staff Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 (edited) Får vel lage en tråd jeg å da Edited August 11, 2010 by staff Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taumas91 Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 ja? skal du ikke legge ut hva du skal gjøre å sånn? Ford Sierra XR4i ProsjektFord Focus 1.6 3 dørs, bruksbil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
staff Posted June 3, 2010 Author Share Posted June 3, 2010 (edited) ja? skal du ikke legge ut hva du skal gjøre å sånn? hehe.. joda.. kommer sakte men sikkert.. vi begynner her men en nyvaska motor.. ps den er allerede demontert innen jeg rakk å lage denne tråden. så flere bilder kommer på løpende bånd Lokkene er ferdig portet å div er kjøpt inn. jeg er ikke noe flink til å lage slike tråder for å si det enkelt å greit.. men trur de bildene som kommer etter verdt vil snakke for seg selv planen er å nå 220-240hkfølgene gjøres: Toppene planes 1,75 mm og dette er det maksimale man kan ta av Innsugsmanifolden planes 2,0 mm på undersidenInnsugsmanifolden 1,0 mm på hver av sidene.toppene portes av en kompis som jobber med porting så der blir det hentet ut maxporte innsuget å pleniumet til innsugethedders kammsettdyserlette svinghjul i tilleg kommer da annet små plukk som oljekjøler å div annet småplukk. Edited June 3, 2010 by staff Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
staff Posted June 3, 2010 Author Share Posted June 3, 2010 (edited) Edited June 3, 2010 by staff Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Kan hende jeg ser feil men EGR system på 2.9 motoren? Eller er det noe helt annet? Har ikke sett det før liksom. Gjelder dette eventuelt eldre/nyere å de med/uten lmm? 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Se der ja...prosjekt tråd å greier... Der har iver gravd og kosa seg....ser jo bra ut. Nå mangler vi bilde av go-vogna som maskin skal inn i.. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Så meget bra ut portinga der ja, noe bedre enn min hjemmeporting Blir spennende å se hva denne maskinen klarer når den blir ferdig. '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cortiworth Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Skeptisk til å fjerne så mye av ventilstyringene, de er korte nok som de er. Ventilene leder vekk mye av varmen gjennom styringen. Håper du ikke får problemer med stor slitasje og slarkete ventiler etter kort tid. Spesiellt på eksos. ...ellers pent arbeid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
staff Posted June 3, 2010 Author Share Posted June 3, 2010 (edited) Kan hende jeg ser feil men EGR system på 2.9 motoren? Eller er det noe helt annet? Har ikke sett det før liksom. Gjelder dette eventuelt eldre/nyere å de med/uten lmm?EFI Se der ja...prosjekt tråd å greier... Der har iver gravd og kosa seg....ser jo bra ut. Nå mangler vi bilde av go-vogna som maskin skal inn i.. Mvh Nei her er det så mange umskelumske folk som titter. hørt at til å med folk i politiet er ansatt kun for å gå gjennom forumer hele døgnet Skeptisk til å fjerne så mye av ventilstyringene, de er korte nok som de er. Ventilene leder vekk mye av varmen gjennom styringen. Håper du ikke får problemer med stor slitasje og slarkete ventiler etter kort tid. Spesiellt på eksos. ...ellers pent arbeid! Dise bildene er tatt rett etter ferdig jobbing. blir satt in nye styringer men ikke full lengde da Edited June 3, 2010 by staff Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 EFI er greit, men tilbakeføring på eksos til innsug. For noX gass redusering, miljøgreier. Trodde ikke Ford begynte med det før Zetec motorene, der er det jo veldig vanlig 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
staff Posted June 3, 2010 Author Share Posted June 3, 2010 (edited) EFI er greit, men tilbakeføring på eksos til innsug. For noX gass redusering, miljøgreier. Trodde ikke Ford begynte med det før Zetec motorene, der er det jo veldig vanlig Sikkert en mørk dag da det ble satt på eller så kommer motoren fra en bil som er import. men ser du de nye bildene så er dette ingen fare Edited June 3, 2010 by staff Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Hey.. Se der du hehe Kan jeg spør hvor dem er kjøpt? 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
staff Posted June 4, 2010 Author Share Posted June 4, 2010 Hey.. Se der du hehe Kan jeg spør hvor dem er kjøpt? Det kan du å svar får du http://www.summitracing.com/parts/PSM-70-1117/ Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 (edited) Jeg er ikke enig i at det originale forbrenningskammeret er så godt at det ikke bør forbedres. Jeg mener at avstanden fra innsugsventilen og bort til veggen på tennpluggsiden av forbrenninskammeret er ALT for liten og at dette struper flødet.Avstanden mellom ventil og vegg bør være størst det hvor den er minst på disse toppene.Se bedre eksempler her. http://www.superchevy.com/technical/engines_drivetrain/cams_heads_valvetrain/sucp_0705_budget_chevy_cylinder_heads/photo_20.html Edited June 15, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 Går det greit å sveise i disse toppene? Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cortiworth Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 Går det greit å sveise i disse toppene? Min erfaring er ja. Men det kreves forsiktighet, riktig tilsatsmateriale, tålmodighet og teknikk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 Kan hende jeg ser feil men EGR system på 2.9 motoren? Eller er det noe helt annet? Har ikke sett det før liksom. Gjelder dette eventuelt eldre/nyere å de med/uten lmm? Du ser riktig. EGR systemet ble montert på 2,9 motorer uten LMM (fra `88). Men det er jo bare å fjerne hvis motoren skal inn i en ikke-katalysator pliktig bil. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 litt ute å trimmer i tråden din nå men eg har egr på ein gammel 2.8 fra xr4x4, så er vist utrule ke det har vert på.Skal du gjere noe med bunndel også eller kun oppe du gjør noe? er vel grait å bytte noe bolter i bunn så den tåler litt meir turtallkjør. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 litt ute å trimmer i tråden din nå men eg har egr på ein gammel 2.8 fra xr4x4, så er vist utrule ke det har vert på. Er vel på grunn av at Sierra ikke fikk 2,9 maskinen før fra `89. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 denne var mk1 sierra. me mekanisk innsprøyt. ikkje katt eller noe. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
staff Posted June 8, 2010 Author Share Posted June 8, 2010 litt ute å trimmer i tråden din nå men eg har egr på ein gammel 2.8 fra xr4x4, så er vist utrule ke det har vert på.Skal du gjere noe med bunndel også eller kun oppe du gjør noe? er vel grait å bytte noe bolter i bunn så den tåler litt meir turtallkjør.nei det som gjøres med bunnen er slipe veiva. hone blokka å nye stempel ringer. joda kjøpt forsterka veivlager som er på vei Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 okay. Men eg for min del hadde vurdert å bytte råde og berebolter til arp, da det koster lite når først motor er demontert. Er ein av svakheitene på v6en, kjedli vis det smeller av ein råde også trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
staff Posted June 8, 2010 Author Share Posted June 8, 2010 okay. Men eg for min del hadde vurdert å bytte råde og berebolter til arp, da det koster lite når først motor er demontert. Er ein av svakheitene på v6en, kjedli vis det smeller av ein råde også rådene holder i masse vis. skal bare suge trimmes. Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 These engines are very smooth and do rev well although it’s easy to over-rev them too. For this reason most engines feature rev limiters although the Capri’s is safe to 6,000rpm. Since the con rods are the weak link, HD ARP con rod bolts are essential for over 6000 rpm. A con rod that has been stress relieved and shot peened can rev safely to 6500 rpm. An electronic rev limiter is a must have for any engine not fitted with one to prevent the consequences of over-revving. 2.8s are better catered for in terms of cams and heads. hentet fra burton power, så pass på turtallet ditt..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
staff Posted June 8, 2010 Author Share Posted June 8, 2010 hentet fra burton power, så pass på turtallet ditt.....da er jo saken grei.. turtall sperra er på 5900 så da lar jeg den bare ligge pent å pyntlig der kammen fungerer fra 2200-6800 å de 900 siste er ingen vits å presse den hjelper ikke noe alike vell takk hehe Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now