Granada 1,6 Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Hei, Har problemer med tilhengerlyset på vår 2002 Mondeo 1,8 Stv. (prod 12/2001). Så lange vi har hatt den, har ikke noe lys virket på tilhengeren. Noen som har en idé om feilen? Kan det bare være jordingen? Noen "eksperter" jeg har snakket med mener det kanskje er en "kontrollboks" som skal styre dette. I så fall hvor er den? Eller er det kanskje et relé involvert? (Nei, det er ikke tilhengeren... Lyset fungerer fint når den er koblet til andre biler...) Takk, Geir Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Finnes et par typer ledningsnett. Noen har en sikring på nettet innenfor v.baklykt/v sidedeksel i bagasjerom. Der sitter også boksene, men de styrer så vidt jeg husker blink og bremselys. Ellers så er det en sikring i org boksen under dashbord. Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 1,6 Posted June 10, 2010 Author Share Posted June 10, 2010 Problemet løst... På jakt etter en eller annen styringsenhet, rev jeg av dekslene på venstre side i bagsjerommet. Der fant jeg en kveil med 7 fargerike ledninger... Det elektriske til hengerfestet var med andre ord aldri koblet til...! Sannsynligvis montert på et Ford-verksted en gang i tiden... Sikkert en som ville tidlig hjem en fredag eller noe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts