Sierra_2.9 Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 (edited) som topic..hvor mye er det "vanlig" at ladetrykket faller etter det har nådd toppen? godt justert skal det vel nesten ikke falle noe i det hele tatt, men min er på rundt 1,3 ganske tidlig, og når jeg er på rundt 6000 O/Min er det på rundt 1 kilo / 0,9 åssen er det i forhold til dere andre? syns det virka som litt mye fall spør du meg.. Edited May 28, 2010 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Kommer an på hvordan mapen er det. Kan være lagt inn en peak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 28, 2010 Author Share Posted May 28, 2010 ja, ok. er klar over at jeg ikke har max trykk og effekt ved max turtall da. har vel max effekt på rundt 6000. har null peiling på detta med map, livemap osv..noen enkel grunnforklaring på dette? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Og det kommer an på hvilken turbo og acturator du har.Regner med du har org. turbo? Har du org. acturator også? Og hvilken ladetrykkstyring bruker du? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Er ikke uvanlig det at trykket synker litt når du begynner å nerme deg turtalls sperra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 28, 2010 Author Share Posted May 28, 2010 org turbo og actuatoren ser orginal ut ja..men får du ikke de som ser orginal ut, men ikke er det? ladetrykksstyring? litt usikker '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
complexzor Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 en vingebil til en kompis, den kan drage 1 bar når bilen når 4000rpm også synker den til 0.5 Er vel ikkje normalt det heller? bilen har ny -34 aktuator. - 1988 Mazda 626 2.0 16v FE3- 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 -- 1985 VW Jetta 19E - 1985 VW Golf GL x2- 1997 VW Polo 1.4 (bruksbilen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Jeg lader 1,8 og synker til 1.5 med bløde ventil fra tess Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Baktrykk, slapp actuator, turboen som ikke klarer å levere nok. Mye det kan være. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 29, 2010 Author Share Posted May 29, 2010 har bleedventil fra turbosmart jeg i hvertfall..det er vel styringa, men skrur ikke på den jeg..aldri gjort '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Vingebilen min peaker 1,3 og lander på 1,2. 34 actuator med nesten fullmåne i preload å turbosmart ventil.Sedanen har langt slappere actuator og peaker 1,6 å lander på 1,1.. Eg regner med at slapp actuator er problemet her The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 29, 2010 Author Share Posted May 29, 2010 så hvis jeg har org actuator så vil dert lønne seg å kjøpe actuator for mer stabilt trykk? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilford1 Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 så hvis jeg har org actuator så vil dert lønne seg å kjøpe actuator for mer stabilt trykk? Tror det kan hjelpe ja. Gjorde det på min gamlebil, og det hjalp der.. den "peaka" 1,2 og stabiliserte seg på 1,1.... Garret sin 31 acuator... mye Strammere en den "Slappe" orginale... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 ville kjøpt orntelig acturator så holder den trykket. men for folk flest er det best att turboen peaker og detter i trykk, elers tror jeg mange flere hadde rasa Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Snakk med 909motorsport han har WG klokke, fin pris også I orginal utførelse... -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Hva er egentlig forskjellen på -31 og -34 actuatorer? Er den ene strammere, eller er det størrelse? Dem har jo like priser.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 -34 er strammere ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.P. Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 litt OT, men noen som kan forklare meg hva en actuator gjør? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 litt OT, men noen som kan forklare meg hva en actuator gjør?Det er en "trykklokke" som justerer åpningen på wastegaten i turboen. på den måten kan du bestemme hvor mye den skal åpne, og dermed hvor mye turboen skal gi av ladetrykk 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex h Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 eg kjører med collins 31 og har peak på 1,3 og synker til 1,2. får en slik klokke for under en høvding. Fjernet grunnet størrelse Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 som topic..hvor mye er det "vanlig" at ladetrykket faller etter det har nådd toppen? godt justert skal det vel nesten ikke falle noe i det hele tatt, men min er på rundt 1,3 ganske tidlig, og når jeg er på rundt 6000 O/Min er det på rundt 1 kilo / 0,9 åssen er det i forhold til dere andre? syns det virka som litt mye fall spør du meg..Dette er en hel diskusjon i seg selv. I de aller fleste tilfeller SKAL ladetrykket falle en god del. Enklest sagt er det slik at jo mer trykket faller jo bedre går bilen i forhold til turboens og dysenes kapasitet.De originale gule/blå dysene har f.eks ikke kapasitet til noe særlig mer enn 260 hk, men dette holder til 530 Nm ved 3500 o/min og det akser godt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 6, 2010 Author Share Posted June 6, 2010 hmm..så det du sier er at jeg ikke tjener noe på å kjøpe actuator da eller? strammere en..er grønndyseoppsett på min forresten '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 på grønndyse er det vel vanlig å brukt -31. Vis din er slappereenn den skal utifra oppsett så mister du effekt selfølgeli. vis den faller fordi turbo ikkje takler meir så er det den som må oppgraderes. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 hmm..så det du sier er at jeg ikke tjener noe på å kjøpe actuator da eller? strammere en..er grønndyseoppsett på min forresten Hadde ikkje lura i heiltatt! få deg ein ekte garrett actuator 750kr for (34) fra england.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 6, 2010 Author Share Posted June 6, 2010 Hadde ikkje lura i heiltatt! få deg ein ekte garrett actuator 750kr for (34) fra england.. -34 eller -31..folk mener forskjellig. hvem er strammest? har bremsa 287 hest, så trur ikke turboen går tom..er org 2wd turbo det er snakk om, veit ikke hvor mye den holder til jeg? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now