RS 1000 Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 hmm..så det du sier er at jeg ikke tjener noe på å kjøpe actuator da eller? strammere en..er grønndyseoppsett på min forrestenDet er ett sløseri å kjøre så gode greier som en grønndysesats og ikke lade mer enn det du sier her.Original Garrett -34 actuator justert slik at det peaker maks 1,6 bar henter ut det potensialet som nå ligger der og sover.Sjekk tennplugger og juster åpning først. -34 eller -31..folk mener forskjellig. hvem er strammest? har bremsa 287 hest, så trur ikke turboen går tom..er org 2wd turbo det er snakk om, veit ikke hvor mye den holder til jeg?2wd turbo og intercooler oppgis til maks 300 hk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 kommer vel ann på ke chip er mappet for trykk, men trur du er litt lav ja. org t3 når vel topp på 320-330hk. -34 er vel bedre den ja, men -31 går også fint på 330kitt så det er opp til deg. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 6, 2010 Author Share Posted June 6, 2010 Det er ett sløseri å kjøre så gode greier som en grønndysesats og ikke lade mer enn det du sier her.Original Garrett -34 actuator justert slik at det peaker maks 1,6 bar henter ut det potensialet som nå ligger der og sover.Sjekk tennplugger og juster åpning først. 2wd turbo og intercooler oppgis til maks 300 hk. hehe..ligger å sover? holder det lenge uten å rase om jeg lader 1,6 a? er 500 cooler, så er i såfall turboen som burde byttes...t34 escos turbo er vel mest aktuelle oppgradering pluss isåfall ny chip og eventuelt dyser...? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 1,6 går bra det vis motor er i grei stand, men greit å skjekke att den får nok bensin over heile register. er det org 2wd motor eller 200blokk? og kva bensinpumpe er det på den. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 1. hehe..ligger å sover? 2. holder det lenge uten å rase om jeg lader 1,6 a?3. er 500 cooler, så er i såfall turboen som burde byttes...4. t34 escos turbo er vel mest aktuelle oppgradering 5. pluss isåfall ny chip og eventuelt dyser...?1. Jepp ligger og sover.2. Ingen ide´, men det er nå det ladetrykket steg 3 satsene er beregnet for å kjøre for å hente ut 330 - 340 hk.Du MÅ opp med ladetrykket hvis du ønsker å ta ut mer effekt. 3. Godt. 4. Det vil jeg anta, men styr nå for alt i verden unna alt mulig annet T34 turboer enn de ekte Escort Cosw. Volvo Gr.A baserte. Anbefaler på det sterkeste turbotechnics sin T34 med A/R 0.55 turbinhus. Delenummer S112 s. 10http://www.turbotechnics.com/docs/catalogue.pdfBajyoo steg 3 chip til de dysene du allerede har er tingen her. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 Er 330kitt med varierende ladetrykk fra 1.3-1.6 alt etter chipprodusent. ja ikkje kjøp kopiturboer, men annerkjente turbo produsenter, er mye simple kopisaker ute å går. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 6, 2010 Author Share Posted June 6, 2010 (edited) 1. Jepp ligger og sover.2. Ingen ide´, men det er nå det ladetrykket steg 3 satsene er beregnet for å kjøre for å hente ut 330 - 340 hk.Du MÅ opp med ladetrykket hvis du ønsker å ta ut mer effekt. 3. Godt. 4. Det vil jeg anta, men styr nå for alt i verden unna alt mulig annet T34 turboer enn de ekte Escort Cosw. Volvo Gr.A baserte. Anbefaler på det sterkeste turbotechnics sin T34 med A/R 0.55 turbinhus. Delenummer S112 s. 10http://www.turbotechnics.com/docs/catalogue.pdfBajyoo steg 3 chip til de dysene du allerede har er tingen her. 4. planen er isåfall escort cossie turbo ja.5. bajyoo chip, fåes hvor? ikke pukkelrygg enda bedre å bruke?6. vil ikke hakket større dyser utgjøre noe?7. lade rundt 1,5 med det oppsettet jeg har i tankene(Escos T34, ny chip) gir hvor mye hester på org bunndel, topp osv? Edited June 6, 2010 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 4. planen er isåfall escort cossie turbo ja.5. bajyoo chips, fåes hvor? ikke pukkelrygg enda bedre å bruke?6. vil ikke hakke større dyser utgjøre noe?7. lade rundt 1,5 med det oppsettet jeg har i tankene gir hvor mye hester på org bunndel, topp osv? 4. Escort turbo er nok en god ide, og da kan du evt. prøve med .48 huset du allerede har.Men et .55hus ville nok vært det beste ja. 5. Bruk Pukkelrygg du, da kan du få forandret på chipen etterhvert som du ser hvordan det fungerer.Er små forskjeller som kan utgjøre en del forskjell på afr etc. fra motor til motor, og da er det meget lurt å kunne få Pukkelrygg til å forandre det som måtte behøves. Og du som bor i nærheten av han har jo også muligheten til å få livemappet den også, evt. ved en effektmåling. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 4. planen er isåfall escort cossie turbo ja.5. bajyoo chip, fåes hvor? ikke pukkelrygg enda bedre å bruke?6. vil ikke hakket større dyser utgjøre noe?7. lade rundt 1,5 med det oppsettet jeg har i tankene(Escos T34, ny chip) gir hvor mye hester på org bunndel, topp osv?4. Good!5. http://www.grovegarage.com/?page=services Vet ikke.6. Nei,lagom er best og grønndysene er store nok til det oppsettet der. 7. Det er en god plan. Avhenger av hvor du effektmåler - en plass mellom 300 og 400 vassekte norske hk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 7, 2010 Author Share Posted June 7, 2010 4. Escort turbo er nok en god ide, og da kan du evt. prøve med .48 huset du allerede har.Men et .55hus ville nok vært det beste ja. 5. Bruk Pukkelrygg du, da kan du få forandret på chipen etterhvert som du ser hvordan det fungerer.Er små forskjeller som kan utgjøre en del forskjell på afr etc. fra motor til motor, og da er det meget lurt å kunne få Pukkelrygg til å forandre det som måtte behøves. Og du som bor i nærheten av han har jo også muligheten til å få livemappet den også, evt. ved en effektmåling. forskjell på .48 og .55 hus er? kan ingenting om det turbostyret der heller ja, er nok vel så greit å bruke pukkelrygg da ja! 4. Good!5. http://www.grovegarage.com/?page=services Vet ikke.6. Nei,lagom er best og grønndysene er store nok til det oppsettet der. 7. Det er en god plan. Avhenger av hvor du effektmåler - en plass mellom 300 og 400 vassekte norske hk. okei..men det høres da greit ut '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 dim hus. 48 er rasker respns enn 55, men 55 har mer toppeffekt. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 .55 er nok det eksoshuset som er mest "riktig" for en T34, men er veldig lite brukt her til lands dessverre.Med .63 får du mer effekt, men ikke så rask oppspoling som .48 hus. Men med .48hus taper du en god del effekt på toppen, men får en kvikk oppspoling. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 7. lade rundt 1,5 med det oppsettet jeg har i tankene(Escos T34, ny chip) gir hvor mye hester på org bunndel, topp osv? Den vil veldig tvilsomt gi mer enn 350 hester. Tipper du får 320-330 hester i motor. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Jeg har nylig byttet fra 48 huset til 63 huset på min t34 turbo. Etter det blei ladetrykket mye mer stabilt utover mot turtallsperra. Trolig pga redusert baktrykk. Jeg syns heller ikke at bilen spoola noe veldig merkbart seinere heller. Kanskje bare jeg som er rar.. Den dro ihvertfall mye bedre oppover mot turtallsperra Min erfaring bare.. 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Jeg har nylig byttet fra 48 huset til 63 huset på min t34 turbo. Etter det blei ladetrykket mye mer stabilt utover mot turtallsperra. Trolig pga redusert baktrykk. Jeg syns heller ikke at bilen spoola noe veldig merkbart seinere heller. Kanskje bare jeg som er rar.. Den dro ihvertfall mye bedre oppover mot turtallsperra Min erfaring bare..Hvis det knapt er merkbar forskjell i spool up, så har du antageligvis A/R 0,55 turbinhuset. Dette er merket med A/R 0,63 for at det skulle kunne passere som originalt på Escort Cosworth som ble brukt i rally. Ellers er jeg enig med du. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now