Jump to content

Ladetrykk


Sierra_2.9

Recommended Posts

hmm..så det du sier er at jeg ikke tjener noe på å kjøpe actuator da eller? strammere en..

er grønndyseoppsett på min forresten

Det er ett sløseri å kjøre så gode greier som en grønndysesats og ikke lade mer enn det du sier her.

Original Garrett -34 actuator justert slik at det peaker maks 1,6 bar henter ut det potensialet som nå ligger der og sover.

Sjekk tennplugger og juster åpning først.

 

-34 eller -31..folk mener forskjellig. hvem er strammest? har bremsa 287 hest, så trur ikke turboen går tom..er org 2wd turbo det er snakk om, veit ikke hvor mye den holder til jeg?

2wd turbo og intercooler oppgis til maks 300 hk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ett sløseri å kjøre så gode greier som en grønndysesats og ikke lade mer enn det du sier her.

Original Garrett -34 actuator justert slik at det peaker maks 1,6 bar henter ut det potensialet som nå ligger der og sover.

Sjekk tennplugger og juster åpning først.

 

 

2wd turbo og intercooler oppgis til maks 300 hk.

 

hehe..ligger å sover? holder det lenge uten å rase om jeg lader 1,6 a?

 

er 500 cooler, så er i såfall turboen som burde byttes...t34 escos turbo er vel mest aktuelle oppgradering pluss isåfall ny chip og eventuelt dyser...?

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

1. hehe..ligger å sover?

2. holder det lenge uten å rase om jeg lader 1,6 a?

3. er 500 cooler, så er i såfall turboen som burde byttes...

4. t34 escos turbo er vel mest aktuelle oppgradering

5. pluss isåfall ny chip og eventuelt dyser...?

1. Jepp ligger og sover.

2. Ingen ide´, men det er nå det ladetrykket steg 3 satsene er beregnet for å kjøre for å hente ut 330 - 340 hk.

Du MÅ opp med ladetrykket hvis du ønsker å ta ut mer effekt.

3. Godt.

4. Det vil jeg anta, men styr nå for alt i verden unna alt mulig annet T34 turboer enn de ekte Escort Cosw. Volvo Gr.A baserte. Anbefaler på det sterkeste turbotechnics sin T34 med A/R 0.55 turbinhus. Delenummer S112 s. 10

http://www.turbotechnics.com/docs/catalogue.pdf

Bajyoo steg 3 chip til de dysene du allerede har er tingen her.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

1. Jepp ligger og sover.

2. Ingen ide´, men det er nå det ladetrykket steg 3 satsene er beregnet for å kjøre for å hente ut 330 - 340 hk.

Du MÅ opp med ladetrykket hvis du ønsker å ta ut mer effekt.

3. Godt.

4. Det vil jeg anta, men styr nå for alt i verden unna alt mulig annet T34 turboer enn de ekte Escort Cosw. Volvo Gr.A baserte. Anbefaler på det sterkeste turbotechnics sin T34 med A/R 0.55 turbinhus. Delenummer S112 s. 10

http://www.turbotechnics.com/docs/catalogue.pdf

Bajyoo steg 3 chip til de dysene du allerede har er tingen her.

 

4. planen er isåfall escort cossie turbo ja.

5. bajyoo chip, fåes hvor? ikke pukkelrygg enda bedre å bruke?

6. vil ikke hakket større dyser utgjøre noe?

7. lade rundt 1,5 med det oppsettet jeg har i tankene(Escos T34, ny chip) gir hvor mye hester på org bunndel, topp osv?

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

4. planen er isåfall escort cossie turbo ja.

5. bajyoo chips, fåes hvor? ikke pukkelrygg enda bedre å bruke?

6. vil ikke hakke større dyser utgjøre noe?

7. lade rundt 1,5 med det oppsettet jeg har i tankene gir hvor mye hester på org bunndel, topp osv?

 

4. Escort turbo er nok en god ide, og da kan du evt. prøve med .48 huset du allerede har.

Men et .55hus ville nok vært det beste ja.

 

 

5. Bruk Pukkelrygg du, da kan du få forandret på chipen etterhvert som du ser hvordan det fungerer.

Er små forskjeller som kan utgjøre en del forskjell på afr etc. fra motor til motor, og da er det meget lurt å kunne få Pukkelrygg til å forandre det som måtte behøves. Og du som bor i nærheten av han har jo også muligheten til å få livemappet den også, evt. ved en effektmåling.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

4. planen er isåfall escort cossie turbo ja.

5. bajyoo chip, fåes hvor? ikke pukkelrygg enda bedre å bruke?

6. vil ikke hakket større dyser utgjøre noe?

7. lade rundt 1,5 med det oppsettet jeg har i tankene(Escos T34, ny chip) gir hvor mye hester på org bunndel, topp osv?

4. Good!

5. http://www.grovegarage.com/?page=services Vet ikke.

6. Nei,lagom er best og grønndysene er store nok til det oppsettet der.

7. Det er en god plan. Avhenger av hvor du effektmåler - en plass mellom 300 og 400 vassekte norske hk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

4. Escort turbo er nok en god ide, og da kan du evt. prøve med .48 huset du allerede har.

Men et .55hus ville nok vært det beste ja.

 

 

5. Bruk Pukkelrygg du, da kan du få forandret på chipen etterhvert som du ser hvordan det fungerer.

Er små forskjeller som kan utgjøre en del forskjell på afr etc. fra motor til motor, og da er det meget lurt å kunne få Pukkelrygg til å forandre det som måtte behøves. Og du som bor i nærheten av han har jo også muligheten til å få livemappet den også, evt. ved en effektmåling.

 

forskjell på .48 og .55 hus er? kan ingenting om det turbostyret der heller

 

ja, er nok vel så greit å bruke pukkelrygg da ja! ;)

 

4. Good!

5. http://www.grovegarage.com/?page=services Vet ikke.

6. Nei,lagom er best og grønndysene er store nok til det oppsettet der.

7. Det er en god plan. Avhenger av hvor du effektmåler - en plass mellom 300 og 400 vassekte norske hk.

 

okei..men det høres da greit ut :)

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

.55 er nok det eksoshuset som er mest "riktig" for en T34, men er veldig lite brukt her til lands dessverre.

Med .63 får du mer effekt, men ikke så rask oppspoling som .48 hus. Men med .48hus taper du en god del effekt på toppen, men får en kvikk oppspoling.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nylig byttet fra 48 huset til 63 huset på min t34 turbo. Etter det blei ladetrykket mye mer stabilt utover mot turtallsperra. Trolig pga redusert baktrykk.

 

Jeg syns heller ikke at bilen spoola noe veldig merkbart seinere heller. Kanskje bare jeg som er rar.. :P

Den dro ihvertfall mye bedre oppover mot turtallsperra :)

 

Min erfaring bare..

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nylig byttet fra 48 huset til 63 huset på min t34 turbo. Etter det blei ladetrykket mye mer stabilt utover mot turtallsperra. Trolig pga redusert baktrykk.

 

Jeg syns heller ikke at bilen spoola noe veldig merkbart seinere heller. Kanskje bare jeg som er rar.. :P

Den dro ihvertfall mye bedre oppover mot turtallsperra :)

 

Min erfaring bare..

Hvis det knapt er merkbar forskjell i spool up, så har du antageligvis A/R 0,55 turbinhuset. Dette er merket med A/R 0,63 for at det skulle kunne passere som originalt på Escort Cosworth som ble brukt i rally.

 

Ellers er jeg enig med du.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...