Jump to content

problemer med sierra cosworth 88model


escort wrc

Recommended Posts

hei.

har problem med cossin, startet med at bensin pumpen ikke ville gå før jeg filet motoren og når jeg først fikk start på bilen fungerte bilen som den skulle uten nå form for fjusk ved pådrag eller tomgang, biln startet lett intil 30 min senere, da var den like tungstartet, nå har bensinpumpen sluttet og gå, får 6.8 volt bak til den når tenningen er på trinn 2 og 3. bensinpumpen går hvis jeg tar en ledning fra batteri og bak til bensinpumpen. nå har jeg mistet gnisten på pluggene, pluggene blir ikke fuktig selv om jeg kobler ledning bak til bensinpumpen, ved forsøk på start den,

 

det er steg 3 oppsett på motor og 330chip.

 

den har stått ut i 25 minus i vinter, men den fungerte helt greit frem til 1 mai.

Edited by escort wrc
Link to comment
Share on other sites

skjekk relea til bensinpumpe og hjerne. kan vere dårlig kontakt eller at dei har begynt å henge seg opp.

 

hei, har fikset ny jording til hjernen, samt loddet i hjernen etter at det har hvert dårlig jording, det blir et lite klikk i bensinpumpen når jeg rir i rundt tenningen til trinn 2, den før pluss på 30, 85 og 86 før pluss å ingen ting skjer på utgang 87, som går til bensinpumpen,

Link to comment
Share on other sites

hei, har fikset ny jording til hjernen, samt loddet i hjernen etter at det har hvert dårlig jording, det blir et lite klikk i bensinpumpen når jeg rir i rundt tenningen til trinn 2, den før pluss på 30, 85 og 86 før pluss å ingen ting skjer på utgang 87, som går til bensinpumpen,

 

Visst du får pluss på 30, 85 og 86, så vil aldri releèt slå inn, du skal ha jord fra modul og inn på 85 eller 86 husker ikke hvilken i farten. En spole uten jord, vil aldri bli magnetisk.

Link to comment
Share on other sites

hei. jeg får ikke jordingen som jeg skal ha på 85, jeg får i stede for strøm, den jorder litt før den får pluss, bensinpumpen og reelet klikker, så får jeg pluss på 85 fra ingen plass, pumpen går viss jeg jorden den til batteriet, men har fortsatt ikke gnist på motoren,

Link to comment
Share on other sites

har du prøvd med anna hjerne? kan virke som den sender noe feil her. Korleis oppfører ecu relet seg?

 

hei. har ikke en annen hjerne til bilen, så har ikke fått testet det, virker som ikke 85 får jord, den går til hjernen, hvilket rele er det ?

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som akkurat det samme som skjedde med den ecu'en som satt i bilen min i vinter og. Den som går til 85 på releet skal, om jeg ikke husker feil, gå til pinne 10 i ecu. Den skal være jordet, noe den plutselig over vinteren ikke var lenger. Veit ikke hva det var enda. Ikke sett noe mer på den, men alt funket med ny ecu. Har L8. Veit heller ikke om det er noen kriterier for at pin 10 skal gjorde eller om den kun ligger rett til jord i kretskortet..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som akkurat det samme som skjedde med den ecu'en som satt i bilen min i vinter og. Den som går til 85 på releet skal, om jeg ikke husker feil, gå til pinne 10 i ecu. Den skal være jordet, noe den plutselig over vinteren ikke var lenger. Veit ikke hva det var enda. Ikke sett noe mer på den, men alt funket med ny ecu. Har L8. Veit heller ikke om det er noen kriterier for at pin 10 skal gjorde eller om den kun ligger rett til jord i kretskortet..

 

hei.

har nettop byttet hjerne i bilen, L6 hjerne, har enda den samme feilen, den jorder ikke på 85, der får den strøm,

Link to comment
Share on other sites

Mener på at symptomene ligner de man får når veivtrigger ikke fungerer.

Bensinpumpereleet blir forøvrig jordet av hjernen, og får signalstrøm fra hakk 2 på tenninga. Vist hjernen ikke jorder bensinpumpereleet(som når man har deffekt trigger), vil ikke pumpa gå, og det er korrekt at du måler full spenning på både 85 og 86 på releet.

Prøv å le litt på ledninga til triggern, eventuelt prøv med en annen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Mener på at symptomene ligner de man får når veivtrigger ikke fungerer.

Bensinpumpereleet blir forøvrig jordet av hjernen, og får signalstrøm fra hakk 2 på tenninga. Vist hjernen ikke jorder bensinpumpereleet(som når man har deffekt trigger), vil ikke pumpa gå, og det er korrekt at du måler full spenning på både 85 og 86 på releet.

Prøv å le litt på ledninga til triggern, eventuelt prøv med en annen.

hei,

da skal jeg prøve og finne meg en veivtrigger:)

Link to comment
Share on other sites

hei,

da har jeg byttet veiv trigger, facesensor. å har enda den samme feilen, har gnist på trinn2 på tenningen. startet med den ble tung startet, deretter har jording's ledningen til hjernen brentopp. har fikset ny jording til hjernen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hei. da har jeg fått tilbake gnisten på bilen, men har fått et nytt problem, har konstand gnist på trinn 2. vis jeg prøver og starte den, så feiltenner den. har byttet triggersensor, sensoren i fordeleren, loddet lednings gnag og brud, byttet tenning modull, byttet coil.

Link to comment
Share on other sites

hei. da har jeg fått tilbake gnisten på bilen, men har fått et nytt problem, har konstand gnist på trinn 2. vis jeg prøver og starte den, så feiltenner den. har byttet triggersensor, sensoren i fordeleren, loddet lednings gnag og brud, byttet tenning modull, byttet coil.

 

 

Snu om på kontakten på fasesensoren i fordeleren.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Snu om på kontakten på fasesensoren i fordeleren.

 

 

Kan du begrunne hvorfor?

 

 

Problemet er at på trinn 2 på tenninga så går gnisten konstant. Trenger ikke sveive motor engang...

 

Virker som om ECU`n får signal om å gniste uten at motoren sveiver, noen som har vært borti lignende?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde det symptomet når jeg hadde montert den feil vei.

Da var det gnist bare jeg satte tenningen til hakk 2.

Er den eneste kontakten det er mulig å sette feil vei, så et greit sted å begynne :)

 

hei, har snud den kontakten og har enda samma feilen.

gnister konstad på trinn 2. feil tenner ved forsøk på og starte.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

at den står å gnister hurtig på trinn 2 har jeg også erfart, men da var årsaken L8 chip i L6 styreenhet.

 

hei. da har jeg prøvd med et annet ledningsnett og hjerne L8 med L8 chip. har forsatt sammen feilen, bynner og tro det er tenningslåsen. den er det stor slarke i, har noen hvert borti feil med tenningslåsen ?

Link to comment
Share on other sites

Relativt vanlig at det er dårlig kontakt bakpå tenningslåsen ja. Hatt ledningsbrudd der på to sierraer jeg har hatt. Aldri vært borti de symptomene dine pga brud der men kan være verdt å sjekke.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ingen som har hatt dette problemet ?. gnister og åpner dyser konstandt på trinn 2, bensinpumpen går heller ikke, har koblet bort motornettet fra hovednettet på bilen, og bilen oppfører seg likens! har prøvd annet motor nett, hjerne og chip, byttet tenningsmodul, fordelersensor, veisensor, coil, tenningsmodull, uten noen hell.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...