RstS2 Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Escos ***** pen:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Nydelig bil dette her!!! Gamle Lowman sin Og eier er vel bruker her han også? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 er vel så godt som en optimal Escort Cosworth hvis du er ute etter WRC looken det her '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Nydelig. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
92cossi Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Ja denne er meget pen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Er den til salgs nå igjen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Hei. Ja bilen er tilsalgs igjen. Jeg tok bilen i bytte mot en annen for en stund tilbake. Bilen hadde da diverse problemer med bremsekraftforsterker, servo, og diverse andre ting. Bilen begynner nå å bli komplett igjen, har et par småting som står på lista enda, men er fullt brukbar. En meget heftig bil.Jeg hadde aldri planer om å ha denne bilen lenge, da jeg har har andre planer. Begynner med lappen på sykkel nå, så derfor selges denne.Etter min mening er dette en av de hefigste escos jeg vet om, med tanke på utseende. Bilen er ikke 100% strøken i lakken, men ikke noe rust, og er hel og fin.Om noen vurderer bilen, så kikk på tråden Lowman lagde når har bygget opp denne. der er det plenty bilder av bilen og beskrivelse på hva som har blitt gjort.Desverre så har ikke bilen de gromme bremsene lengere, men har fått ei ny Fix-it kasse og ny clutch. Motoren er også mappet og bremset.Det står orginale kammer i motoren, dette begrenser effekten noe, men gjør bilen kjørbar. RS 500 Cosworth edition Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Bare til å skru opp trykket.... kan hente mer på originale kammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Bare til å skru opp trykket.... kan hente mer på originale kammer Smart utsagn, hva i all verden for slags forklaring har du bak den teorien. Hvor høyt ladetrykk tror du en std motor tåler? Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Std motor tåler ihvertfall 2,4 bar med grpa pakning og 3071 Denne motoren er da ikke standard?? Men vil jo tro motoren er mappet med maks ladetrykk som skulle til for å få maks effekt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Motor er mappet til 1.6bar og turtallsperre på 6500rpm. Dette da forrige eier ville ha en bruksvenlig og holdbar bil. Men ser på kurvene at de gikk oppover, så det er helt sikkert mer å hente på mer ladetrykk og litt mer turtall.Men fungerer perfekt til bruk etter vei. RS 500 Cosworth edition Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 (edited) Smart utsagn, hva i all verden for slags forklaring har du bak den teorien. Hvor høyt ladetrykk tror du en std motor tåler? Er det en standard motor med gr.a pakning og orginal 200 blokk så kan du greit kjøre 2bars trykk med en 3071 ... og helt sikkert mer også ! edit : så den hadde JE stempler også og da kan man greit tømme den turboen der og fortsatt ha god margin.. Edited May 28, 2010 by Stianwang Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 (edited) Smart utsagn, hva i all verden for slags forklaring har du bak den teorien. Hvor høyt ladetrykk tror du en std motor tåler? Eg kjører med samme turbo - original motor... samme mann så har porta toppen...ganske likt oppsett men med 1,9 bar - kjørt i to år uten problemer nå...så opp dit kan en hvertfall justere Så forklaringen min er "praksis".... ingen teori (innlegget mitt var vel mest myntet på den siste linjå han skreiv...der det ser ut så han tror at originale kammer ikkje kan gi mer effekt...) Edited May 28, 2010 by joe Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 savne denne bilen her ja.men var da litt av en drømmepris. eller ikke drømmepris sånn sett..men den har vel steget endel i pris siden jeg solgte den.men jeg måtte selge fort så da ble desverre prisen deretter. forøvrig kunne vel selger tatt noen egne bilder til salgs anonnsa synes jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Var det ikke en mountune motor i denne? Med als og div? Mulig jeg husker feil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 heysann der nei det var ikke det.hadde en slik motor for hånd da jeg ble lurt ved et delekjøp av motorblokk.men den ble aldri fullført den handelen med den mountune motoren.men bilen min har gått med als ja på det andre datasprute som sto i.og kobla det opp med det nye sprute også,men kjørte aldri med det . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Ok. Dårlig husk bare. Husker denne bilen fra jeg var i militæret i stavanger hehe.. Hva er forskjellen på grn diff og standard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 diffen på denne bilen har egentlig samme inmat som orginalt.men det er shot peenede drev..alså alle overflater er smootha ut så det er mindre fare for at drev brister og ryker.og det ble satt i nye lagre..og det er satt i pin bolter til lokket..ikke bolter som orginalt.og det er 909 forsterkingsplate mellom lokk og hus:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Shot peening er vel også for å ta spenninger ut av metallet? Er vel huset som er det svake leddet uansett så den forsterkningsplata gjør nok susen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Djisøs den va lekker, en perfekt Escort i mine øyne! Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 takk for det ron:)tar da litt kred siden jeg har bygga:)hehe ja er jo huset som ofte er svakt..så det hjelper med den plata og at man har pinbolter istedenfor di vanlige 6 mm boltene som står i orginalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Shot peening er vel også for å ta spenninger ut av metallet? Er vel huset som er det svake leddet uansett så den forsterkningsplata gjør nok susen forsterkningsplata? Noen som gidder å ta seg bryderiet med å forklare? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 det er montert en stål plate mellom lokket på diff huset og selve diffhuset.dette er for å stive av huset..så det ikke "sprenger" ut på sidene ved hard belastning.ligger som en "sandwich" mellom diffhus og "bunnpanne"lokket til diffhuset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Bra forklart, takker Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 savne denne bilen her ja.men var da litt av en drømmepris. eller ikke drømmepris sånn sett..men den har vel steget endel i pris siden jeg solgte den.men jeg måtte selge fort så da ble desverre prisen deretter. forøvrig kunne vel selger tatt noen egne bilder til salgs anonnsa synes jeg. Prisen er satt dit en slik bil med dette oppsettet og deler bør ligge, etter min mening.Sorry for å ha stjelt bildene dine Lowman, burde selvfølgelig spurt først, men når det ligger så mange bra bilder ute på forumet her, så var det enklere en å ta nye. Men har palner om å ta nye og legge ut, må bare få vaska og polert bilen først. Når det er sagt, så er bilen avsatt til en kar fra Stryn. så det virker som om denne havner der om ikke så lenge.Må bare si at dette er en fantastisk bil, og skjønner at du ikke solgte den med et smil Lowman. og nå er den enda mer komplett med ei skikkelig girkasse og clutch. RS 500 Cosworth edition Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now