Jump to content

Ford V6 2,8 Turbo


HaavardPYA

Recommended Posts

Prøver igjen pga useriøs kjøper sist gang.

 

Ford V6 2,8 Turbomotor selges.

 

Blokk:

Borret 1mm til 94mm.

Smidde Mahle lavkompstempler med ringer.

Smidde Eagle råder.

ARP rådebolter.

Slipt veiv(råde og rammelager).

Forsterkede rammelagerbolter.

Aluminium kamdrev.

Blybronse kamlager, rådelager og rammelager.

Planslipt blokk, frest spor og lagt i pianotråd.

Felpro turbotoppakninger og andre pakninger.

Oppgradert oljepumpe fra 2,9. Denne er shimset for høyere trykk og gir mer olje.

 

Topper:

2,8 topper er overhalt.

Nye tettninger. Slipte ventiler og ventilseter.

Portet innsug og eksoskanaler.

Planslipt og borret opp ekstra kjølekanaler.

Forsterkede toppbolter.

 

Datasprut:

Link Lem-V3.

Følger med ledningsnett og dyser. Tenningsanlegg med tre coiler. Org. fordeler er ombygd til triggeranlegg. Brukerhånbok følger også med.

 

Turboer:

2stk Mitsubishi TD04 14T, nye i eske.

Eksosflenser følger med, men manifolder er enda ikke sveiset.

 

 

 

Motoren er ikke kjørt annet en en gang i bremsebenk etter overhaling. Da med annet sprut og singelturbo. Den ble da bremset 350hk ved 1,1 bar og 420hk ved 1,6 bar laddetrykk.

Det sitter ny orginalkam i motoren, noe som begrenser effekten ca rundt effekten den har bremset tidligere.

 

 

 

For mer info og bilder ring 90513471 eller mail haavard_hs@hotmail.com.

 

Prisantydning er 30000,- men tar imot bud.

Bor i Surnadal 13mil(2t) sør for Trondheim.

 

 

 

mvh Håvard H. Sæter

 

Surnadal

Edited by HaavardPYA

Håvard Humberset

 

1985 Ford Granada 2,8 Ghia

1977 Ford Capri 2,0 S

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei, vet du nøyaktig hva kompresjonen er på motoren med lavkompstemplene, hva slags orginalkam er det i den, og hvor mye vil du ha for bare ren motor (uten turboer og sprut etc.)

Er litt interressert (ganske ekstremt egentli, og synes det er billig og), men har allerde et halvferdig motorprosjekt selv og veit ikke helt hvordan jeg eventuelt skal frakte nesten 200 kilo motor , selv om det ikke er så langt unna, men håper du har svar uansett så jeg kan slite enda mer med å bestemme meg ;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Mener det var rundt 7,5. Meget lav. KEr en 2,8EFI kam i den. 12k vil jeg ha da. Har du kassebil etc så er det ikke noe problem. Løfter jo fint i den 2 sammen..

 

mvh Håvard

Håvard Humberset

 

1985 Ford Granada 2,8 Ghia

1977 Ford Capri 2,0 S

Link to comment
Share on other sites

Oi, det var litt i overkant lav komp for mitt bruk tror jeg (hat lyst til å bygge kompressormotor) Kammen må vel nesten byttes også. Må tenke litt mer jeg ;) Håper noen kjøper denne snart da det er utrolig billig :P

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...