Jump to content

CVH MED 350HK


87RS

Recommended Posts

dette er noe førrbanna bull!

 

det kreves mye kunskap og penger og bygge en 350hk cvh, og utifra di bildene som er lagt ut på forumet her med org cooler og turbo, så greier man max 230hk på en god dag viss man er heldig og har et veldig godt datasprut.

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

send en pm til Leo å spørr hvor mye effekt d var i den han hadde for snart 10 år siden.. den bilen var ihvertfall beryktet i bodø for å kjøre fra d meste

 

Hehe.. For 10 år siden kjørte du fra det meste hvis du hadde oppunder 200 hester.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. For 10 år siden kjørte du fra det meste hvis du hadde oppunder 200 hester.

 

Gode gammle dager det ja, savner nesten litt når Taunus`n min med 2.8i å 1.6 Bakende var raskest i gate :lol:

Edited by Ron
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

DET skulle jeg likt å sett :)

Har selv hatt RST med god motor, org. turbo, grp evo intercooler og ladet 1,2.

Og aldri i livet om den klarte å produsere 200hk.

 

 

vil tippe på at den hadde ca 180hk, husk at org ke-jetronick sprutet greier ikke å levere mere bensin enn til ca 200hk.

men når det er sagt så er det faktisk mulig å hente runt 220hk med et godt sprut på org motor,turbo, kan finne frem et bremsepapir vis noen er intr.

men når man ska hente 350hk på en cvh så må man ha en heftig bunndel med en sjikkelig gromm topp og en garreth t34turbo og en sjikkelig sprut, noe denne motorn ikke har..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Joda, k-jet'en klarer å levere bensin til mer enn 200hk, men det kommer veldig an på standen til sprutet.

Etter det jeg så av tilsvarende oppsett som var bremset på den tiden, tipper jeg at det var 190hk ca, så sant alt var i orden da.

Men 200hk i en 1,6 med så liten turbo er ikke barebare.

Og den org. intercooleren er en ganske så heftig flaskehals.

En så liten turbo som må lade mye = mye varme og lite utnyttelse.

En mini intercooler som allerede sliter med å kjøle lufta, og så i tillegg skal den bli foret med sinnsykt varm luft fra den overbelasta turboen,

da er det ikke akkurat kjølig luft motoren får trøkt inni seg.

Og da kommer ikke akkurat den store effekten heller.

I tillegg er det jo et steinalder sprut som det nesten ALLTID er noe galt med.

 

At folk vil drømme om å ha masse effekt er en ting, men det må nå være lov å si ifra når man vet at det ikke kan stemme :)

 

 

Ja 350hk i en CVH er meget seriøse greier.

Kan jo se hva Christian og Becky på Passionford har fått til.

Er ikke akkurat bare å lade mye på en org. motor der nei ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

satt på med den bilen i går,den har ikke 350 hk, ikke 250 hk engang..

hadde en opel kadett e med c20let som var benka 268 hk på hjula og den slura 1,2,3 på tørt veilag. med quaife sperre.

Escorten slapp så vit på andre giret..

 

her har nok eieren av bilen skryta på seg litt.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, en RST som såvidt spinner på 2.gir har langt i fra 250hk vertfall hehe :P

Jeg hadde Quaife ATB diffbrems i min, spant på begge hjula godt utpå 3.gir. 4.gir på vått.

RST er jo så og si umulig å få grep med med litt effekt.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hehe, en RST som såvidt spinner på 2.gir har langt i fra 250hk vertfall hehe :P

Jeg hadde Quaife ATB diffbrems i min, spant på begge hjula godt utpå 3.gir. 4.gir på vått.

RST er jo så og si umulig å få grep med med litt effekt.

 

 

den lugga lissom bare litt,var ikke mye og skryte av.. den gikk tom for trøkk oppover registere også..

Link to comment
Share on other sites

For å lage enda mer å krangle om, så står det jo faktisk i annonsen at bilen har datasprut, og ikke k-jet :blink:

Effektnivået skal jeg ikke uttale meg om.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

* Report this post

* Reply with quote

 

Postby Jano_OddKidd » Mon Dec 03, 2007 11:58 am

Everything said so far is true..

 

But most of you are forgeting the important parts.. :wink:

 

 

 

Power is not an issue. Reason is that the management system will be able to run any amount of boost and it will be mapped 100% for your engine. For for example if your engine could hold 20psi or 30psi it would have loads of power, however your engine might not hold together.

 

So with 22psi for example you should see around 250bhp from a decent 1.6cvh with decent mods like.

 

Intercooler.

Decent Turbo even std will be ok.

 

Another example is my laser cutters ERST.

 

He has evernything std on the car.. Thats std intercooler. Std Turbo, boost pipes. and even exzorst...

 

His car made 227bhp with proof!! :shock: Thats not safe in my eyes due to high ACT temps etc.. But he knew the risks. Now he has the extras like cooler and turbo etc.. Now making 256bhp still on the std engine and head.

 

 

More talking please.. :lol:

OddKidd Creations

 

Romford Essex

RM3 Junction 28 or 29 off the M25.

 

Image

Click the picture for OddKidd Creations parts for sale.

 

Contact Jano@oddkiddcreations.co.uk 07984 071 567

 

denne bilen her har et cossi sprut, fant ikke bremsepapir på den man kan sikkert finne det fremm en plass.

så man kan faktisk greie runt 220hk med et greit sprut som er mappet 100% men over det så man faktisk bytte turbo,cooler,osv alt etter hvor mye man har lyst å legge i det.

som som min motor for eks som jeg driver og bygger på, vil si det er en ganske grom cvh, men tviler på at den blir på mer en 250hk pga dyse og turbo valg, ska kjøre med cossie gul dyser og cossie 2wd turbo. men har gjort det meste som går ant motormessig: portet topp,kvass kam,dobble HD ventil fjører,HD løftere,justerbart kamdrev, 4:1 grenerør,3" eksos, GRS evo3 cooler, borret opp til 1640ccm med smidde stempel og råder som er vekt juster, cossie L6 sprut med waisted spark.osv mener jeg har en grom cvh men den er langt ifra og nå 300hk, kansje den hadde greid runt oppimot 300 med en t34 turbo og cossie grønn dyser. men da igjen så hadde den jo vert helt ubrukelig under 4000rpm..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

:lol: 0,6 bar blir vel mer 150-160 hk på super optimal motor. Så ja, det er lov å drømme :whistling:

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...