Jump to content

Overhaling?


spN

Recommended Posts

Hei!

 

Har en cosworth som jeg holder på å skal få skilt på nå.

Den bruker en del olje, vet at litt er normalt, men denne bruker ca 1 liter på 20 mil kjøring landevei. Riktig nok en del gassing, så har jo litt å si. Det ryker litt blått av den når jeg girer ned og når gir på.

 

Lurer på om det er turboen som er sliten, eller om det er ventiltetninger eller noe som begynner å bli dårlige?

 

Motoren går helt knall fint ellers, ingen tikking eller ulyder, drar også jevnt og fint hele veien.

 

Noen som har noen tips? Lurer litt på om jeg skal ta av toppen, få den sendt inn til overhaling, slik at jeg vet alt er helt ok..

 

Mvh

Espen

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har en cosworth som jeg holder på å skal få skilt på nå.

Den bruker en del olje, vet at litt er normalt, men denne bruker ca 1 liter på 20 mil kjøring landevei. Riktig nok en del gassing, så har jo litt å si. Det ryker litt blått av den når jeg girer ned og når gir på.

 

Lurer på om det er turboen som er sliten, eller om det er ventiltetninger eller noe som begynner å bli dårlige?

 

Motoren går helt knall fint ellers, ingen tikking eller ulyder, drar også jevnt og fint hele veien.

 

Noen som har noen tips? Lurer litt på om jeg skal ta av toppen, få den sendt inn til overhaling, slik at jeg vet alt er helt ok..

 

Mvh

Espen

 

Er vanlig at sylindrene blir ovale over tid, da tetter ikke stempel fjørene mer, boring opg nye stempler må til da. Kan være turbo og ventil tettninger også

Link to comment
Share on other sites

Blått under pådrag er vel mest sannsynlig turboen. Kan jo være verdt å sjekke den før du river toppen av bilen ;)

tenkte litt på det samme jeg.. en kar som jeg kjørte med mente det røyk littegrann nesten hele tiden, men veldig veldig lite, mer tydelig ved pådrag.

 

får låne brodern sin turbo og sjekke da :-)

Link to comment
Share on other sites

har egentlig tenkt på å kjøpe ny turbo, men er veldig usikker på hvilken, da det er mange valg.

 

Noen lokker meg litt mot turboene som "turbokongen" har, f.eks original 2wd turbo med 360* lager og som er flow-preppet...?

 

Noen som har noen bra innspill?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

har egentlig tenkt på å kjøpe ny turbo, men er veldig usikker på hvilken, da det er mange valg.

 

Noen lokker meg litt mot turboene som "turbokongen" har, f.eks original 2wd turbo med 360* lager og som er flow-preppet...?

 

Noen som har noen bra innspill?

Fikk senest i dag enda en tlf ang. en slik høvlebank bygget "konge"-turbo. Den raste ett kun ett par dager og noe få mils kjøring med en steg 1 cosw.

Som forventet er det bare å sende den i retur så får man raskt ett nytt uballansert lik tilbake og kan forsøke på nytt. :P

Nødvendig og veldig bra service det der. ^_^

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ser ut som stempelringene og slikt er ok. har tatt av toppen og skal bytte div pakninger. turbo er helt ok den også, ligger ikke noe olje i slangene eller noe.

 

oppgraderer også oppsettet litt da, blir 3 bar map, grønne dyser, -34 actuator, gpa toppakning, pukkelrygg chip.. etter hvert blir det nok mer, men dette får holde i første omgang.

 

lurer på om jeg må ha arp bolter, hvis det kjøres rundt 1,5-1,8 bar..? Eller holder det med standard bolter?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...