Guest Roland Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Hei, jeg lurte bare på om 2x weber 45 gassere blir for stort, om evt 2x 40 er bedre? på en Ford Sierra 2l 1987 mod (Bilcross bil).Har høvla toppen, skiftet grenrør, bygd om fra is til vanlig gasser. Takker for svar
Zykotec Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 (edited) Doble 45 er akkurat passe Dobbel 40 har omtrent samme max potensiale som et bra modifisert orginalinnsug med med dobbel 38 Du bør dog ha en råere kam og litt bedre porter før det er noe vits å bruke 2 doble gassere. Edited May 9, 2010 by Zykotec '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
RS 1000 Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Hei, jeg lurte bare på om 2x weber 45 gassere blir for stort, om evt 2x 40 er bedre? på en Ford Sierra 2l 1987 mod (Bilcross bil).Har høvla toppen, skiftet grenrør, bygd om fra is til vanlig gasser. Takker for svar På det oppsettet det holder det lenge med 40 mm som vi gi best resultat. Husk TRAKTER!. Gjerne 100 - 110 mm lange. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Roland Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 På det oppsettet det holder det lenge med 40 mm som vi gi best resultat. Husk TRAKTER!. Gjerne 100 - 110 mm lange. Ok, men jeg er ikke så veldig god på bil kan man si. Hvilken forskjell utgjør trakter?
RS 1000 Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Ok, men jeg er ikke så veldig god på bil kan man si. Hvilken forskjell utgjør trakter? I korte trekk kan man si at trakter er forskjellen mellom suksess og fiasko. Trakter er derfor ikke tilleggsutstyr, men helt nødvendig tilbehør. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
burnout Posted June 3, 2010 Posted June 3, 2010 I korte trekk kan man si at trakter er forskjellen mellom suksess og fiasko. Trakter er derfor ikke tilleggsutstyr, men helt nødvendig tilbehør. Veldig informativt innlegg. For å forklare litt, en trakt er et lite rør man fester på innsugsiden av forgasseren. Uten å gå for mye inn i detaljer og for å gjøre det hele enkelt, korte trakter = hk ved høyt turtall, lange = Nm over hele registeret. Så om du skal ha lange eller korte kommer an på hva du skal bruke motoren til. I og med at du skriver bilcross, vil jeg anbefale så lange som mulig, tror det vil passe best til dine behov. 10 VW Golf GTD (solgt)09 VW Passat88 Mazda RX-7 FC3S85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)83 Opel Ascona (Brant opp)83 Ford Transit (solgt)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now