Guest sromana Posted May 8, 2010 Posted May 8, 2010 hei jeg har et lite problem med å bytt clutchen min på bilen min .jeg får ikke ut girkassa .jeg har prøvd å ta ned traværsen på den siden som girkassa er på men fortsatt vil den ikke ut .kan noen forklare meg i detaljer hva jeg må gjøre ?jeg har en 1997 mod 1.8 l stasjonsvogn på forumet eller på mail Erik.a.lovtangen@hotmail.com mvh sromana tusen takk
Mk1-Sindre Posted May 8, 2010 Posted May 8, 2010 (edited) hei jeg har et lite problem med å bytt clutchen min på bilen min .jeg får ikke ut girkassa .jeg har prøvd å ta ned traværsen på den siden som girkassa er på men fortsatt vil den ikke ut .kan noen forklare meg i detaljer hva jeg må gjøre ?jeg har en 1997 mod 1.8 l stasjonsvogn på forumet eller på mail Erik.a.lovtangen@hotmail.com mvh sromana tusen takk Har vært med på det en gang på en 94 mod, men skal være samma opplegget. Må ut med drivaksler, senke traversen på den sida kassa er på og skru ut alle boltene som girkassa sitter i motoren med. Så må du bare senke kassa ned. en Real møkkajobb. veldig trangt og mye banning ble det på meg. Edited May 8, 2010 by Mk1-Sindre - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
Guest sromana Posted May 8, 2010 Posted May 8, 2010 Har vært med på det en gang på en 94 mod, men skal være samma opplegget. Må ut med drivaksler, senke traversen på den sida kassa er på og skru ut alle boltene som girkassa sitter i motoren med. Så må du bare senke kassa ned. en Real møkkajobb. veldig trangt og mye banning ble det på meg.har gjort det men traværsen vill ikke så alt for mye ned . kassa er løs men vi får ikke dratt den ut har gjort aldt du sa men kassa dukner i traværsen når vi prøver å dra den ut er det noen mulighet for at vi kan ta vekk hele traværsen ?
xr4ti Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 "Traversen" som du kaller den, bør du plukke helt ned men husk å understøtte motoren da den da bare henger i det fremre motorfestet.Vær klar over at "traversen" må sentreres ved montering. I "traversen" er det hull som skal sentreres med hull i karossen. Dette må gjøres fordi bærearmene er festet i "traversen" og da påvirker styringsgeometrien.
escrot Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Jeg tok ut hele motoren med girkasse overfra jeg. Jeg synes det var ganske lett (19år og ikke skrudd så mye bil enda), og man får mye bedre plass til å jobbe:) kan jo være greit å ta regreim og vannpumpe i samme slengen også. - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)
Guest sromana Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Jeg tok ut hele motoren med girkasse overfra jeg. Jeg synes det var ganske lett (19år og ikke skrudd så mye bil enda), og man får mye bedre plass til å jobbe:) kan jo være greit å ta regreim og vannpumpe i samme slengen også.jeg er klar over det:) fixa det i dag byttta slave å trykkplate å lamel vannpumpa å regreima er bytta for 10 000 km siden så det trenger jeg ikke:) men takk for tipsa:)
jørgen Posted May 29, 2010 Posted May 29, 2010 jeg er klar over det:) fixa det i dag byttta slave å trykkplate å lamel vannpumpa å regreima er bytta for 10 000 km siden så det trenger jeg ikke:) men takk for tipsa:) Heisann,lurte på,tok du ut motoren eller fikk du plass til og flytte kassen uten og ta ned hjelpe rammen,skal til og gjøre samme jobb idag,,,mvh Jørgen
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now