rs200 Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Hei Jenter Skal hjelpe ei med å kjøpe bil, og hun skal ha auda a3 (har forsøkt med focus, men hun vil ikke høre) Jeg fant denne på finn : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22209068 Mistenkelig billig syntes jeg. Snakka med han for litt siden, og grunnen til lav pris var at han hadde kjøpt seg en ny bil og måtte bli kvitt denne. Greit nok. Jeg har null snøring på auda (heldigvis). Hva bør jeg se etter når vi kikker på den? noen spesielle feil som er gjengangere på disse? 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Feil forum å spørre om det vel ?? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Forstilling og generellt vag-feil ? Spør på bilforumet evt vacn hvis du har tilgang. Her skyr vi vag som pesten Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted May 7, 2010 Author Share Posted May 7, 2010 Jeg hater bilforumet og melder meg aldri i verden inn i noe vag-forum! Hadde et vag(t) håp om at noen her inne hadde vært borti f#enskapet og kunne gi meg noen tips. Skjønt, jo flere her inne som ikke vet noe om dette, jo bedre 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Audi/WV bruker såkallt multi-link oppheng. Noe som resulterer i mangtall av kuler i opphenget. Her er alltid en eller begge opphengskulene i øvre bærearmer slakk i på hver EU godkjenning jeg har tatt. Er en grunn til att dette systemet blir kallt "multi-knirk" oppheng 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 (edited) a3 deler understell med golf mener jeg og er i for seg en litt "penere" golf. den har ikke multilink som han over meg sier. dette er det a4 og oppover som har. helt greie biler. stort sett greie biler. ikke mye feil, men noen feil er det jo på alle biler. er bare standar ting som bærekuler foringer og bremser jeg kan komme på som burde sjekkes men det burde man vel uansett hvordan bil man kjører Edited May 7, 2010 by tuszi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 audi er så forbanna dyrt å ha på service/rep '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Dyre deler er det iallefall. Trodde de fleste Audie'r i dag brukte dette systemet, men ok. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
FocusRS Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 i 2003 kjøpte jeg en A4 1,8T 96 mod... (ja... jeg var full) kjørt bare rundt 80 000. Den ble solgt etter kort tid... Men tro meg... Jeg klarte å bruke penger på den for det om, og det var ikke av fri vilje for å si det sånn.Eksen min sin 1984 2.0L ble brukt mer. Men det var vel i all hovedsak pga kjøre glede og at Audien sto på verksted Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Den har en 1,6 liter på 105 gamp. Den veier like mye som en Scorpio med firer....den er trangere enn en Escort. Eneste positive jeg kan se med en sånn bil er vel at den e myye penere enn en Golf da.... '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Billig for den bilen...hvis man overlever 3 dørs.. Solgte akkurat en makan på jobben for 165ark Sjekk km stand og historikk på møller...Se etter zink-slepp under liste høyde rundt bilen. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørnar 4x4 Cosworth Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Fins faktisk folk som ikke har avgitt en "ed" til Ford gudene, som ikke er så trangsynte at de tror det kun er Ford som kan klassifiseres som bil. Er selv like mye Audi fantast som jeg er Ford. Mener Audi og VAG ligger et lysår foran Ford på både design innvendig og utvendig, samt kjørecomfort. Og det har de gjort oppigjennom alle generasjoner. Men over til den bilen der. Er jo en 1.6 uten noe utstyr omtrent. Skulle det være noen bærebruer og foringer som må byttes, så er ikke det allverdens kostnad. Og ikke noe problem å gjøre selv om man er litt kyndig. 91` Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Jeg Takker for tips. skal sjekke opplysningene opp mot møller. Jeg litt enig med deg Bjørnar. Bilen er pen, så jeg skjønner godt at hun vil ha Audi i steden for golf og focus. Takk for hjelp i allefall 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
96mondeo4x4 Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Har 2 stk A3 på tunet, og det er gode biler å kjøre.En av dem er vel akkurat samme årsmodell og motor, og kan ikke si noe galt om bilen.1.6 literen drar ikke akkurat skinnet av pølsa, så 1.8T/2.0T er jo litt friskere, og Quattro er mere morro om vinteren, men da går jo prisen en god del opp også.Mener å huske at 2000 modellen A3 veier nesten like mye som Mondeo'n i garasjen. Har ikke sjekket hva 2004 modellen veier.Forstillinga er som kjent en svakhet, men du får "repsett" til en 3-5tusen dersom du eller andre kan skru litt selv. 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Finnes jo kun to typer bil!!!!!! gammel FORD og ny FORD Nei da. audi har hatt eindel problem med rust i takrenner under den smale lista på ver side, nede på skjermer og dører under lister. ellers er det jo multi link som nevnt, og har vel vert ein del med svinghjuler og clutcher. Men denne type bil er vel ikkje noe verre enn andre i sin klasse. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlsen^ Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 http://www.tv2underholdning.no/broom/audi/a3/2003/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 (edited) jobber på et verksted som har mye audi/vw, a3 er etter min mening en bedre bil en a4 pga den ikkje har multilink forstilling det som ofte går igjenn med a3 a4 og andre biler som er typiske ungdomsbiler er at de er eigd av folk som ikkje egentlig har råd til å eige de derfor er det ofte "samlet segopp" feil som må takes ved eu, da eiger ofte er mere optatt av klistremerker,senkesett felger,og stereo i stedet for bremser styring og dekk osv feil som går igjen på a3 bensin vannpumpe, feil i motorelektronikk,(luftmassemåler,motortempføler,o2 følere, gasspjeldhus,på biler med styrt spjeld,coil) oljepumpe(spesielt på turbo), girkasse (enkelte girkassekoder), reversgir, feil på varmeapp regulering,varmeseter, ac kompressor, abs følere og styreenhetfeil på motorstyrenhet evt sluttrinn for coiler på 1,8 og turbo Edited May 10, 2010 by bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Fins faktisk folk som ikke har avgitt en "ed" til Ford gudene, som ikke er så trangsynte at de tror det kun er Ford som kan klassifiseres som bil. Er selv like mye Audi fantast som jeg er Ford. Mener Audi og VAG ligger et lysår foran Ford på både design innvendig og utvendig, samt kjørecomfort. Og det har de gjort oppigjennom alle generasjoner. Men over til den bilen der. Er jo en 1.6 uten noe utstyr omtrent. Skulle det være noen bærebruer og foringer som må byttes, så er ikke det allverdens kostnad. Og ikke noe problem å gjøre selv om man er litt kyndig. Svake sinn og god markedsføring Skal fort innrømme at Ford har bygd mye søppel, spesielt oppigjennom 90 tallet, men å påstå at Audi har noe teknologi eller design provoserer meg mye mer enn jeg tør skrive her andre generasjon A6, TT og nye R8 er vel det de har bidratt med designmessig siden, vel, tidenes morgen for å være ærlig. Og som de fleste andre tyskere brukte de vel teknikk fra 60 og 70 tallet enda lenge etter at Cosworth var ute av produksjon. Jeg vil nesten påstå at en 86 Xr3i er mer avansert enn første generasjon a3. (dog noe mer skranglete ) Men kvalitet, komfort og godt tysk håndverk er de gode på , dog mest på den 'opplevde kvaliteten', som igjen gjør at a3'en veier like mye som min 89 Scorpio 2.0, og derfor er omtrent like behagelig å kjøre. Den generasjon a3 det er snakk om her er heldigvis også en del finere enn den første som omtrent ser ut som en Escort mk5 med Sierra stasjonsvogn bakende. '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 (edited) Først og fremst. Jeg har en forkjærlighet for Ford, så vil ikke ha noe skit om det. Det er to begreper som brukes mye her inne. Design og kvalitet. Jeg vil gjærne att folk tenker gjennom ordet design: Siden dette er en personlig sak så synes jeg det blir dumt å bruke dette som ett argument for trådstarter. Hva som er godt design eller ikke kommer ann på øyet som ser. Ser ingen av dere som kritiserer Audi som begunner deres design med noen designprinsipper. Så la nå folk få ha den meningen de vil om designet og svar heller på kvaliteten. Kvalitet er ett begrep som er tabu og bruke innenfor produksjonsteknikk. Dette fordi kvalitet er ett objektivt begrep som også kan varriere fra person til person. Når en kjøper en A3 i denne prisklassen skal en ikke forvente att denne er i 100% stand, da prisen tilsier noe annet. Opplevelsen av bilens kvalitet vil da styres av dette. Om en tror en får feilfri bil når den koster mye mindre enn hva den burde, da gjør en ett bom kjøp. Om bilen da er feilfri vil kjøper oppleve dens kvalitet som svært bra. Likeså ville en kunne forvente att en bil kjøpt hos merkeforhandler til en mye høyere pris burde være i svært god stand, og om den ikke er det vil kvalitetsfølesen være lavere. Forventningene våre styrer vår opplevelse av kvaliteten. Jeg påstår ikke att du skal forvente att det er mere feil på en A3 enn på en A4 eller A6, men du skal forvente litt flere ulyder, og litt mindre komfort. Det du derrimot kan forvente er ett mere problemfritt bilhold, da dette er en enkelre bil enn de større søsknene. Alle biler har i dag kjente feil av en eller annen type, noen flere enn andre, men kanskje rimelige feil å utbedre. Andre har få men dyre feil. Det er desverre teknikken sin forbannelse på oss. Det er desverre som Rema sier. Det enkle er ofte det beste Lykke til, også kan du jo vise venninden din artikkelen som ble publisert på VG her om dagen. Ford Focus hadde færrest feil av alle testbilene. Test av 10 år gamle biler. Jeg ville allikevell ikke påstått att de har best kvalitet, bare færrest feil Edited May 10, 2010 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Greit svar der kimsa, men hvorfor kommer dette inn i bildet? Jeg er utdannet maskiningeniør og har markedsføring som tillvalg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 (edited) Som maskiningeniør så jobber en med produktutvikling. Det med markedsføringen var bare en kilde til mine påstander. Så ikke alt bare ble vås tatt ut av det blå Tok det bort, ble bare dumt å ha med. Edited May 10, 2010 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now