kimmler Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Har skifta ut til grønndyse oppsett på Cossien (sierra) min, Er pukkelrygg chip og vanlege grønne dyser . Trykket har eg lagt på 1,4bar. Men den går slappere en orginal oppsettet fordiom Begynner ikkje og lade trykk før på 4600 omdr. Alt er sjekka med bensintrykk og lamda. den er helt fin... Men eg har fått en ekstrem sterkere katalysator stank, Kan denne være tett og gje sopass motstand at den ikkje vil lade??? Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil
D.Toft Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 tett kat? du har vel effektanlegg???kjøp mongoose du, og merk at bilen blir anderledes, positivt anderledes
Kverna Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Absolutt. Hvis den sperrer eksosen bygger det seg opp ett ekstremt baktrykk som gjør at turboen ikke klarer å lade. Sjekk også at du ikke har hull i slanger, slanger har hoppet av og om turboen faktisk er i orden. Min cosworth begynte å lade treeeegt(1bar på 5-5500rpm) og da var turboen slik Min fotoblogg
kimmler Posted May 5, 2010 Author Posted May 5, 2010 Trur eksosen er orginal, foruten Bakerste potta (remus) Liker litt at det ikkje er så masse bråk Har sjekket litt etter lekasje, klarer ikkje finne noen utenom en plass, Luftfilter lokket mitt er litt løst og trekker inn luft under filteret :/ Men har kjøpt nytt, så det skal byttes. Får prøve og sette inn et rør istedenfor kat og se om det blir bedre... Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil
Kverna Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Grønndyser på orginalt anlegg er vel på kanten. Trenger ikke å bråke mye hvis du bygger 3" med 3 potter, trenger bare litt planlegging Min fotoblogg
tommy w Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 (edited) det er ikke eksosen som gjør at det lader så seint. kjørte orginalt anlegg på min og hadde over 2 bar før 3000 rpm på tyngre gir.kjørte simens 3102 på min da og funket greit med pukkelrygg chip.Det lureste du gjør er å snakke med kjetil og be han ta tenningskurven fra ett veldig tidlig chip. Edited May 5, 2010 by tommy w Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
kimmler Posted May 6, 2010 Author Posted May 6, 2010 (edited) Det at eg kjører med orginal eksos betyr ingenting på grønndyse oppsettet har eg forhørt meg om... Så eg Kommer til og prøve og fjerne kat og se om den lader litt tidligere... Vist ikkje så får eg vel nesten sjekke opp i Chipen min ja Men eg må vel ha en fungerende Kat på den dagen eg må vise bilen for og få skilt på??? Eller får man de godkjente uten...? er 91mod. Vist noen kjapt kan gje meg rør diameter på orginal anlegget så eg får kjøpe meg en rørstubb og prøve, hadde vert sweet Edited May 6, 2010 by kimmler Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil
Escort RST WRC Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 At org. eksos betyr ingenting er ikke riktig.På såpass mye effekt vil du få restriksjoner pga. redusert fløde gjennom eksosanlegget.Så det har noe å si.Men når du har slike problemer som du har, ville jeg sjekket andre ting først. Som trykklekkasje, ladetrykkstyring, wg etc. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
kimmler Posted May 30, 2010 Author Posted May 30, 2010 Friskemeldt!!!!! Så nå triller eg me den til Rudskogen i sommer! Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil
kimmler Posted May 30, 2010 Author Posted May 30, 2010 Dårlege plugger Og oljeåndinga som blåser inn i luftfilter boksen, Vel det filteret var tett i olje,, Og liten lekasje på en slange Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now