Dufman Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Hei.Jeg lurer på å snu zetec motor'n og putte den i mk2'n.Så da lurer jeg på alt som er å vite om dette, enkelt og greit.Jeg hørte den går med mt75 kassa fra doch'n.Men ble fortalt at jeg må skifte bunnpanna og svinghjulet.Har en doch 2liter stående også, så deler jeg evt trenger fra den er ikke noe problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Må ha ny bunnpanne som passer over traversen. Må ha ett ombyggingskit til vannpumpe(eller var det termostat)T9 og mt75 kassa har samme boltsirkel, så det skal gå bra. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 (edited) Du trenger bunnpanne, waterrail (flytter termostathuset), nålelager til veiva, vannpumpa skal du vel slippe å bytte da jeg mener din har riktig rotasjonsretning.Svinghjul kan du la stå på. Jeg kjører med Zetec svinghjul og clutch på Sierra'n min. Det er Type 9 kasse, men regner med at det går på MT75 og.Motorfester må du lage.Har du tenkt til å bruke den originale innspruten til Zetec'n eller skal du gå for gassere og nytt tenningsanlegg? Kan bruke original eksosmanifold eller grenrør. Nå selges det grenrør som passer i venstreratta Escort, så det gjør det litt lettere. Men vet ikke hvordan passformen er. Edited April 30, 2010 by sierraracing Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Rotasjonsretningen på vannpumpa avhenger av om Motoren kommer fra Mondeo eller Escort/Fiesta. I Mondeo blir den drevet av utsiden av reima. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted April 30, 2010 Author Share Posted April 30, 2010 Motoren er fra en 95' Escort.Jeg satt å leste litt på BurtonPower istad også, virker som det finnes kit til ombygginga.Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal kjøre gassere eller sprut.. Kan hende jeg bare setter inn zetec'n med orginalsprut til å begynne med. Må se an kostnadene for å bygge noe sintere. Driver egentlig å bygger Scorpio, så motorbytte på MK2'n var ikke helt planlagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r2d2 Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Du trenger bunnpanne, waterrail (flytter termostathuset), nålelager til veiva, vannpumpa skal du vel slippe å bytte da jeg mener din har riktig rotasjonsretning.Svinghjul kan du la stå på. Jeg kjører med Zetec svinghjul og clutch på Sierra'n min. Det er Type 9 kasse, men regner med at det går på MT75 og.Motorfester må du lage.Har du tenkt til å bruke den originale innspruten til Zetec'n eller skal du gå for gassere og nytt tenningsanlegg? Kan bruke original eksosmanifold eller grenrør. Nå selges det grenrør som passer i venstreratta Escort, så det gjør det litt lettere. Men vet ikke hvordan passformen er. Hvem som har lhd grenrør? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 RetroFord i England selger Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now