Jump to content

utløserarm mt75


torstein

Recommended Posts

Okei :)

 

Det du trenger er:

 

2 stk utløserarmer som hører til mt75-kassa

1 stk sveiseapparat

1 stk vinkelkutter

1 stk lighter av den typen som er 14mm tjukk :P

1 stk rissepenn/tusj

 

Det første du gjør er å kappe en utløserarm så det eneste du sitter igjen med er det firkanta hullet som du fester utløserlageret i.

 

Så legger du dette på et flatt bord med fremsiden NED og legger lighteren inntil for å merke deg 14mm opp. Da har du en strek som er paralell med fremsiden, som du kan skjære etter rundt hele veien.

 

Skjær så vekk det resterende og sveis "spaceren" på den hele utløserarmen. Sørg for at "spaceren" følger formen til den andre, da vet du at firkantene kommer rett ovenfor hverandre.

 

Da blir den seende omtrent slik ut:

DSC00983.jpg

 

Og ja, du kan selvfølgelig bruke noe annet enn en lighter, men jeg fant tilfeldigvis ut at den var akkurat passe tykk :)

 

Også vil jeg bemerke det at jeg ikke har prøvd den her, så jeg vet ikke om det holder å space den ut 14mm. Men det er helt sikkert noen som har prøvd som evt. kan korrigere meg.

Om du skulle lage den og den ikke er spacet ut nok kan du legge skiver mellom motholdet til waieren og girkassa :)

Link to comment
Share on other sites

er bare redd for at når spacer så blir kan vinkelen bli feil å bomme på der man skal treffe på trykk plata å kansje litt på sida. noen som har hatt det problemet?

Utløserlageret har mulighet for å bevege seg sideveis i utløserarmen, så det trenger du ikke bekymre deg for :)

 

Dette er når man bygger om cosworth 4x4 til 2wd med mt75 kassa ?

Ja, eller om man har bakhjulstrekk og vil ha i cosworth-motor og ikke vil bruke masse masse penger på T5-kasse :P

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...