Jump to content

HAR MISTET TUV PAPIRER TIL GULE JUSTER BARE KONI DEMPERE HVORDAN FÅ TAK I?


Recommended Posts

Guest NO PAIN NO GAIN
Posted

HJELP!!!!!!!!

 

HAR MISTET TUV PAPIRER TIL GULE JUSTER BARE KONI DEMPERE TIL RS TURBO. HVORDAN FÅ TAK I?

Posted (edited)

Ring Torshov bilrekvesita eller send Mail til koni selv :)

 

åsså pleier vi ikke å skrive med store bokstaver her.

Edited by tonyku

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Posted

Husker jeg rett så lærte jeg en gang i tida at dempere er en av tingene som er godkjenningspliktig ved skifting/oppgradering. Altså at man ikke trenger å få påskrift i vognkortet av statens vegvesen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted
  NO PAIN NO GAIN said:
HJELP!!!!!!!!

 

HAR MISTET TUV PAPIRER TIL GULE JUSTER BARE KONI DEMPERE TIL RS TURBO. HVORDAN FÅ TAK I?

 

du sliter seriøst med caps lock..

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Posted

Bare for å a det sagt snakka jeg me BT jessheim nå å dem sa at det er kun senkefjærer man trenger tuv på for å få godkjent eventuellt senk i vognkort.

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Guest NO PAIN NO GAIN
Posted (edited)

om de var store bokstaver eller små betyr ingenting.

de var ikke de eg ville ha svar på.

men takk alle som er seriøse, alle andre barn trenger ikke utale seg vist ikke de har noe konstruktivt og komme med.

 

eg har eibach fjærer som er 35 mm senk, er de ikke de samme som orginal fjærene er til escort rs turbo?

poenget vist de er 35 mm orginal senk trenger eg ikke papirer på fjærene heller?

stemmer eller er eg på vill spor nå?

 

grunnen at eg spør er at eg skal selge dem, og han som vil kjøper di spør etter tuv papirer.

Edited by NO PAIN NO GAIN
Posted

Du trenger uansett papirer på senkefjærer.

I tillegg til papirer på at du har fått utført firehjulskontroll og lysjustering.

 

Men dempere trenger du ikke papirer på.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

får ikke tuv papirer fra koni på demperene dems :)

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Posted

Fjørene må du ha Tüv papirene på ja. Letteste er nok å ringe en "lokal" forhandler og få han til å sende deg en kopi av papiret på de.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
  dohcen said:
får ikke tuv papirer fra koni på demperene dems :)

Da min bil kom fra sveits var det justerbare gule koni rundt om, og i hanskerommet lå det stemplet tuv papirer. Er visst veldi strengt i det landet,og mulig det er bare der de gjør det! ikke vet jeg

Posted
  NO PAIN NO GAIN said:
HJELP!!!!!!!!

 

HAR MISTET TUV PAPIRER TIL GULE JUSTER BARE KONI DEMPERE TIL RS TURBO. HVORDAN FÅ TAK I?

 

Koni er det Rodin som er hovedimportør på og di er seriøse, du kan nå dem på 63893300 og Eibach blir importert av bl.a Hellanor, dem kan du ringe på 35509050, dem er også kurante gutter å forholde seg til :D

For å lykkes må man feile

Posted
  Emtec said:
Koni er det Rodin som er hovedimportør på og di er seriøse, du kan nå dem på 63893300 og Eibach blir importert av bl.a Hellanor, dem kan du ringe på 35509050, dem er også kurante gutter å forholde seg til :D

Hellanor er Eibach importør ja, men tror nok du heller bør ringe 67066000 som er hovedkontoret enn det nr du la ut ;)

Posted
  JHS said:
Hellanor er Eibach importør ja, men tror nok du heller bør ringe 67066000 som er hovedkontoret enn det nr du la ut ;)

 

Kan nok stemme det ja, bare jeg som forholder meg til et mer lokalt kontor, erfaringsmessig er det enklere å få hjelp der, en via hovedkontor da alt blir så"enormt"

For å lykkes må man feile

Guest NO PAIN NO GAIN
Posted

takk for all hjelp eg har fått, da er eg blitt mye klokere på dette emne også!

Posted
  NO PAIN NO GAIN said:
takk for all hjelp eg har fått, da er eg blitt mye klokere på dette emne også!

 

 

Rodin som vi bestiller koni fra har ikke tuv papirer på koni til ford iallefall!!

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Posted

Har fått ett sett gule koni fra Rodin. Å det fulgte ikke med papirer. Ifølge BT så trenger du ikke papira for dette trengs ikke skrives i vognkort. Derimot, hvis du MÅ fordi du selv har lust å skrive inn i vognkort att det er monterte dempere i vognkort så må du komme med TÜV papirer. Men dette er ikke påbudt. Det er en annen sak når det gjelder fjærer. Da skal det foreligge en godkjennt firehjuls kontroll der alle hjulvinkler er innenfor toleransen angitt for det eventuelle kjøretøyet og TÜV godkjenning til eksakt biltype, modell å betegnelse. Eks. Biltype: Ford, Modell: Sierra, Betegnelse: BFG/BFGC/GBC/GBG. Der er på betegnelsen her det er lett å brenne seg! Erfart selv.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...