rscosworth Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 etter mitt syn ER det ikke flere måter og kople dette rett på. hvis ford brukte slangen til dumpen så er det den eneste rette måten å gjøre det på. å begynne å kople seg inn på slangene til map og bensregulator mener jeg er høl i huet. får du en liten lekasje på en slange du har lagt inn til en av disse får du krøll med en gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted March 31, 2005 Author Share Posted March 31, 2005 etter mitt syn ER det ikke flere måter og kople dette rett på. hvis ford brukte slangen til dumpen så er det den eneste rette måten å gjøre det på. å begynne å kople seg inn på slangene til map og bensregulator mener jeg er høl i huet. får du en liten lekasje på en slange du har lagt inn til en av disse får du krøll med en gang. har flere uttak på plenumet 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Så koble til helvette på plenumet da!! Samma bare du har en vakum slange!!! Deta var en ***** lang diskusjon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 jeg syns det er helt forbanna utrolig at folk uten peil kommer hit og spør, får kompetente svar fra tenkisk utdanna folk som kan disse bilene, og så går i garasjen og lager sitt eget jallamekk fordi det så enklere ut eller noe slikt. er det rart cosworth'er har rykte på seg for å være lite holdbare??? IDIOTI er årsaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted July 6, 2005 Author Share Posted July 6, 2005 Så koble til helvette på plenumet da!! Samma bare du har en vakum slange!!! Deta var en ***** lang diskusjon...<{POST_SNAPBACK}> har gjort det for3 mnd siden .......... funker d 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 jepp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escorteren Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 genial diskusjon keep it up Ford Escort 1.8 si Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Når jeg koblet måleren på map sensoren fjusket bilen som bare juling. Så hvor ble vi enige om å sette slangen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Kjerringer. Borr høl i plenum, gjeng og stapp i passende ansats. Beste svaret/innlegget i hele tråden! Og det som er riktig etter boka!! [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Når jeg koblet måleren på map sensoren fjusket bilen som bare juling. Så hvor ble vi enige om å sette slangen? om du ikke gidder begynne borre, tappe og styre for et ekstra uttak så river du av den originale plast slangen som går til dumpen og erstatter den med samco. denne setter du et t-stykke på. fås stort sett overalt hvor bilgreier selges og er av samme typ som til vindusspylere etc.fra denne legger du slange inn til instrumentet.da har du ikke forstyrra noe vitalt som bensinreg eller map. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 om du ikke gidder begynne borre, tappe og styre for et ekstra uttak så river du av den originale plast slangen som går til dumpen og erstatter den med samco. denne setter du et t-stykke på. fås stort sett overalt hvor bilgreier selges og er av samme typ som til vindusspylere etc.fra denne legger du slange inn til instrumentet.da har du ikke forstyrra noe vitalt som bensinreg eller map.Hei! Det hørtes ut som en fin plan =D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Gjør som rscosworth sier,blir ikke mere rett COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 om du ikke gidder begynne borre, tappe og styre for et ekstra uttak så river du av den originale plast slangen som går til dumpen og erstatter den med samco. denne setter du et t-stykke på. fås stort sett overalt hvor bilgreier selges og er av samme typ som til vindusspylere etc.fra denne legger du slange inn til instrumentet.da har du ikke forstyrra noe vitalt som bensinreg eller map. En sånn du mener? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4x4 cosworth Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 hehe.nei.er uttak til dump ditta. MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Okajjs:P tehehe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Hvor på dette bildet kan jeg sette turbotrykksmåleren på en enkel og grei måte uten at noe vitalt blir forstyrret? Vis gjerne med en rød strek eller noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Hvor på dette bildet kan jeg sette turbotrykksmåleren på en enkel og grei måte uten at noe vitalt blir forstyrret? Vis gjerne med en rød strek eller noe Gjør det på den enkle måten ta bare den gamle ledningen til "pop-offen" så deler du den i to og setter på et t-stykke... Så setter du igjen en vakum slange fra den ledige "nippelen" på t-stykket som igjen festes i ladetrykksmaåleren... Som du igjen kan plasere hvor du enn vil såfremt du har lang nok slange.. Slik som rscosworth har prøvd å forklare tidligere Håper dette var til hjelp hvis jeg ikke har misforstått spørsmålet helt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Så du vil at jeg skal klippe denne slangen i to og sette på et t-stykke? Se bildet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Så du vil at jeg skal klippe denne slangen i to og sette på et t-stykke? Se bildet Jepp, er nok den han mener(vacumslangen)Men du trenger ikke ta den helt nede med dumpen kan ta den litt lengre opp på slangen og Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Det var det jeg mente ja Går nok bra detta schø Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 jeg erstatta min slange hele veien fra innsuget med samco vakumslange. satte t-stykket 5-10 cm etter uttaket i plenum. ga kort vei til torpedoen og ikke iveien for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Heheh, får gjøre det da! Takker så mye for hjelpa Skal ikke se bort ifra at det kommer flere spørsmål etterhvert.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Ble bra dette ja! =D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now