Jump to content

Recommended Posts

Posted

Part No: GZGHA312F Status: Available from stock.

Item Price: £468.04 Surcharge: £0.00 Price: £468.04

£549.95 (exc.Vat)

(inc.Vat)

Description: GAZ COILOVER KIT, ESCORT MK3/MK4 INC RS

Other Info: CAT10 + £25. FRONT SPRINGS 9" x 300lbs, REAR 9" x 250lbs

 

 

Dette er info fra burton. men det jeg ikke forstår er om disse demperene senker eller heiser bilen, ein 9" tommers fjær høres jo ganske stort ut, eller er dem som regel justerbare? Dette er til en escort rs turbo s2. (er coilovers ubrukelig på vei? )

 

Takker for svar + det haster litt med svar :)

 

- Sondre

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Posted

9" er lengden på fjæren ;) Coilovers er høydejusterbare. Ville nok hatt noe mykere fjærer om du bare skal kjøre på veien, så slipper du og hoppe av den...

Disse er ikke TUV godkjent bare så det er sagt ;)

Posted
9" er lengden på fjæren ;) Coilovers er høydejusterbare. Ville nok hatt noe mykere fjærer om du bare skal kjøre på veien, så slipper du og hoppe av den...

Disse er ikke TUV godkjent bare så det er sagt ;)

Takk for raskt svar :)!

 

Har du noen forslag da til dempere?

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Posted
Er ikke noe RS Turbo ekspert, men gule Koni med kvalitets fjærer slår sjeldent feil.

Gule koni med H&R fjærer bestilt :)!

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Posted

Jeg ville ivertfall valgt noen andre dempere enn gule koni. Godt mulig de fungerer bedre til Escort, men til 4x4 cossien min er de håpløs.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted (edited)

Jeg anbefaler GAZ demperne som også er justerbare. H&R er vanvittig stift, kan jo bli for stivt på vanlig vei. Eibach er vell noe mykere om jeg ikke tar feil, da jeg ikke har vært borti de.

Edited by speedangel

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Posted

Hva er galt med coilovers da??? bare man justerer alt riktig, så får man en komfortabel bil i rett høyde som henger bra på veien... Jeg kommer ikke til å vurdere noe anna i framtida på mine biler...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted
Hva er galt med coilovers da??? bare man justerer alt riktig, så får man en komfortabel bil i rett høyde som henger bra på veien... Jeg kommer ikke til å vurdere noe anna i framtida på mine biler...

Ikke noe galt med coilovers, men hjelper lite og justere hvis fjærene er for stive ;)

Posted

må en forsterke noe i dempertårna på 4x4 sierra cosworth med bruk av coilovers?

- 1988 Mazda 626 2.0 16v FE3

- 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 -

- 1985 VW Jetta 19E

- 1985 VW Golf GL x2

- 1997 VW Polo 1.4 (bruksbilen)

Posted
Javel? Hva er forskjellen da??

 

Dårlig bilder da men.

DSC01050.jpg

DSC01051.jpg

Sammenligner du med en 2wd ser du fort forskjellen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

Går fint an å se det på en helt vanlig cl hos en hugger f.eks :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted (edited)
Går fint an å se det på en helt vanlig cl hos en hugger f.eks :)

 

Hehe.. Jeg gidder ikke å finne en hugger bare for å sjekke.

Hva er forskjellen da?

 

Låner et bilde fra prosjekttråden til Krisitian:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...8742&st=880

 

Ser her, så kan du forklare meg forskjellen.. Ser nå dønn likt ut som i min 4x4 synes jeg da..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

ei ørn lita plate som går fra bag-rom gulvet og opp på støtdemper tårna. der du ser det er så jevelig kitta oppå bilde her

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Posted

Som Marius sier ja :) På 2wd ser du att vinkeln mellom dørken og dempertårn er veldig skarp, og på 4x4 er den avrundet.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...