xr4ti Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Noen som husker diameteren på stabstaget foran til vingebil? 2wd har vel 26mm men mener å huske at vingebilen har 25,5mm. Noen som vet dette eventuelle andre kjennetegn?
Cossyman85 Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Noen som husker diameteren på stabstaget foran til vingebil? 2wd har vel 26mm men mener å huske at vingebilen har 25,5mm. Noen som vet dette eventuelle andre kjennetegn? har ikke vingebil 29mm samme som scorpio cosw
0milt Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 har ikke vingebil 29mm samme som scorpio cosw Jeg har 29mm på min -90 sedan cos. Men jeg lurer på en ting. Hvor kjøper dere "skålene" til cos foringer? Nå har jeg bare vanlig sedan skåler og foringer, men har noen relativt kraftige noen som jeg godt kunne tenkt meg å fått på. De er for øvrig oransje. Noen som vet hvem som muligens lager disse?
75mk2 Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Floflex har iallefall oransje foringer til Cosworth
xr4ti Posted April 13, 2010 Author Posted April 13, 2010 Noen som husker diameteren på stabstaget foran til vingebil? 2wd har vel 26mm men mener å huske at vingebilen har 25,5mm. Noen som vet dette eventuelle andre kjennetegn?Hmm. Skrev dette på jobben i full fart i ste, mente selfølgelig det at om sedanstaget =29mm og vingebilstaget =28mm.Jeg har en helt komplett Cos 2wd forstilling liggende.Det at jeg spør det er at jeg bygger om en tredørs Sierra til vingebilkopi og har fått tak i en som skal selge men selger spør om jeg kan finne ut hvordan man skiller et vingebilstag mot et fra 2wd. Gjør dette for å sikre meg mot feilkjøp, igjen. Har alltid hørt det at man må ha komplett 2wdforstilling for å få riktig hjulvinkel på tredørsen. OK, stemmer nok det, Men, så er det en som ødelegger den teorien da med å si at på tredørskarossene til mk1 så er hovedfestene påsveist litt lenger frem enn på 2wd sedan slik at man må ha vingebilstaget for at hjulvinkelen skal stemme.Litt tidligere tråder ang dette:tråd 1tråd 2tråd 3tråd 4Legger inn søket mitt herEr det noen som VET hvordan en fungerende ombygging av forstilling skal være?Jeg blir i vertfall helt av alle de forskjellige svarene her inne.MvhJørn
75mk2 Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Jeg har bygd om sierra til vingebil-spec, og med sedan 2wd stabstag havner hjula for langt fram i hjulbua. I tillegg er det forskjell på bærearmer og spindler på vingebil og sedan 2wd. Så skal du ha vingebil spec er det greieste og få tak i komplett vingebil forstilling.
xr4ti Posted April 14, 2010 Author Posted April 14, 2010 Jeg har bygd om sierra til vingebil-spec, og med sedan 2wd stabstag havner hjula for langt fram i hjulbua. I tillegg er det forskjell på bærearmer og spindler på vingebil og sedan 2wd. Så skal du ha vingebil spec er det greieste og få tak i komplett vingebil forstilling.Problemet er bare det at vingebilforstillinger er jo sjeldne som hønsetenner!
Bdt Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Komplett cossie 2wd sedan forstilling(travers,fjærbein,bærearmer og stabbstagg) passer rett på 3 dørs karosseri, dvs vingebilkarosseri.Har gjort dette selv COS it`s WORTH it!
Recommended Posts