Mk1-Sindre Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 Relativt lett spørsmål for noen sikkert, men jeg har aldri gjort det, så derfor spør jeg. Hvordan bytter jeg Servoolja på En 97 Mk2 Mondeo? Olja som er i er grå, det er vel heller mindre bra - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
aarnes Posted April 9, 2010 Posted April 9, 2010 (edited) Mk1-Sindre said: Relativt lett spørsmål for noen sikkert, men jeg har aldri gjort det, så derfor spør jeg. Hvordan bytter jeg Servoolja på En 97 Mk2 Mondeo? Olja som er i er grå, det er vel heller mindre bra usikker på hvordan dette eksakt ser ut, men du må koble av returslangen på servotanken, og styre den i en stor bøtte/tank.Start bilen og la gå til du har fått ut litt. stopp bilen, fyll på med ny olje, gjentaprosedyren helt til det kommer ren olje ut i tanken igjen. da har du skylt hele systemet.husk å ikke fyll på for mye . Er greit å forvisse seg om hvor mye somfaktisk går i systemet, så måler du ca, og passer på åikke fylle på mer av den nye enn det som kommer ut. ganske enkelt, MEN du burde ha en person til å hjelpe deg. olja kommer fort ut når den kommer i tanken. Og husk for all del å ikke la bilen gå i mer enn 10-20 sekunder om gangen. da er du sikker påat det ikke går til et sted det er veldig varmt. som regel holder det med å starte og stoppe Edited April 9, 2010 by aarnes
Recommended Posts