Torgeir B Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 (edited) Selger turbo sats\kit til Sierra Dohc 8v Kina turbo 60A/R kompressor 63 A/R TurbinGrenrør type hjemme snekkra2,5" Downpipe med plass til original og bb lamda Cosworth 4x4 intercooler + rør og silikon slangerEkstra map sensor med "lure" ventil4stk originale Dohc stempel og råder som en kan dreie av for lav komp+ nic naks som følger med Kan nevne att eg har kjørt med 0,8 i trykk ca 5000km uten problemer Og det funker godt ! Kunne tengt meg 6000kr for hele sulamitten siden turboen er strøken Har også en ekstra motor med gåen topppakning stående ogRustfritt grenrør som sveises om litt. Torgeir BirkelandTlf 95 21 44 86 eller PM Det befinner seg i Bygstad i Sogn og Fjorane Edited April 8, 2010 by Gravstein 86 3dr IS
Torgeir B Posted April 9, 2010 Author Posted April 9, 2010 Ingen som har lyst å kjøre litt trykk på dohc ? 86 3dr IS
kai-f250 Posted April 10, 2010 Posted April 10, 2010 har du gjitt opp eller?? selge d rustfrie grenrøret eller? 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
Torgeir B Posted April 10, 2010 Author Posted April 10, 2010 Gir aldri opp ! hehe Var en kar som var sugen på hele sulamitten så eg får se om han reiser med det 86 3dr IS
Sirræva Posted April 11, 2010 Posted April 11, 2010 Kva er den lureventilen for noko? Kjørte du orginal innmat? Kva gjorde du med tenninga? Er interresert!
Torgeir B Posted April 11, 2010 Author Posted April 11, 2010 Kva er den lureventilen for noko? Kjørte du orginal innmat? Kva gjorde du med tenninga? Er interresert! Kjørte med urørt innmat, Hadde MF2 tilleggs sprut med 511cc dyse.Tenninga senka eg ved å gjore av den kontakten med rød plugg som er ved siden av coilen.Da senker du tenninga med 6 grader. Lure ventilen er egentlig en avlastnings ventil til bremsekraft forsterkeren.Den slipper ut luft nå det blir trykk mot map sensoren slik att den ikke skall gå tynt. Anbefaler å kjøre med lavere kompresjon, MS2 eller AEM fic sprut og en bred bånd lamda, slik att du få så korrekt blanding som mulig.Da kan du kjøre med mye trykk 86 3dr IS
Sirræva Posted April 11, 2010 Posted April 11, 2010 Kjørte med urørt innmat, Hadde MF2 tilleggs sprut med 511cc dyse.Tenninga senka eg ved å gjore av den kontakten med rød plugg som er ved siden av coilen.Da senker du tenninga med 6 grader. Lure ventilen er egentlig en avlastnings ventil til bremsekraft forsterkeren.Den slipper ut luft nå det blir trykk mot map sensoren slik att den ikke skall gå tynt. Anbefaler å kjøre med lavere kompresjon, MS2 eller AEM fic sprut og en bred bånd lamda, slik att du få så korrekt blanding som mulig.Da kan du kjøre med mye trykk Suverent! Dette vert jo leikande lett! Forhold til c20ne konverteringa eg gjode i vinter! Men kor fekk du kjøpt den ventilen? eller er du interreser i å berre selge den? Kunne du tatt bilde av den jordins ledningen? kor du har kobla den til?
Per Olav Posted December 6, 2010 Posted December 6, 2010 Hvem kjøpte kittet? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Torgeir B Posted December 7, 2010 Author Posted December 7, 2010 Ligger hjemme hos meg enda, men mangler turbo og litt dill dall.Planer om å bygge ny motor med lavkomp, 4x4 turbo, datasprut\piggy back osv 86 3dr IS
Recommended Posts