Jump to content

Bytte drivaksler


Jokke2k

Recommended Posts

pleier og vere en grei jobb det. bytter ikke simring med mindere den lekker :)

ellers er det og ha olje da :)

 

veldig enkelt:p

når jeg bytta fjører datt de av, fett er jo greit å ha mengder av, ellers ny mansjett men det følger med.

 

følg anvisninga for å bytte fjører, så du får ut fjærbeinet. da er det veldig enkelt å komme til.

Link to comment
Share on other sites

På BC/IB5-kassene renner girolja ut når man drar ut akslingen, derfor er det veldig praktisk å tappe av olja først. Jeg regner med det er slik på MTX75 også.

 

rant ikke no olje ut når vi dro ut akslingen på min MK3... var på venstre side

Link to comment
Share on other sites

hvis det er mtx75 på en 1,8 zetec mk2 mondeo, så renner olja ut når drivakslene ikke er i. det fikk garasjegulvet mitt erfare

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Allright. Satser på at aarnes har rett:p hehe.. Vet ikke hvilken girkasse det står i bilen jeg. :whistling: Men ordner seg sikkert dette;)

 

 

Importbil? fikk ikke opp bilen din i ecat--

Uansett, det er nok MTX75 kasse, det er det hvertfall i min.

 

Nå er ikke jeg mekaniker og mulig jeg tar helt feil,

men når jeg bytta fjører så datt den ut på venstre side.

Da måtte vi skru av indre mansjett, og sette "ringene" på plass inni den mansjetten, og dytte dritten tilbake inn i girkassa.

Da rant det hvertfall ikke ut noe olje. Men kan være at dette ikke er hele drivakselen da.

Link to comment
Share on other sites

Allright. Satser på at aarnes har rett:p hehe.. Vet ikke hvilken girkasse det står i bilen jeg. :whistling: Men ordner seg sikkert dette;)

Da blir det nok olje på garasjegulvet :P

 

Da måtte vi skru av indre mansjett, og sette "ringene" på plass inni den mansjetten, og dytte dritten tilbake inn i girkassa.

Da rant det hvertfall ikke ut noe olje. Men kan være at dette ikke er hele drivakselen da.

Olja kommer når man drar ut den "koppen" du dyttet deler inn i (den mansjetten sitter på).

Jeg regner med hel aksling inkluderer begge deler av det innerste leddet.

 

Det går evt. an å dele det gamle leddet og la den innerste delen stå i girkassa til den nye akslingen nesten er på plass. Så bytter man fort og søler bare litt.

Edited by bard

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...