RS|Stian Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 Har lyst på en diskrét dumpventil til Cosworthen da jeg syns det er på sin plass å høre at det faktisk er en turbobil, resirkuleringsventil er jo ikke så morro Aldri koblet noe slikt før derfor trenger jeg litt tips og råd. Har en viss tanke om hvordan det gjøres men greit å høre med dere som sikkert har gjort dette hundre ganger og med bind for øya. Kan jeg rett og slett bare blende den lille slangen som går til IC'en og sette på en dumpventil der den originale står uten noe mer dill? Noen som har tips til en ventil som ser noenlunde diskrét ut og gir fin lyd? Har lyst på en som 'chatter' litt FordClubNorway.no
ford-racing Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 må ikke blende den slangen som dumpen skal sitte på nå da gutt. du må blende den slange stubben som er på luftfilter slangen så du ikke drar inn noe ditt i den "nye" turbon din dumpen må jo sitte der som det er trøkk vettu men for det første så vil du ikke få noe "chatter" uten et åpent filter og ingen dump.(eller en dump som er så stram at den bare så vidt åpner)og for det andre. finn en dump som gjør nytta si , altså å slippe ut mye luft , en orginal turboSX RFL er orntlig fint oppbygd. men som de fleste veit så lager den jo et hellvettes leven. men ta å skru av trakta og få noen til å sveise på en liten rør stuss så blir den megetfin + at den kan plaseres på org plass å brukes som resirk ellers så har hks og greddy noen dumper som funker orntlig bra å som holder tett . ikke kjøp noe slik billig dritt.. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
escort rs turbo Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 forge sin dobbelt stempla dump holder helt tett, har denne på rst min, og rst`n er veldig nøye på at dumpen holder tett.får den i sort og. men er vel best og plasere den på kald siden av motoren nermest gass spjeldet siden denne ikke resirkulerer, og viss du plaserer den der den orginale står, da er vel vitsen med dump borte, siden du vil jo tømme hele trykk sys og du vil få tregere gass respons -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
Kverna Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 Kjøp den jan300 kjører med, bayley DV30 eller noe i den duren mener jeg den heter. Pen lyd, med resirk Min fotoblogg
Janna Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 Har en Bailey dv34 tilsalgs . . . These dump valves have been designed to offer a lower pitched Dump Sound. They offer increased airflow capacities for higher power applications. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
JHS Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 Kjøp den jan300 kjører med, bayley DV30 eller noe i den duren mener jeg den heter. Pen lyd, med resirkSom min, som jeg aldri får somlet meg til og montere...
Kverna Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 Eneste jeg fant i farta stian, fra ca 8:20 Min fotoblogg
RS|Stian Posted April 7, 2010 Author Posted April 7, 2010 Takker Anders Fant noe mer av samme bil i et annet klipp, må si jeg likte lyden godt egentlig. Tror jeg går for en slik resirkventil, gidder ikke styre så voldsomt når en kan få tak i noe som er bolt-on på original plassering og har en fin lyd. Med mindre den lekker og tuller da? FordClubNorway.no
escort rs turbo Posted April 9, 2010 Posted April 9, 2010 det var veldig fet lyd av dn dumpen dr, sånn rally bil lyd, hva type dump var det der? -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now