fence Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 Jeg har en sedan 2wd med steg 3 oppsett som oppfører seg litt merkelig. Har lest litt rundt på forumet for å lese meg til nermere fornuft, men tengte jeg fikk lage min egen tråd.. Etter det jeg har lest er det mange som har mer enn middels med peiling på cosworth her.. Det virker som det er to seperate problem, men er ikke helt sikker.. Det ene er at det kan virke som at bilen forandrer på tenningen, ikke mye så den fjusker. Det kommer og går, blir en vibrasjon i bilen iverfall. Kjennes ut som det er noe som holder igjen motoren.. For jeg merker det godt når den plutselig ikke har problemet. Da kjennes det på bilen at den er helt vanlig på vibrasjon, å drar som den skal.. Noen som vet hva dette kan vær? Det andre problemet er at den rett og slett kutter når den bikker 1. bar.. Det skal stå en 3 bars sensor på bilen, for den har vært kjørt på 1,6 før.. Kan det vær at mapsensoren er ødelagt? Er det et kjent problem? Mulig at disse problemene har samma årsak..
xXx Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 hadde prøvd ny map sensor og skiftet rotor, plugger.... ;) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
fence Posted April 2, 2010 Author Posted April 2, 2010 xXx said: hadde prøvd ny map sensor og skiftet rotor, plugger.... ;)Pluggene er ikke gått mange km.(Ngk bcr8es) Rotor og fordelerlokk ser bra ut.. Har bytta til høgeffekt coil og.. Men mapsensoren kan være klar. Vet ikke hvordan syptomer det blir av en ødelagt mappsensor jeg?
JHS Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 Sjekket pluggåpning? Er du sikker på at det er 3 bar MAP? Kutter på 1 bar kan bety 2 bar MAP, 1 bar ladetrykk og 1 bar atmosfærisk trykk
fence Posted April 2, 2010 Author Posted April 2, 2010 JHS said: Sjekket pluggåpning? Er du sikker på at det er 3 bar MAP? Kutter på 1 bar kan bety 2 bar MAP, 1 bar ladetrykk og 1 bar atmosfærisk trykk Ja, sjekket åpningen for ikke lenge siden, men sjekket den igjen i dag.. Hadde ikke forandet seg.. Har en åpning på 0.65 nå ivertfall.. Bra det? Er ikke sikker på hvilken map som er på nå, har ikke tatt den av å sett på den.. forige eier sa det var en 3 bars men.. Aldri råd å vite egentlig da.. Men syns å huske at det ikke er så lett å se forskjell på en org, el 3 bars? Tengte jeg skulle prøve å låne meg en for å teste ivertfall..
Kverna Posted April 3, 2010 Posted April 3, 2010 Farge har du på map ? Prøv å rengjør CPS(veivsensor), den har en tendens til å bli veldig møkkete.Spray motorrommet med startgass og se om bilen går høyere på tomgang. Kan være falskluft ett sted Min fotoblogg
Kverna Posted April 3, 2010 Posted April 3, 2010 Maarius said: Kan han prøve motorstyringa fra min 4x4 bil ?Nei du har L1/L6 og han har L8 hjerne. TPS går motsatt vei, og bilen vil ha helt feil oppsett Min fotoblogg
haawaii Posted April 3, 2010 Posted April 3, 2010 hvis du snur tps og tvingern på så går det fint =) men da kan du ødelegge kontakta... kanskje ikke vært det hehe
Kverna Posted April 3, 2010 Posted April 3, 2010 haawaii said: hvis du snur tps og tvingern på så går det fint =) men da kan du ødelegge kontakta... kanskje ikke vært det heheKan også bare bytte plass på de to ytterste, men ville bare at han skulle være klar over problemet Min fotoblogg
fence Posted April 3, 2010 Author Posted April 3, 2010 (edited) Mapsensoren min er lys grå.. Har også rensa veivsensoren med el. cleaner.. Ser mer å mer ut som motorstyringa er helt idiot.. Nå har jeg testa anna chip, anna rotor, anna mapsensor, pluggene er helt fin.. Å bilen er like idiot.. Men hadde et problem her for ikke lenge siden med at hoved jordingen inn på motorstyringa svei seg når jeg skulle starte bilen.. (Fiksa da ny jording på motor) Det har jeg reparert nå da, men problemene var her før det skjedde og.. Så jeg skjønner ikke så mye lenger.. Det som kan vær er at forige eier svei den først da, og svei motorstyringa og..?! Edited April 3, 2010 by fence
Bjørn_H Posted April 3, 2010 Posted April 3, 2010 (edited) Da har nok jordingsbanen i hjernen fått seg en karamell! Har vært borti det samme selv. Enten må du prøve å fikse og lodde det, eller så må du bytte til en hjerne som er i orden Edited April 3, 2010 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd
fence Posted April 3, 2010 Author Posted April 3, 2010 Bjørn_H said: Da har nok jordingsbanen i hjernen fått seg en karamell! Har vært borti det samme selv. Enten må du prøve å fikse og lodde det, eller så må du bytte til en hjerne som er i orden Har du vært borti det samma ja.. Måtte bytte ut kabeln ca. 30cm innover i dashn, å stikkern i kontakta. Å lodde opp igjen stikkern som går i printplata jeg da.. Men er redd mere har tatt skade av det inni motorstyringa..
RsMuffe Posted April 3, 2010 Posted April 3, 2010 vet ikke om pukkelrygg kan fikse sånne hjerner også. og ikke bare å lage chip til dem.
fence Posted April 6, 2010 Author Posted April 6, 2010 Streifa meg en liten ide hva som kan vær grunn til at den kutter på topp.. Jeg har på en 4x4 aculator(Planer om å bytte den ja ).. Er det mulig at den er fucka å er grunn til kuttinga??? Har montert den rett og mener jeg.. Måtte forlenge stage litt for at den skulle passe da men.. Når jeg dro den innpå armen til eksosspjeldet dro jeg den max 1mm. (Har bløventil)
bror Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 jeg har en 4x4 hjerne til deg hvis din er ødelagt:) sierra
fence Posted April 7, 2010 Author Posted April 7, 2010 bror said: jeg har en 4x4 hjerne til deg hvis din er ødelagt:)Saker, da vet jeg det om jeg trenger en.. Må få lånt meg en anna hjerne for å se om den er problemet først bare.. Skulle hatt en 2wd, men det er vet bare en liten omkobling som skal til for at det funker etter som jeg har forstått..
fence Posted April 9, 2010 Author Posted April 9, 2010 Hvis jeg skal sette inn en 4x4 hjerne i min 2wd.. Er det kun TPS jeg må snu så er alt greit?? TPS er på innsugspjeldet eller?
a.nilsen Posted April 9, 2010 Posted April 9, 2010 Throtle Position Sensor. Den kladden på siden av spjeldet ja. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Kverna Posted April 9, 2010 Posted April 9, 2010 fence said: Hvis jeg skal sette inn en 4x4 hjerne i min 2wd.. Er det kun TPS jeg må snu så er alt greit?? TPS er på innsugspjeldet eller? Tilfelle få med en chip også. Er sikkert noe annet som er anneledes også Min fotoblogg
fence Posted April 9, 2010 Author Posted April 9, 2010 Okej, takk.. Noen andre som vet om noe annet som ikke går overens?
fence Posted May 9, 2010 Author Posted May 9, 2010 Jah, plages enda med at den kutter når den nermer seg 1 bar.. Nåla på lade lufta flyger i alle retninger når den kutter.. Dårlig drag er det og... Nå har jeg altså: -Sjekket pluggene, ser fin ut med o.65 åpning.(ngk) -Byttet rotor, lokket er bra.. -Renset veivsensorn. -Byttet til sterkere coil. -Prøvd en anna chip. -Prøvd en annen 2wd Motorstyring. -Byttet bensinfilter. -Prøvd en annen 3bar map. Begynner å bli rådløs nå.. Kan d vær sensoren i fordeler'n? Eller kansje TPS som ikke er god?
Blown540 Posted May 10, 2010 Posted May 10, 2010 (edited) Har du sjekka noe annet en elektrisk?Hadde lignende syndrom på min motor, virka som at det var noe med tenninga, men fant tilslutt ut at bensinpumpa ikke leverte nok under trykk Edited May 10, 2010 by Blown540 ----------------------------------------------------------------------1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor----------------------------------------------------------------------
xXx Posted May 10, 2010 Posted May 10, 2010 (edited) du får montere deg bensintrykks måler og se hva den ligger på når du gir på og om den stiger likt med turbotrykket.kan være trykk regulatoren din som er gåen Edited May 10, 2010 by xXx RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now