cossi91 Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 (edited) Forsvinner litt kjølevann, bilen funker fint når den er kald, men når den får varmen så fusker den litt på lavt turtall, bobler litt. Så forsvinner det litt kjølevann, er lekket ut noe under syl nr 4, ser jeg, og det lukter eksos i vanntanken, ryker også.. Så virker som vannet går ut i eksosen å motsatt? Heilt orginal bil, ikke trimmet, (enda ) Edited March 28, 2010 by cossi91 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 27, 2010 Author Share Posted March 27, 2010 help.. skal pelle av turbo å grenrør nå for å se om jeg kan se noe mere der 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Toppakning, sprekt blokk eller sprekt topp.Man håper på det første Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 27, 2010 Author Share Posted March 27, 2010 Jepp.. Med mi flaks så er det nok alle tingene!! :/ 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 27, 2010 Author Share Posted March 27, 2010 Fått pelt av turbo å manifoil, ser da slik ut; Kan jo ikke være noe annet en toppakninga?? 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
4x4 cosworth Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Ser nokk ut som en defekt topp pakning ja...Var sann min såg ut etter 5 timer på losna isbane på 1,6 bar trykk å turtallsperra hele dagen.... MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 27, 2010 Author Share Posted March 27, 2010 Okei, da er det bare å få begynt å skru 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 ikke uvanlig at pakningen ryker der nei,skjedd meg 3-4 ganger også Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Okei =) Skal skru mere i dag. Noen fler spm. Toppbolter, kan di brukes om igjen? Torx hode? Er jeg nødt til å plane toppen, eller bare skifte pakning? Og, Grp A toppakning fra 909motorsport.no er den bra å bruke? 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Toppen bør du få målt for skeivhet, slik at du vet om den må planes eller ikke. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
4x4 cosworth Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Okei =) Skal skru mere i dag. Noen fler spm. Toppbolter, kan di brukes om igjen? Torx hode? Er jeg nødt til å plane toppen, eller bare skifte pakning? Og, Grp A toppakning fra 909motorsport.no er den bra å bruke? Toppbolter må skiftes om det er strekk bolter.. Topp pakningen vi selger er den samme som alle andre selger. MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Fått av alt nå, helvettes trangt! Syns jeg har hørt en suse/trekker falskluft lyd rundt innsuget, her er svaret på det iallefall; Hvordan kan jeg fikse det? Kline på med tech-7? Kunne ikke se noe spes på pakninga, men en trenger vel ikke å kunne det? Ser ut som stemplene har fått besøk av ventilene, men bilen har sveve helt hundre, og ingen merker i ventilene, så dette kan være fra gammalt av? 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Oi! Det med toppen der så ikke bra ut. Den bør det gjøres noe med ja. Tec7 er ingen holdbar løsning! Har du det som mangler eller? Volden her inne er flink med sveising av slikt. De hakkene oppå stempelene kommer nok av et tidligere registerreimbrudd. Det er nok skiftet ventiler i den etter det der, for tviler på at dem hadde overlevd den smellen der. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Har bitene ja.. Fant noe gammalt kjemisk metall som var klint på der, men det er helt sort så har værdt sånn en stund ser det ut som.. ser ikke ut som noe ferskt brudd! 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Har bitene ja.. Fant noe gammalt kjemisk metall som var klint på der, men det er helt sort så har værdt sånn en stund ser det ut som.. ser ikke ut som noe ferskt brudd!Kjemisk metall, tec7 og annet dritt er ikke noe løsning hvertfall. Enten må du prøve og finne noen som kan sveise på bitene igjen ellers så er det bare og finne seg en ny topp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Det hadde værdt lappa til med noe kjemisk metall tidligere.. Er dette svakhet på toppene eller? Kommer en cosworth spesialist ned å ser på dette snart.. hva som burde gjøres:) 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Det hadde værdt lappa til med noe kjemisk metall tidligere.. Er dette svakhet på toppene eller? Kommer en cosworth spesialist ned å ser på dette snart.. hva som burde gjøres:) Går vel sånn om man løfter motor/topp etter innsug... Går vel mer på kompetanse til "mekaniker" enn svakhet på topp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 En vannslange til varmeapperatet hadde fått seg en revn under innsuget, så kansje her årsaken til vanntapet.. Ser ikke ut som pakningene er gåen til toppen, og det sprekte innsuget er årsaken til fuskingen.. Virker som det er årsaken, Blir iallefall montert Grp A toppakning å nye pakninger over det hele! Toppen skal også til sveising! 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Aldri så gæli at det ikke er godt for noe, veit du! '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 jeg har vert borti flere ganger att bilen fusken når den er kald og kjørt pent med, men helt fint når man har dratt på og fått varme. det har vert utette ventiler. om det er sånn den har vert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Funka heilt fint når den var kald, men når den fikk varmen begynte den å boble å fuske litt på lavt turtall men gikk fint når den fikk turtall og ladetrykk.. Men det er nok med att det kjemiske metallet som var kladdet på hadde begynt å løsne eller noe i den dur.. 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Hvor bestiller folk pakninger hen ? Trenger toppakning, toppdekselpakning, på innsuget, og eksosen, komplett pakningsett egentlig. 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 www.cosworth.info rask levering og greie priser 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Kjøp på woodford du. Si han skal sette ned verdien på pakka for tollen. Han spørr vanligvis uoppfordret men..cosworth.info/store Product code: 1018 GENUINE FORD GROUP A HEADSET, THIS KIT CONSISTS OF GENUINE YB0611 HEAD GASKET,HEADBOLTS,INLET & EXHAUST MANIFOLD GASKETS,PLENUM CHAMBER GASKET,THROTTLE BODY & THROTTLE ELBOW GASKETS,E.C.T HOUSING GASKET,R/C/GASKET & 2 HALF MOON SEALS,THERMOSTAT GASKET/'O' RING,VALVE STEM SEALS,CAMSEALS & CAM 'O' RINGS **PLEASE SPECIFY WHICH COSWORTH WHEN ORDERING** Sale Price £175.00 Edited March 30, 2010 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 den motoren din er borret og den so den har nok vært skrudd litt på før ja.....den toppen må sveises men det er ein grei sak.....909 motorsport selger pakningsett rask levering og billig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now