Jump to content

Gåen toppakning? Cosworth 4x4


cossi91

Recommended Posts

Forsvinner litt kjølevann, bilen funker fint når den er kald, men når den får varmen så fusker den litt på lavt turtall, bobler litt. Så forsvinner det litt kjølevann, er lekket ut noe under syl nr 4, ser jeg, og det lukter eksos i vanntanken, ryker også.. Så virker som vannet går ut i eksosen å motsatt? <_<

 

Heilt orginal bil, ikke trimmet, (enda :lol: )

Edited by cossi91

1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS Motor

Guardsystems.no

Link to comment
Share on other sites

Okei =) Skal skru mere i dag.

 

Noen fler spm.

 

 

Toppbolter, kan di brukes om igjen? Torx hode?

 

Er jeg nødt til å plane toppen, eller bare skifte pakning?

 

Og, Grp A toppakning fra 909motorsport.no er den bra å bruke?

1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS Motor

Guardsystems.no

Link to comment
Share on other sites

Okei =) Skal skru mere i dag.

 

Noen fler spm.

 

 

Toppbolter, kan di brukes om igjen? Torx hode?

 

Er jeg nødt til å plane toppen, eller bare skifte pakning?

 

Og, Grp A toppakning fra 909motorsport.no er den bra å bruke?

 

 

Toppbolter må skiftes om det er strekk bolter..

 

Topp pakningen vi selger er den samme som alle andre selger.

Link to comment
Share on other sites

Fått av alt nå, helvettes trangt! B)

 

 

Syns jeg har hørt en suse/trekker falskluft lyd rundt innsuget, her er svaret på det iallefall;

 

Hvordan kan jeg fikse det? Kline på med tech-7? :rolleyes:

26784_381360196178_586281178_4352450_3476447_n.jpg

 

Kunne ikke se noe spes på pakninga, men en trenger vel ikke å kunne det?

26784_381360171178_586281178_4352447_5191870_n.jpg

26784_381360181178_586281178_4352448_3472680_n.jpg

 

Ser ut som stemplene har fått besøk av ventilene, men bilen har sveve helt hundre, og ingen merker i ventilene, så dette kan være fra gammalt av?

 

26784_381360201178_586281178_4352451_7097210_n.jpg

26784_381360206178_586281178_4352452_4764938_n.jpg

1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS Motor

Guardsystems.no

Link to comment
Share on other sites

Oi! Det med toppen der så ikke bra ut. Den bør det gjøres noe med ja. Tec7 er ingen holdbar løsning! Har du det som mangler eller? Volden her inne er flink med sveising av slikt.

 

De hakkene oppå stempelene kommer nok av et tidligere registerreimbrudd. Det er nok skiftet ventiler i den etter det der, for tviler på at dem hadde overlevd den smellen der.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Har bitene ja.. Fant noe gammalt kjemisk metall som var klint på der, men det er helt sort så har værdt sånn en stund ser det ut som.. ser ikke ut som noe ferskt brudd!

1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS Motor

Guardsystems.no

Link to comment
Share on other sites

Har bitene ja.. Fant noe gammalt kjemisk metall som var klint på der, men det er helt sort så har værdt sånn en stund ser det ut som.. ser ikke ut som noe ferskt brudd!

Kjemisk metall, tec7 og annet dritt er ikke noe løsning hvertfall. Enten må du prøve og finne noen som kan sveise på bitene igjen ellers så er det bare og finne seg en ny topp.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde værdt lappa til med noe kjemisk metall tidligere.. Er dette svakhet på toppene eller?

 

Kommer en cosworth spesialist ned å ser på dette snart.. hva som burde gjøres:)

1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS Motor

Guardsystems.no

Link to comment
Share on other sites

Det hadde værdt lappa til med noe kjemisk metall tidligere.. Er dette svakhet på toppene eller?

 

Kommer en cosworth spesialist ned å ser på dette snart.. hva som burde gjøres:)

 

Går vel sånn om man løfter motor/topp etter innsug... Går vel mer på kompetanse til "mekaniker" enn svakhet på topp.

Link to comment
Share on other sites

En vannslange til varmeapperatet hadde fått seg en revn under innsuget, så kansje her årsaken til vanntapet.. Ser ikke ut som pakningene er gåen til toppen, og det sprekte innsuget er årsaken til fuskingen.. Virker som det er årsaken,

 

Blir iallefall montert Grp A toppakning å nye pakninger over det hele! Toppen skal også til sveising!

1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS Motor

Guardsystems.no

Link to comment
Share on other sites

Funka heilt fint når den var kald, men når den fikk varmen begynte den å boble å fuske litt på lavt turtall men gikk fint når den fikk turtall og ladetrykk..

 

Men det er nok med att det kjemiske metallet som var kladdet på hadde begynt å løsne eller noe i den dur..

1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS Motor

Guardsystems.no

Link to comment
Share on other sites

Kjøp på woodford du. Si han skal sette ned verdien på pakka for tollen. Han spørr vanligvis uoppfordret men..

cosworth.info/store

 

Product code: 1018

 

GENUINE FORD GROUP A HEADSET, THIS KIT CONSISTS OF GENUINE YB0611 HEAD GASKET,HEADBOLTS,INLET & EXHAUST MANIFOLD GASKETS,PLENUM CHAMBER GASKET,THROTTLE BODY & THROTTLE ELBOW GASKETS,E.C.T HOUSING GASKET,R/C/GASKET & 2 HALF MOON SEALS,THERMOSTAT GASKET/'O' RING,VALVE STEM SEALS,CAMSEALS & CAM 'O' RINGS **PLEASE SPECIFY WHICH COSWORTH WHEN ORDERING**

 

Sale Price £175.00

Edited by a.nilsen

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...