Cossieman Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 sykt utseende da. men helt uintr med gnager. hvorfor ikke 4x4 =/ Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta05 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 forhånds bestilling på 17 stk ... Kommer bare 5 til landet, hvis du sjekker ut hjemmesiden så står det hvor mange RSer hvert land får 03` Focus RS #343685` MB 190D US Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Latterlig bil med forhjulstrekk, skjønner ikke hva ford tenkte med når de lagde den COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Tipper de tenkte at 90% av kundegruppen ikke er forumbrukere på fmcn, og derfor har litt andre krav til bilene. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Hørte snakk om at 2 av 5 stk allerede er bortbestilt og at prisen blei rundt 900k 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
FocusRS Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Hehe.. evt en focus mer i Andrew G stil. Langsmontert motor og 4x4. Kommer aldri til å kjøpe fwd uansett om den er 1minutt raskere rundt banen enn escort cosworthen min. du klarer ikke spøle en fwd sidelengs gjennom svingene.. Skal vi vedde om det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 er det bare meg eller har de BARE lakkert den svart utvendig? den burde desuten vert mye lavere.. gledet meg mye til dette, men må si det er skuffende.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gatebil76 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 er det bare meg eller har de BARE lakkert den svart utvendig? den burde desuten vert mye lavere.. gledet meg mye til dette, men må si det er skuffende.. jepp kul bil med masse feil.. prøvd å si det men får bare kjeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Latterlig bil med forhjulstrekk, skjønner ikke hva ford tenkte med når de lagde den Det passer jo bra til 5 syl. idiotiet og sånn sett er det iallefall gjennomført.Sjekk det typiske og tragiske resultatet og tenk Sierra RS500 Gr.A med 300 hk ved 4000 o/min: Edited March 30, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Der tror jeg du fant ett uvanlig tragisk resultat. Bruker ikke være såååå ræva.. Er vel det klassiske svensketrikset med gammel svæær Holset og pøse på med bensin. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Tipper de tenkte at 90% av kundegruppen ikke er forumbrukere på fmcn, og derfor har litt andre krav til bilene. Ja det sammer tenker nå bmw og audi når de lager RS4,RS6,M3 og M5 med da quattro og bakhjulstrekk Edited March 30, 2010 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
laRS-2000 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Syns RS 500 er navneskjending eg, einaste eg tenker på då er Sierra. Grei nok bil, hadde sikkert ikkje takka nei til den. Men drømmen er ein Hadde den berre sett sånn ut så kunne eg ha klart meg med ein standard 2 liter Zetec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 125 hk på 25år med utvikling og feil-hjuls-trekk...Hva skjedde ? Kuul og se på.. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Skal vi vedde om det? Ja det kan vi vedde om!! hvis du klarer å få alle fire hjul til å spinne(!) så du ligger sidelengs gjennom svingen blir jeg mektig imponert. Da har du i såfall 4000 hamstere inni hvert bakhjul som løper som f.. Å sladde med bilen er fullt mulig det er jeg klar over. se på Tiff Needel når han kjører fwd f.eks. Men spøle deg sidelengs.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Ja det kan vi vedde om!! hvis du klarer å få alle fire hjul til å spinne(!) så du ligger sidelengs gjennom svingen blir jeg mektig imponert. Da har du i såfall 4000 hamstere inni hvert bakhjul som løper som f.. Å sladde med bilen er fullt mulig det er jeg klar over. se på Tiff Needel når han kjører fwd f.eks. Men spøle deg sidelengs.. dette er vel en 4x4 cosworth som ligger brei, og alle hjulene spinner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 dette er vel en 4x4 cosworth som ligger brei, og alle hjulene spinner Jepp. og hvis du leser en gang til skjønner du at det var focusen jeg mente som ikke kan det.. pga fwd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 fort gjort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 (edited) Der tror jeg du fant ett uvanlig tragisk resultat. Bruker ikke være såååå ræva.. Er vel det klassiske svensketrikset med gammel svæær Holset og pøse på med bensin.Nja, kanskje.Fler 5 syl. resultater. Sist og ikke minst, supersakene, en soleklar vinner og favoritt. sjekk effekt på 4000 o/min og 7000 o/min. Edited March 31, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Den siste der ser nesten ut som om man avbrøyt da bilen maksa rulla. Får ikke en vannrett strek med 1000nm for så å stupe Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Syns ærlig talt den focusen så skikkelig halvferdig ut jeg..... Sikkert kult med matt svart, på en gammal granada... Men med plutselige knall blanke felger og med de sota rutene bak som ikke passer med en matt svart bil...Neeei, her syns jeg desverre ford har bomma litt... Men hvem kjøper en bil til rundt 900 tusen og sender den rett til lakkerer for hellakkering... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Jeg mener jeg leste på escortrscosworth forumet at bilene er egentlig lakkert i fords panterblack metallic og at matt effekten er en type 3M film som har blitt lagt utapå.. At man kunne velge å fjerne den altså.. Men det finner vi sikkert tidsnok ut om det stemmer.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 Ny Ford Focus RS med 500 i opplag er den ultimate Ford• Nye Ford Focus RS500 er en høyytelsesbil for virkelige bilentusiaster• Begrenset opplag på 500 biler markerer slutten på Focus RS-programmet• RS500 med 350 hk fra 2,5-liters 5-sylindret motor med 460 Nm i dreiemomenter muskler i overflod• Teknisk forbedret motor• Oppgradert drivlinje og chassis leverer den definitive Focus RSkjøreopplevelsen• Maksimal visuelt inntrykk med unik matt sort "folie"-lakk og matchende19-tommers lettmetallfelger• Premium-spesifikasjoner kombinerer med luksus utstyr som standard ogspesiell RS500-detaljering• Produksjon på 500 individuelt nummererte biler tilgjengelig fra mai• Global debut på bilutstillingen i Leipzig 9. april 2010 - ytterligere informasjoner tilgjengelig på nettstedet www.focusrs500.comKöln, 31. mars 2010 – Nye Focus RS500 i et begrenset opplag på kun 500 eksemplarerblir den ultimate gatebilen fra Ford, med kjøreopplevelser for de virkelig seriøsebilentusiastene.Bilen debuterer på bilutstillingen i Leipzig i Tyskland 9. april, og har en 2,5-litreers 5-sylindret motor som utvikler heftige og muskuløse 350 hk, som er 15 prosent mer ennstandard Focus RS gir.Motoreffekten i RS500s er nok til å ta pusten fra de mest blaserte – kombinert med etabsolutt dramatisk utseende, med en unik matt sort "folie"-lakk med matchendelettmetallfelger som skaper et kraftig visuelt inntrykk ulikt noen annen av Fordsproduksjonsmodeller. - Vi var fast bestemt på å markere slutten på produksjonen av inneværende og kritikerrosteFocus RS-generasjon med noe spesielt, sier Joe Bakaj, Ford of Europes visepresident forproduktutvikling. - Fra det inspirerende utseendet til pulsstimulerende ytelser er det ingentvil om at de 500 RS500-utgavene vil bli verdsatt og raskt snappet opp av de seriøsebilentusiastene.- Denne bilen slutter seg til en lang rekke ikoniske RS Ford og er en verdig mottaker avRS500 navn, som ble synonymt med suksess på vei og bane med legendariske SierraRS500 Cosworth, som dominerte standardbilklassen på slutten av 1980-årene sier Bakaj.Strengt begrenset 500 individuelt nummererte bilerRS500 markerer slutten på produksjonen av inneværende generasjon Focus RS, der densiste bilen er planlagt produsert ved Fords Saarlouis-fabrikk i Tyskland i september 2010.Mens overveldende kundeetterspørsel har sørget for at den totale Focus RS-produksjonenventelig vil overstige 11.000 enheter (betydelig mer enn de 7.000 til 8.000 som manopprinnelig snakket om), vil produksjon av RS500 starter på Saarlouis-fabrikken i mai ogvil bli strengt begrenset for levering til 500 kunder på 20 europeiske markeder.Hver RS500 vil ha en metallplakett på midtkonsollen med håndinngravert unikt IDnummerfra 001 til 500.Et lite antall biler vil bli produsert for internt Ford bruk - for eksempel produktutvikling ogtestkjøring av motorpressen - vil ha sine egen unike nummereringsordning, for å sikreeksklusivitet av de 500 kundebilene. Etterspørselen for RS500 er forventet å overstige etterspørselen med betydelig margin, oghele produksjonen vil bli fordelt på 20 europeiske markeder. For noen land betyr det etsvært lavt antall biler, slik at faktisk vil bli et svært eksklusivt kjøp.På nettstedet www.focusrs500.com vil kunder og entusiaster kunne få ytterligere informasjon, inkludert anslått mengden tilgjengelige biler i det enkelte land, pluss mulighetfor å laste ned foto og videoklipp. Nettstedet vil også inneholde koblinger til nasjonale Fordnettsider slik at kundene kan få informasjon om forhandlere og priser.Focus RS har også sin egen Facebook-side - www.facebook.com / fordfocusrs - med merenn 13.500 fans fra hele verden, og lanseringsaktiviteter for RS500 vil bli delt på dettenettstedet.Oppgradert 350 HK drivlinje- Motorlyden og ytelsene i mellomregisteret forteller sjåføren umiddelbart at dette ikke eren standard Focus RS, sier Gunnar Herrmann, sjef for4 Fords globale C-klassebiler. - Med15 prosent mer effekt og samme sportslige karakter gir vårt nye drivverk RS500 motorenden fortjener.For å utstyre RS500 med en passende motor er den turbomatede 305-hestesren Duratec RSi standard Focus RS oppgradert til å levere betydelig mer effekt i det øvre og midlereturtallområdet, men uten at det har skjedd på bekostning av basemotorens styrke ogreaksjonsevne ved lavere turtall.Effekten er økt med 45 HK, til 350 hk ved 6000 o/min, mens dreiemomentet er økt fra 440til 460 Nm, levert mellom 2500 og 4500 o/min.For å oppnå nødvendig balanse mellom muskuløs mellomregistereffekt og toppytelser harmotoren vært gjennom en omfattende oppdatering som forbedrer motorens evne til å pusteog forbrenne.Endringene omfatter et betydelig større luft-til-luft intercooler for å gi en kjøligere, tetterelading; et større luftfilter for økt luftsirkulasjon; eksosrør med større diameter og oppgradertdrivstoffpumpe, sammen med oppdatert programvare for å optimalisere ytelsene.- Motorens forbedrede evne til å puste har gjort det mulig å øke effekten uten å øketurbotrykket betydelig, forklarer Herrmann. - Dette har gjort det mulig å forbedretoppytelsene samtidig som bilen har utmerket kjørbarhet, drivstofforbruk og CO2-utslipp pålinje med Focus RS.Foreløpige resultater tall for Focus RS500 tyder på at den oppnår 0-100km / t på 5,6sekunder, med en toppfart ligner på 263 km / t på standard RS.Skapt av entusiasterFocus RS500-motoren er modifisert av et team av virkelig entusiastiske ingeniører fra FordTeamRS i samarbeid med Revolve Technologies, bilkonstruksjonsfirmaet som utviklerFord-godkjente effektoppgraderinger gjennom merket Mountune.Det delte utviklings- og testprogrammet sørget for at 350 HK Duratec RS oppnådde målenefor ytelser og samtidig innfridde standardene for driftssikkerhet og holdbarhet, slik FordRS-kundene forventer.De omfattende tekniske forbedringene som allerede var utviklet for 305 HK Focus RSmotor - inkludert et en endret topplokkpakning, ultrarobust metall sprøytet sylindere,reviderte stempler og nye veivstenger - har sørget for at ingen andre mekaniske endringer ernødvendige for å takle de økte ytelsene til RS500-motoren.Avansert forhjulsdrevet chassisEn viktig faktor i suksessen til den siste generasjonen Focus RS er det avanserteforhjulsdrevne chassiset, som kombinerer bredere sporvidde, det unike "RevoKnuckle"hjulopphenget og en Quaife differensialbrems, som til sammen gir responsiv styring,fremragende veigrep og et minimum av uønsket momentstyring.Det samme chassisdesignet har vist seg like effektiv i å håndtere det økte dreiemoment påFocus RS500, og de uendrede spesifikasjonene bidrar til å opprettholde de sammesportslige og dynamiske kjøreegenskapene som er sentrale i den kritikerroste og anerkjenteFocus RS.Høyytelses bremsesystem og 19-tommers hjul med 235/35/R19 dekk er også videreført påRS500, selv om røde bremsekalipere og en dramatisk sort overfalte på lettmetallfelgene erunike for RS500. Ytelser testet til grenselandI anerkjennelse av det ekstreme ytelsespotensialet i Fokus RS500 har modellen vært utsattfor en rekke konsentrert utholdenhetstester som har fokusert på bilens racerbaneegenskaper.Utviklingsprogrammet omfattet en dedikert utholdenhetstest på beryktede NürburgringsNordschleife i Tyskland, hvor Ford TeamRS-ingeniørene tok med seg tre Ford-ansattracingsjåfører som arbeidet på skift for å fullføre 10 000 km non-stop kjøring, tilsvarende tisammenhengende Nürburgring 24--timersløp uten pause.- Vi ønsket å være sikre på at seriøse entusiaster kunne kjøre Focus RS500 på bane utenbekymring for bilens utholdenhet, sier Matthias Tonn, Focus RS500 sjefsingeniør. - Dettebetydde å gå ut over våre standard testrutiner, og presse bilen til grensen for det den har avytelser. Etter 500 non-stop runder på Nürburgring er vi veldig sikre på dens holdbarhet ogsvært tilfreds med hensyn til måten den gjorde jobben, med en 8-minutters rundetid innenrekkevidde.Unik mattsort folielakk for maksimalt visuelt inntrykkStandard Focus RS skaper et varig inntrykk med sin funksjonelle design, men den unikemattsorte "folie"-lakken til Focus RS500 gjør denne bilen enda mer spesiell.Det oppsiktsvekkende matte karosseriet i sort er kombinert med matchende lettmetallfelgeri sort metallic og høyglanset sort finish på dentrapesformede nedre grillen, tobladet hekkspoiler og en venturi som styrer luftstrømmenunder den bakre delen av bilen.Små glimt av farge rundt på bilen - inkludert de røde bremsekaliperne, blå RS-emblemer,og det spesielle blå og røde RS500-merket på bakluken - tjene til å fremheve bilens unikeutseende.- Vi har sørget for at Focus RS500 ikke ligner noen annen produksjonsbil, sier Tonn. - Medsin dramatiske sorte finish og imponerende holdning er dette en bil som uten reservasjonerdemonstrerer at den mener alvor! Den mattsorte sølvfolieoverflaten på RS500 er utviklet i samarbeid med teknologiselskapet3M, som spesialiserer seg på avanserte filmprodukter til bilindustrien.Alle Focus RS500 vil bli lakkert i Panther Black metallic før de sendes til et 3M-anlegg nærFrankfurt i Tyskland, der den spesielle folien legges på og skaper den mattsorte effekten.Filmen er ekstremt holdbar og spesielt laget for å motstå overfladiske merker og riper. Itilfelle skader på karosseri vil Ford-forhandlere være støttet av et europeisk nettverk av 3Magentersom kan erstatte filmen på det berørte panelet.Spesiell Focus RS500 interiørdetaljeringOpptattheten av detaljer på RS500-eksteriøret gjenspeiles inne i bilen, med en rekkespesielle egenskaper som er unike for denne modellen.Midtkonsollen har bilens individuelt nummer på en metallplate, og med en unikkarboneffekt med et særegent RS-mønster.I motsetning til de blå detaljene på standard Focus RS, har RS500 en spesiell rødfargesetting, spesielt på sømmen i det skinntrukne rattet, dørpanelene og girspakmansjettenog gulvmattene.Premium-spesifikasjonerAlle Focus RS500 biler vil ha et svært høyt utstyrsnivå som standard, med bare toutstyrsdetaljer tilgjengelig som ekstrautstyr. I tillegg til det omfattende utstyrsnivået påstandard Focus RS, inkluderer RS500 følgende funksjoner som standard:• To-sone automatisk klimaanlegg• Oppvarmet frontrute• Parkeringssensorer bak• Lufttrykkmåler i dekkene• Sensorer for automatisk påsetting av lys og vindusviskere• Automatisk nedblendbart kupéspeil• Ford nøkkelløs start• Forbedret tilkobling med Bluetooth ®, stemmestyring og USB-port• Sony 6 CD audiosystem• Recaro sportsforseter med delvis skinntrekkDe to ekstrautstyrsdetaljene er DVD navigasjon og lydanlegg med berøringsskjermog Recaro forseter i rødt skinn.- Vi tror at kundene heldig nok til å sikre en av begrenset opplag Focus RS500modeller vil få en reell samleren element, sier Joe Bakaj. - Fra sitt fantastiskeutseende, sin enorme sjåfør appell og fullstendig spesifikasjon, gir Focus RS500entusiaster med den ultimate ytelsen Ford for veien. Ford pressemeldinger og høyoppløselige bilder er tilgjengeligepå Ford Motor Companys medienettsted (http://media.ford.com).Ford Focus RS500 - Tekniske spesifikasjonerYtelser0-100 km / t 5.6 sekMaks hastighet 265 km/tMaks effekt 350 hk ved 6000 o/minMaks 460 Nm ved 2500 til 4500 o/minAlle andre tekniske spesifikasjoner er identiske med de som finnes på Ford Focus RS.Merk: Denne informasjonen gjenspeiler foreløpige spesifikasjoner og var korrekt påutgivelsestidspunktet. Ford driver kontinuerlig produktutvikling. Vi forbeholder oss derforretten til å endre disse detaljene uten forutgående varsel. Kontakt:Anne SønstebyFord Motor Norge ASasonste1@ford.com+47 66 99 71 24 Hentet fra http://www.focusrs500.com/documents/FordFocusRS500_NO.pdf Mye kritikk ute og går ser jeg, men er jo ingen tvang til og kjøpe denne bilen. Tviler på at Ford sliter med og bli kvitt de 500 eksemplarene. Som det står i teksten over så har de solgt betydelig flere Focus RS'er enn de hadde beregnet. Så det finnes tydeligvis en god del tusen mennesker der ute om ikke er interessert i og spole sidelengs osv.Selv skal jeg ærlig innrømme at jeg hadde nok kjøpt noe helt annet skulle jeg hatt en bil i den prisklassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Sammenligna me mye a det andre rælet som ligger og slurer og ryker svart langs norske veier tror jeg dette blir litt av en fargeklatt () 5'er lyden er nydelig, trynetrekk er kommet for å bli i små familiebiler (og etter 2000 har det begynt å funke halvgreit) Og det er en tredørs Ford med Turbo. 4-hjulstrekk er for gamleAudier og SUV og anna tungt miljøsvinsøppel, så det tror jeg ikke jeg kommer til å savne uansett (spesielt siden jeg allerede synes Mk2 Sierra er alt for ny for meg ) '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Fy feite, denne er heftig! Kul benevnelse også, Focus RS500... Meget bra gjort av Ford. Her beviser de virkelig at historien ikke er glemt. Et skikkelig blinkskudd av en bil!! Falt spesielt for den matte lakken a`la Porsche. Matt klarlakk har jo vært en trend i custom miljøer i USA i ett par år allerede nå, og vil nok snart bli mere synlig her også. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now