SNIFFER Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 (edited) Jeg har et problem. Jeg leter etter en noe "spesiell?" framfanger til mk2 sierra.. Etter mange ukers febrilsk leting og grått hår, har jeg kommet fram til å spørre istedenfor. (jeg håper noen kan hjelpe meg ) Typen fanger jeg leter etter, er jeg ganske sikker på er en orginal ford del, da jeg mener å ha sett ford-stempel på denne. Det rare er at den er på en måte to-delt, dvs at du rett og slett bare dytter den på en standard mk2 fanger slik at fangeren kommer litt nærmere asfaltkanten (og blir blytung). Gjennom min utrettelige søken etter så mye som et tegn på at denne eksisterer har jeg kun funnet et bilde på passionford(som jeg selvfølgelig ikke finner igjen, må lete mer!) også har jeg hatt en slik selv, på en bil som møtte en noe ublid skjebne i fjor sommer. Hvis noen kan si meg hvor jeg kan finne en slik, eller enda bedre selge meg en, ville jeg vært ufattelig takknemlig . Har et bilde fra da fangeren (og bilen) fortsatt eksisterte, å skal laste opp dette så snart jeg finner ut hvordan. Fangeren var laget av plast, og fylt med standard ford "fram-fanger skum" noe som styrker teorien om at den en gang var et orginalt ford produkt. Den skulle skyves inn i nedre luftinntak og såvidt jeg husker var den kun festet i skiltskruene (da den allerede hvilte på resten av konstruksjonen til den eksisterende fangeren). Om noen i det heletatt vet hva jeg snakker om, ville dette være til stor hjelp! Da har jeg endelig fått ordnet et bilde fra min gamle: http://img88.imageshack.us/i/hjelp.jpg/ Å skulle du ikke ha sett, JEG FANT passionford linken også gitt . http://passionford.com/forum/ford-sierra-s...-ohc-turbo.html Har lyst til å prøve det samme med frontlyktene , men i første omgang MÅ jeg bare finne ut hvor jeg kan få tak i en slik fanger! Den heter tilsynelatende RS-III Mvh Frustrert bilbygger. Edited March 26, 2010 by SNIFFER Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 (edited) RS fanger? Sånn som Ford ragger på forumet her har på bilen sin. Edit, evnt Wolf fanger. Edited March 26, 2010 by LordSnick 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNIFFER Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 (edited) RS fanger? Sånn som Ford ragger på forumet her har på bilen sin. Edit, evnt Wolf fanger. Ingen av delene er jeg redd for. skal laste opp et bilde i 1st posten nå, så det er bare å se dær (sett at jeg får det til da) Er nok ingen av de, men de kan nok være litt snarlike.. Har ordnet et par linker i 1st post nå, så du kan jo se der hvis du gidder. Takk allikevel Edited March 26, 2010 by SNIFFER Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 den er to delt og fylt med "skum" fordi det er en org 93mod fanger med en "mk3" rs leppe evt 93 mod rs leppe om dere vil kalle det det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Står jo faktisk i tråden hvilken fanger det er da Body: -wheels RS 16" from Mondeo on tires 205/45R16 -front spoiler RS III-overlay threshold RS-rear spoiler RS (Zender) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNIFFER Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 den er to delt og fylt med "skum" fordi det er en org 93mod fanger med en "mk3" rs leppe evt 93 mod rs leppe om dere vil kalle det det.. takk, takk , noen som vet av en slik? evt plass å lete..? jeg er villig til å betale en velfornuftig pris for en slik en! Står jo faktisk i tråden hvilken fanger det er da Body: -wheels RS 16" from Mondeo on tires 205/45R16 -front spoiler RS III-overlay threshold RS-rear spoiler RS (Zender) Joda, det har jeg jo også sitert i tråden min =P men så kommer hovedproblemet; hvor i alle dager kan jeg få tak i en slik "leppe"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 hehe. sikkert nesten umuli.. brukte selv nesten 2 år på å få tak i komplett mk2 RS styling selv . Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrarune Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 beklager offtopic men noen som vet om det er muli og få tak i slike frontlykter som bilen i den linken til passionford hadde?dei var jæævlig gromme! Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kai-f250 Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 beklager offtopic men noen som vet om det er muli og få tak i slike frontlykter som bilen i den linken til passionford hadde?dei var jæævlig gromme! sitat fra passionford.... Have you any information on the headlights - I'm liking the "projector" style headlight in the standard Sierra unit Yes I have I made myself The projectors is Bi-Xenon from VW Passat B6 and glass has been polished 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrarune Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Hehe åja er litt rusten i engelsk men klarte og oversette det nå takk Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts