Jump to content

Recommended Posts

Posted
Da må jeg visst senke bilen.

Var i Strömstad igår, og selvfølgelig MIDT i Strömstad knakk den ene fjøra foran.

Så da blir det å senke 40mm ila påsken.

 

Noen som har noen dempere UTEN nivåreg til bak liggende som vil selge?

 

Første innlegg faktisk...

 

Jeg kjøpte dempere til min 04 TDCI stv på ebay.co.uk. Søk etter FORD MONDEO REAR SHOCK ABSORBER.

For begge dempere ble prisen totalt 1100kr inkl frakt. Selger skriver også ned verdi til under 200 kr for å slippe moms og tull!

Ett lite tips, det er samme dempere på MK1 stasjonsvogn som på MK3 stasjonsvogn uten nivåregulering.

Eneste som er forandret er delenummer.... Jeg kjører faktisk med dempere fra MK2 bak på min, de var identisk lik i lengde.

Med orginalt Eibach senkesett og 18 toms orginale Ford felger med 225/40-18 ser det bra ut.

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Første innlegg faktisk...

 

Jeg kjøpte dempere til min 04 TDCI stv på ebay.co.uk. Søk etter FORD MONDEO REAR SHOCK ABSORBER.

For begge dempere ble prisen totalt 1100kr inkl frakt. Selger skriver også ned verdi til under 200 kr for å slippe moms og tull!

Ett lite tips, det er samme dempere på MK1 stasjonsvogn som på MK3 stasjonsvogn uten nivåregulering.

Eneste som er forandret er delenummer.... Jeg kjører faktisk med dempere fra MK2 bak på min, de var identisk lik i lengde.

Med orginalt Eibach senkesett og 18 toms orginale Ford felger med 225/40-18 ser det bra ut.

 

velkommen skal du være ;)

 

Okei, da skal jeg sjekke ut det.

 

Forøvrig så har jeg starta å bytte fjører nå, og det gikk ikke akkurat på skinner.

 

Oppsummerer raskt med noen punkter fra EN side: (hele jobben tok ca 5timer på en side)

 

1. Løsne gjennomgående bolt på spindel og bærebru. Skrua satt så hardt at vi måtte bruke varme type skjærebrenner for å få løsnet den. (ca 1 time brukte vi)

2. Få av spindel fra bærebru. Ser såre enkelt ut, men denna dritten sitter med noen spesielle sport, så vi brukte bortimot 3t på å få den av. (Tips: Få en til å presse spindel hardt inn mens du bruker spett for å løsne, da kommer den med engang ;) )

3. Etter at de to punktene var gjort skrudde jeg alt sammen igjen. da oppdaga jeg at drivakselen hadde hoppa av. juhu, så da måtte alt demonteres en gang til.

 

Idag eller i morgen skal vi ta høyre side, regner med at det går noen hakk smidigere siden vi vet hvordan alt skal gjøres nå.

 

Mitt tips: Ikke begi deg ut på dette hjemme på gårdsplassen med mindre du er svært erfaren. Alt sitter svært godt pluss litt til.

 

Ellers så det bra ut på den ene siden :P

Posted
velkommen skal du være ;)

 

Okei, da skal jeg sjekke ut det.

 

Forøvrig så har jeg starta å bytte fjører nå, og det gikk ikke akkurat på skinner.

 

Oppsummerer raskt med noen punkter fra EN side: (hele jobben tok ca 5timer på en side)

 

1. Løsne gjennomgående bolt på spindel og bærebru. Skrua satt så hardt at vi måtte bruke varme type skjærebrenner for å få løsnet den. (ca 1 time brukte vi)

2. Få av spindel fra bærebru. Ser såre enkelt ut, men denna dritten sitter med noen spesielle sport, så vi brukte bortimot 3t på å få den av. (Tips: Få en til å presse spindel hardt inn mens du bruker spett for å løsne, da kommer den med engang ;) )

3. Etter at de to punktene var gjort skrudde jeg alt sammen igjen. da oppdaga jeg at drivakselen hadde hoppa av. juhu, så da måtte alt demonteres en gang til.

 

Idag eller i morgen skal vi ta høyre side, regner med at det går noen hakk smidigere siden vi vet hvordan alt skal gjøres nå.

 

Mitt tips: Ikke begi deg ut på dette hjemme på gårdsplassen med mindre du er svært erfaren. Alt sitter svært godt pluss litt til.

 

Ellers så det bra ut på den ene siden :P

Hehe, Brukte 2 helger jeg på og skifte dempere og fjører på min mondeo, vridde av skrue etter skrue :rolleyes:

Meeen, er jo verdt det når man er ferdig! ;)

Posted
Hehe, Brukte 2 helger jeg på og skifte dempere og fjører på min mondeo, vridde av skrue etter skrue :rolleyes:

Meeen, er jo verdt det når man er ferdig! ;)

 

Såpass ja :P

 

Nei jeg skal bli ferdig i morgen. Har tro på at det går raskere på andre siden, siden jeg nå har opplevd det meste :P

Posted (edited)

Da har jeg fått senket bilen foran.

Usikker på om det er 40 eller 50mm, men det ble ganske bra.

 

Brukte forresten i underkant av to timer på den andre siden, så det gikk ganske mye enklere.

Tenker å senke den bak og, men må få kjøpt to dempere uten nivåreg først.

 

Lurer også på om jeg skal bytte ut felgene i noen andre orginale, syntes dissa ser så små ut på bilen..

hva mener dere?

 

Et par bilder fra nyvasket og hurtigpolering idag...

 

IMAG0119.jpg

 

IMAG0121.jpg

Edited by aarnes
Posted
Fant du ut av hjulproblemene du hadde, har ikke sett noe mere ang. det i tråden din

 

Hvilke hjulproblemer? :P jeg husker ikke jeg

Posted
Hvilke hjulproblemer? :P jeg husker ikke jeg

 

Teflon hjerne ;p

Svensken som ikke forsto et kvekk norsk sa at jeg måtte sette på disse felgene på en spesiell måte.

Ett eller annet om at alle boltene måtte strammes samtidig, ellers så ble det ubalanse.

Jeg lå på bakken idag tidlig å monterte sommerfelger i Stockholm, og må si at det var heftig ubalanse i de 60milene hjem igjen.

Om det er fordi hjulene burde vært avbalansert vet jeg ikke, men siden han sa at man måtte sette på ved en spesiell metode må jeg høre her først....

Posted
Teflon hjerne ;p

 

Jaa, stemmer.

var bare ubalanse i hjula. kan være kombinert med en knekt fjør foran :P

uansett så er det bra nå. :D

Posted
Syns du fekk ett fint "stuk" på bilen sånn eg.

Min har litt 70 talls "stuk". Snuten i opp:p

 

Stemmer det, men den er litt i høyeste laget syns jeg.

  • 2 weeks later...
Posted
pen bil:) og ble penere med senk:)

 

takkfordeeeeet, blir bedre ila uka.

Har bestillt nye dempere bak, så fort jeg får de skal det senkes bak også..

Posted

Jeg har 20" på min og det går veldig greit, så 19" er ikke noe problem.

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Posted
Jeg har 20" på min og det går veldig greit, så 19" er ikke noe problem.

 

Så du skulle selge dine ; ) kunne vært interessant

 

Lurer litt på disse i 19"

 

9a1f99c6182643ffbdc8ef44f0643c2abm_cobra.jpg

Posted
Så du skulle selge dine ; ) kunne vært interessant

 

Stemmer det ja. Hadde blitt bra på din bil de ;)

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Posted

Da ble det innkjøp av de som er i posten over.

Fikk tak i billig brukt, ikke helt strøkne disse heller, men det kledde bilen utrolig!

Bilder kommer

Posted

Men dæven som detta sporer!

 

ET45, 215x35x19 på 8x19 felg.

drar begge veier og er generelt slitsomt å kjøre.

skal det værra sånn? merka ikke noe på de andre felgene.

Posted

215 er vel litt smalt på 8" burde vel hatt 225..samme som felga mine 205 på 7,5" er jo dekkstrekking på sidene. sporer som **** enkelte steder, lyst til å prøve 215

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...