Jump to content

ombygge til sierra til cosworth


zelma

Recommended Posts

Lurer på og kjøpe ein sierra som er ombygd til cosworth, men den er ikkje godkjent ombygd,

er det lett og få godkjent når den allerede er ombygd?

ka må eg ha papir på?

 

takker for svar

umulig og få godkjent uten at bt har plombert bilen du skal bygge på og donorbilen du skal ta deler fra .

er den allerede ombygd er det bare å glemme uansett hva selger sier og har pappirer på .

mvh tommy

Link to comment
Share on other sites

hmm kommer an på.

han som bygde om bilen skulle i utgangspunktet ha sendt søknad til vesenet om å få lov til å bygge om bilen. de skal da plombere alle deler fra delebilen før arbeidet påbegynnes. og ha oppfølging av bygget hele veien hvis det blir godkjent som ombyningsprosjekt. hvis dette ikke er tilfelle er det en litt større papirmølle å gå igjennom. er et hælvete...

da må du ha alt av papirer på hvor alt av cosworth delene kommer fra å sånn.

er ikke sikker på om det er lov å bygge om lenger, mener det kom noen flotte regler om det i fjor.

 

hvis du er riktig så uheldig må du dra med deg hele bilen til tyskland å få tüv papirer på alt som er gjort. dette er faktisk fakta fra BT.

 

så hvis selger ikke har disse papirene ville jeg egentli spart meg for hele greia.

 

og til de som vil rette meg, DET HJELPER IKKE MED GODKJENNING FRA FORD LENGER. he he

 

som tommy skriver er det faktisk et untak om bilen er ombygd. hvis søknaden til biltilsynet er datert før 1.1.07 går det faktisk an. før regelverket.

 

men for all del, ikke finn på å dra til tønsberg for godkjenning... :P

Edited by cossietbg

Sierra -91 cosworth 4x4

Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du har papirer hvor motor og drivverk kommer(skilt,chassienr eller importpapirer fra bil som det kommer fra) fra så er det ikke problem å få den godkjent på ombygginggruppa på risløkka...du trenger ikke sende inn søknad, bare å dra innom eller ringe for å få en time.

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...