Kverna Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Pga. en utrolig treg saksgang fra forsikringen ser jeg meg nødt til å selge prosjektbilen. Må ha på plass en bil som går, og har mistet arbeidslysten etter cosworthen forsvant. Bilen:1982 Ford Sierra 2.3GL combicoupe med 2.0L ohc-turbomotor Utvendig:-Dårlige orginal-fangere foran og bak. Burgunderfarget.-Vingebil grill-Smale lykter. Ene glasset har fått steinsprut fra brøytebilen og er knust-Lakkert matt svart med boks eller benga, gjort av tidligere eier. Taket er nedpusset og ser ikke ut-Ingen takluke.-Rust følger med. Dører må byttes, litt i kanal og stolfester osv-Veldig bra piggfrie vinterdekk på 15" dotz-felger følger med. Innvendig:-GL-interiør med armlene baki-Slitt 4x4 cosworthratt-Instrumenter for oljetrykk, turbotrykk, turtall-El-vinduer foran Motor:-Ist motor som venter på en ferdigbygd cosworthbunndel-Sierra block 2222 som d ikke var slite i, som er syrevaska-Nye frost plugger.-Standard sierra ohc veiv med nye cosworthlager-Cosw 4x4 råder og stempler som er vekt balangsert-Toppen er porta og slipt ventiler ny kam fr34 ventilfjører fra kent kam og løftere fra kent kam-Gr-a toppakning følger med-Omsveisa insug fra cosw + att pleniumet er omsveisa i halsen.-Simens deka dyser 600cc-044 bensin pumpe-3 bars mapsensor-MSD coil-Motorstyring er sierra cosw 4x4 (L8) mangler optimal chip for ohc-Vibratec motor fester, (4x4 travers)-Custom intercooler i fronten og rørgate-Følger med svinghjul og starter-Mangler turbo og grenrør Drivverk:-T9 girkasse-Clutchen er utslitt, trenger ny.-sveisa sperre Understell:-Avo coilovers senka så langt det går. Ubrukelig lav-en del oppgraderte foringer Bilder: Motor må ut, og bunndelen må inn og monteres før den er kjørbar. Man må også få feks. pukkelrygg til å lage en chip, da den har flyttet triggerpunktet i forhold til det ohc skal ha. L8 hjerne fra cosworth så ingen problem å få laget. Selges ikke med tungt hjerte, med derimot håper jeg noen kan få denne bilen på veien igjen da jeg ikke har arbeidslyst og trenger bruksbil. 2 år til den er veteran, så synes den fortjener å leve videre. Ikke godkjent med turbo, eu-ok til august hvis jeg husker riktig. Kan ta billigere eller dyrere bil i innbytte, betaler mellomlegg for den rette bilen. Gjerne 4x4 eller v6 sierra. Selges 30000kr som den står uten diskusjon.Jeg bor i drammen92 64 33 23kverna @ gmail.com Min fotoblogg
Recommended Posts