KennethJohnsen Posted March 13, 2010 Posted March 13, 2010 Hadde interiør rens å vask på bilen i dag å fant litt rust rundt forbi, men usikker på om d er av typen som blir dekka av garanti. jeg mener d er dårlig lakkering(har vært lakka på ford tidligere) Bilder kan kansje forklare mer... Har også flasset av ett stort stykke lakk på høyre kanal, glemte å få tatt bilde av d,Men d att den flasser av er vel ett tegn på att han som var til å lakka ikke hadde heilt snøring på å han holdt på med???
Gess Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Den skaden på bakskjermen ser ut som det samme som jeg har på min Mk3. Ser ut til at støtfangeren har ligget og gnisset mot karosseriet og laget hull i lakken. En sånn skade kommer gjerne av at en rygger til det stopper i en snøfonn eller lignende, tviler på den går under garanti. Den på hjulbuen kan jo være forårsaket av steinsprut, heller ikke garanti vil jeg tippe. Når det gjelder den saken rundt speilet og evt. på kanalen, så kan det vel være snakk om dårlig grunnarbeid, vanskelig å si utifra bilder. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
grcossie Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Her er det nok reklamasjon på arbeidet, som gjelder og ikke bilens garanti
KennethJohnsen Posted March 15, 2010 Author Posted March 15, 2010 Har glemt å ta bilde av kanalen, men ska prøve å få lagt ut ett par i morgen, men der er d flasset av ett stort stykke som jeg ikke kan se for meg kan ha kommet av steinsprut....
KennethJohnsen Posted March 16, 2010 Author Posted March 16, 2010 For meg ser dette ut som dårlig grunnarbeid, selv om dette er en veldig utsatt plass for steinsprut å den slags...
p-granada Posted March 16, 2010 Posted March 16, 2010 (edited) Noen som har glemt ordentlig rengjøring/vasking/avfetting før lakkeringa. Edited March 16, 2010 by p-granada
Gess Posted March 16, 2010 Posted March 16, 2010 Ja lakken skal jo ikke flasse av i lag selv om det kommer en stripe og litt rust. Det der ser ut som dårlig grunnarbeid. Er vel en viss mulighet at det samme gjelder for de andre stedene også. Det har kanskje vert litt rust som ikke har blitt fjernet godt nok, og så kommer det tilbake med flassende lakk og denslags knask. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Recommended Posts