sonmic Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 (edited) Hei, jeg er på utkikk etter ny turbo. Jeg lurer litt på om jeg skal ha en AR.48 slik som på sierra cos. Så lurer jeg på om spoolingen blir veldig treig og kicket kommer sent? min slitne ar.42 begynner å spoole på 3krpm og turbo 'kicket' kommer rundt 4krpm. vil det ble noe lignende med en ar.48 på en oppborret blokk? (rundt en 1650cc) Skal jeg ha 360? og kule lager? Gi meg råd hva turbo jeg kan ha ! Å i såfall hvor skaffe en rimelig? vil helst ha ubrukt. Edited March 7, 2010 by sonmic Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
RS 1000 Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Den orginale RST turboen har A/R 0.36 så forskjellen opp til det glitrende Lancia/Lotus/Sierra Cosworth huset med A/R0.48 er ganske stor, men ikke nødvendigvis for stor.Sjekk denne. Papirer på side 3.http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...%20rst&st=0Disse to selger gode høykvalitet turboer:http://www.turbotechnics.com/turbo/hybrid.htmhttp://www.turboservice.no/Uppgraderingsturbo.html Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
sonmic Posted March 7, 2010 Author Posted March 7, 2010 Den orginale RST turboen har A/R 0.36 så forskjellen opp til det glitrende Lancia/Lotus/Sierra Cosworth huset med A/R0.48 er ganske stor, men ikke nødvendigvis for stor.Sjekk denne. Papirer på side 3.http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...%20rst&st=0Disse to selger gode høykvalitet turboer:http://www.turbotechnics.com/turbo/hybrid.htmhttp://www.turboservice.no/Uppgraderingsturbo.html Takk! Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
RS 1000 Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 (edited) Værsågod.Hvis du har evner og resultatønsker utover det som er mulig å oppnå med "bolt on" turbo, så kan evt. noe slikt vurderes. Ikke heng deg opp i oppgitt størrelse på A/R forholdet her. Det kan ikke sammenlignes med T3.http://www.turboservice.se/SRX350.html En kammerat byttet fra T3 A/R 0.48 til denne http://www.turboservice.se/SRX300.html som lader betydelig tidliger til tross for oppgitt mye større A/R. EDIT. Glemte dessverre å nevne en uvanlig turbo som jeg anser til å være det klart mest optimale valget til en korrekt trimmet Escort RST, nemlig Escort Cosworth "T25" turboen. Denne har har helt riktig kapasitet, har T3 flens slik at den passer rett på RST eksosmanifolden, den har ett godt turbinhus slik at man kan bruke en god down pipe, den spooler tidligere og hardere enn Sierra Cosworth T3 turboen, den har innebygget dump ventil slik at man garantert KKE får problemer med dette på de følsomme RST og siden den kommer fra en nyere Ford Escort så burde det ikke være umulig å snakke denne gjennom i en kontroll. Edited March 9, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now