cossietbg Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 (edited) lurer på om noen har noen gode ideer te åssen opsett jeg burde slenge i bilen?og hvor mye hester du kan dra ut "driftsikkert" ja veit det er en cosworth. dette er i bilen nå:rs500ic ombygd til skråflow3 bars mapt343" Blueflamealu radmotorsport tennkabler (***** rått) he heen eller annen ***** møkka chip som heller kunne blitt brukt til å stikke fast ark på en isoporplate blir gjort før sommer:porte toppplenum spacer + muligens omsveisa innsuggrA pakninger + arp studsmuligens kammer og det som hører til der2wd ex manifoldsvarte siemens dyser ( litt usikker på flow) lurer på om det er 802 de heter?? bare kom med ideer til andre deler som er lure å hive inn i vogna? kunne tenkt meg tett oppunder 400hk og en ting til, noen som har en ide om hvorfor bilen bare gjør 180km/t?? mistanke til at det er gjort noe med kassa i den, aksellererer bra. Edited March 5, 2010 by cossietbg Sierra -91 cosworth 4x4 Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++
Bjørn_H Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 (edited) Burde være null problem å få rundt 380hk med det oppsettet der Eneste du burde slenge på er ei 044 bensinpumpe og nytt ledningsnett til denne for å være helt sikker Edited March 5, 2010 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd
cossietbg Posted March 5, 2010 Author Posted March 5, 2010 Jepp. bensinpumpe og evt ny msd coil å litt sånnt har og vært i tankene. Sierra -91 cosworth 4x4 Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++
Kverna Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 Har du målt bilen til kun 180km/t ? På orginal hjuldim ? Min fotoblogg
cossietbg Posted March 5, 2010 Author Posted March 5, 2010 (edited) Har du målt bilen til kun 180km/t ? På orginal hjuldim ? er på 215/40-17, kun målt på spedometer. men trur det stemmer. blei frakjørt av en 240 på toppfarta... ha ha ha når du sier 2wd manifoil, er dette da på eksosen?? jepp, det stemmer det Edited March 5, 2010 by cossietbg Sierra -91 cosworth 4x4 Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++
Fakeworth Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 Utvekslinga på bakdiff'n da? -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
D.Toft Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 du har sikkert en god grunn til dette, men eg spør uansett 4wd manifoilen er bedre enn 2wd, gir raskere spoolup. så hvorfor skal du da ha 2wd?
cossietbg Posted March 5, 2010 Author Posted March 5, 2010 Utvekslinga på bakdiff'n da? hmmm.. du det veit jeg ikke. trudde den var orginal jeg. du har sikkert en god grunn til dette, men eg spør uansett 4wd manifoilen er bedre enn 2wd, gir raskere spoolup. så hvorfor skal du da ha 2wd? seriøst?? alle sier jo at 2wd manifolden er den beste.. egentli bare derfor. Sierra -91 cosworth 4x4 Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++
Kverna Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 hmmm.. du det veit jeg ikke. trudde den var orginal jeg. seriøst?? alle sier jo at 2wd manifolden er den beste.. egentli bare derfor. 4x4 har korte rette runnere, som gir godt dreimoment/spoolup men høyere baktrykk ved høyt turtall2wd har lange runnere som gir god toppeffekt men litt dårligere spoolup Min fotoblogg
Janna Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 Ville no ikke prøvd verken toppfart eller noe annet når du kjører med ett ukjent møkka chip. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
cossietbg Posted March 5, 2010 Author Posted March 5, 2010 (edited) 4x4 har korte rette runnere, som gir godt dreimoment/spoolup men høyere baktrykk ved høyt turtall2wd har lange runnere som gir god toppeffekt men litt dårligere spoolup jamen da er det jo greit. Ville no ikke prøvd verken toppfart eller noe annet når du kjører med ett ukjent møkka chip. neida han har gått i 2-3 år med den chippen og funka fint. men den har kødda seg vakent til den siste tida før jeg satt vekk bilen i sommer. bare fuska å sto i. hørtes ut som slagverksavdelinga først i 17.mai toget. da var det like greit å gi seg mens leken var god.. egentli derfor jeg bygger ny motor.blei også svak rådebank i den. likegreit å fikse det med en gang Edited March 5, 2010 by cossietbg Sierra -91 cosworth 4x4 Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++
D.Toft Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 ser du fikk svar på det med manifoilene alt har sine begrensninger, men til under 400hk, så er nok 4wd bedre enn 2wd ja. kjører du med t34 escos turbo, og AR 48 bakhus, og lader med 1.6-1.8 og resten av motoren er bygget ordentlig, så skal eg love deg at bilen spenner GODT ifra. eller hva sier du Janna?
cossietbg Posted March 5, 2010 Author Posted March 5, 2010 dette høres jo lovende ut Sierra -91 cosworth 4x4 Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++
RS 1000 Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 På grunnlag av det som nevnes her (som lett utveksling og T34 turbo) så vil jeg definitivt anbefale lavere komp. og 2wd eksosmanifold. alle sier jo at 2wd manifolden er den beste.. egentli bare derfor.Ordet beste passer svært godt fremfor mor og far og passer tilsvarende dårlig når man skal beskrive bil og motordeler. 4x4 og 2wd eksosmanifoldene har veldig forskjellige egenskaper og må velges ut fra hvilket resultat man ønsker og også i forhold til hvordan resten av motoroppsettet er. Husk at 2wd manifolden ble utviklet tidlig på 80 tallet til 2wd biler som skulle gå med motorer med lav kompresjon.4x4 manifolden ble utviklet til 4x4 biler som skulle hevde seg i rally og slike motorer gikk med høyere komp. da maksimal respons er viktig. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now