Mskrinde Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Som topic. Skal kjøpe cam til toppen (std gasser). Tenkte på denne cammen her fra burton: Description: KENT CAMS HIGH TORQUE CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO (CARB)Other Info: 1000-6000rpm .473" LIFT, 260deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCES. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS & CAM LUBE. Hva er maks løftet jeg kan ha på cammen forat det skal gå bra til toppen. - 2008 Ford Focus <-- Nåværende - 2002 Skoda Fabia (Solgt) - 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende - 2012 Ford Focus (Solgt) - 2010 Citroën Berlingo (Solgt) - 2004 Bmw 316i (Solgt) - 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt) - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt) - 1985 Volvo 240 GL(Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 jeg kjørte denne kammen på min ohc motor i sin tid, sammen med høvlet topp, 0.9mm. Part No: KCFR34K Status: Available from stock. Item Price: £211.87 Surcharge: £0.00 Price: £211.87£248.95 (exc.Vat)(inc.Vat)Description: KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTIONOther Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS & CAM LUBE.det gikk helt fint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mskrinde Posted March 3, 2010 Author Share Posted March 3, 2010 Hvis det var 499" løft på den, og 473" på den jeg har tenkt til å kjøpe så burde jo det gå bra. Men ser at du bestile injection cam. Jeg skal ha en gasser. Har det noe å si? - 2008 Ford Focus <-- Nåværende - 2002 Skoda Fabia (Solgt) - 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende - 2012 Ford Focus (Solgt) - 2010 Citroën Berlingo (Solgt) - 2004 Bmw 316i (Solgt) - 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt) - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt) - 1985 Volvo 240 GL(Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 stemmer det, hadde efi da.har liten tro på at dette ikke skal gå, da topp og bunn er i utgangspunktet like, litt endringer, men den du vil ha er en ganske så snill kam, så dette skal nok gå greit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Har denne i min std. gassermotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Som topic. Skal kjøpe cam til toppen (std gasser). Tenkte på denne cammen her fra burton: Description: KENT CAMS HIGH TORQUE CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO (CARB)Other Info: 1000-6000rpm .473" LIFT, 260deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCES. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS & CAM LUBE. Hva er maks løftet jeg kan ha på cammen forat det skal gå bra til toppen. Kommer an på hva du mener med bra egentlig. Det går bra uten at noe butter ja. Har kjørt med samme kam i nesten 3 år uten problem utenom slitasje. Trengs det modifikasjon til for å klare høye kamløft bruker de å opplyse om det. Men ved registerhavari vil det nok ikke gå så bra med den kammen nei. Da blir det nok litt krasj ja. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now