Cosworth_ftw Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Ser NY oljepumpe er en fellesnevner på de aller fleste nybygde motorer her inne..men er det egentlig et must då? Hadde ingen problemer med trykket på den goe gamle, og flere har problemer med de NYE?Så hvis noen her inne har en "how to" , så kan jeg få en til å få sett på den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Verstingen Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 du bør få en erfaren motorbygger til og se på pumpa di,kor mye slitt den er. men husk de er hjertet i motoren,vi snakker om ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Du må måle ut klaringene i pumpa, og sjekke rotor, lokk, hjul og pumpehus, for riper og sår. Ny oljepumpe er en liten innvistering på ny bygget motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 jeg hadde aldri vurdert en brukt oljepumpe på nybygget motor, uansett å bra den funket fra før... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted March 2, 2010 Author Share Posted March 2, 2010 ja ikke pengene det står på der..får se ka eg gjør!Har dere link til ny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Jeg fikk byttet den forrige pumpa fra Cosworth (cnc) etter jeg oppdaget sprekk i den, til den nye, som er støpt. Den kan du kjøpe direkte fra Cosworth eller via part-box.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted March 2, 2010 Author Share Posted March 2, 2010 hmm fant ikke?..Samme typen som burton sin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 kjøpte min fra woodford. det er den støpte typen (www.cosworth.info) 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted March 2, 2010 Author Share Posted March 2, 2010 hva er forskjell mellom den og burton sin? stor prisforskjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 har en kompis som kjøpte fra burton, og mener den ikke er en original cosworth pumpe (ikkje 100% sikker men mener det var et annet merke) den fra woodford er original cosworth pumpe, kjøpte denne selv 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Burton får produsert egne pumper, Cosworth pumpene er ikke helt like, som Thomas sier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Voldenracing Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 har 4wd pumper på lager , orginale cosworth , 2500,- Facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 har 4wd pumper på lager , orginale cosworth , 2500,- Regner med dette er av siste modell, som er støpte. De forrige cnc pumpene, har en svakhet, som kan føre til havari Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Bruker orginal oljepumpe til ohc, i støpejern har ikke hat noe problem med disse. koster vel ca. 600.- oss de fleste bilrekvisita foretninger. men du må bruke endelokket ditt fra cosworth pumpa og dette må være i god stand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MK2 COSWORTH Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Det pleier jeg også, og planer endelokket fra Cosworth pumpa Escort MK2 Cosworth 1977Taunus GT Cosworth 1974 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Voldenracing Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Regner med dette er av siste modell, som er støpte. De forrige cnc pumpene, har en svakhet, som kan føre til havarija siste utgave Facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted April 17, 2010 Author Share Posted April 17, 2010 (edited) Åpnet den gamle pumpen på gøy da jeg ikke skal bruke den lenger,og bildene taler for seg...Her gjelder førstemann til møllen prinsippet http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSC00413_2.JPG http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSC00412_1.JPG ser verre ut enn bildene tyder Edited April 17, 2010 by Cosworth_ftw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jandk Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Bruker orginal oljepumpe til ohc, i støpejern har ikke hat noe problem med disse. koster vel ca. 600.- oss de fleste bilrekvisita foretninger. men du må bruke endelokket ditt fra cosworth pumpa og dette må være i god stand. ved det et gammelt indlæg ...... kan dette osse lade sig gøre på YB 4x4 ???? Mvh Jan Danmark Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 nei, for lokkene på 4x4 pumpene er festet med flere bolter enn 2wd.. og underspylingen har annen innfestning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jandk Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 nei, for lokkene på 4x4 pumpene er festet med flere bolter enn 2wd.. og underspylingen har annen innfestning. hmm.. too bad. Tak for hurtigt svar ) Mvh Jan Danmark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now