vinge87 Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 dette har jeg forstått jeg trenger for å få 330hk steg 2 trim:3 bar map sensor803 grønne dyserchip steg 2-31 aquatorog en hybrid turbo dette koster (hos burton) kr 7919,- uten turbo så kommer vi til spørsmålet,,: hvilken turbo trenger jeg av disse: steg 1 hybrid turbo kr 8100steg 2 hybrid turbo kr 10200steg 3 hybrid turbo kr 12000 dette er priser fra burton power er grønn på dette, derfor spørr jeg hehe, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 dette har jeg forstått jeg trenger for å få 330hk steg 2 trim:3 bar map sensor803 grønne dyserchip steg 2-31 aquatorog en hybrid turbo dette koster (hos burton) kr 7919,- uten turbo så kommer vi til spørsmålet,,: hvilken turbo trenger jeg av disse: steg 1 hybrid turbo kr 8100steg 2 hybrid turbo kr 10200steg 3 hybrid turbo kr 12000 dette er priser fra burton power er grønn på dette, derfor spørr jeg hehe, Holder i massevis med Escort Cosworth turbo til 330 oppsett da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yngve Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Har en kompis som har en perfekt turbo til deg, en GT 28r bb det er en kulelagret sak som leverer opp til 350hk,og på en 2L har du fullt lade trykk på ca 3000rpm. Den har stått på en nissan 200sx i under 5 månter og har kunn gått 5tkm.og er som ny. Selges for 5500,- Tlf 41451866 (truls)mvh Yngve Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 8, 2005 Author Share Posted March 8, 2005 Holder i massevis med Escort Cosworth turbo til 330 oppsett da... passer en escort turbo på min da?? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Holder i massevis med Escort Cosworth turbo til 330 oppsett da... passer en escort turbo på min da?? Ser ikke noen grunn til at den ikke skulle gjøre det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 8, 2005 Author Share Posted March 8, 2005 uff cosworth er dyrt!!!!! Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TA-Racing Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 uff cosworth er dyrt!!!!! Ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Steg 2 turboen! Steg 3 turboene har vanligsis større turbinhus og lader derfor tregere. Sierra Cosw. er mye triveligere å kjøre enn esc. nettopp pga. dette. GGR selger "low lag turbine housing" til Esc. fordi de er så late på lave turtall med det store turbinhuset. GT 28 til Nissan passer vel ikke på sånn uten videre ? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 KJøp steg tre mate Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Kjøp deg en sånn en -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 uff cosworth er dyrt!!!!! Ja. Støtter den påstanden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattlesnake Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 for å oppnå steg 2 trenger du strengt talt ikke oppgradere turboen,men klart den er i grenseland da...har faktisk vært borti biler med 340 bremse hk med orginalturbo.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TA-Racing Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 for å oppnå steg 2 trenger du strengt talt ikke oppgradere turboen,men klart den er i grenseland da...har faktisk vært borti biler med 340 bremse hk med orginalturbo.... Da er du nervøs hver gang du gir på ass! Hvis både kompressor huset og eksos huset er org. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattlesnake Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 bestandi nervøs jeg hehehe, men som sagt det er i grenseland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TA-Racing Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 bestandi nervøs jeg hehehe, men som sagt det er i grenseland Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 http://www.pjmotorsport.com/stage2.aspbytte turbo ?????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 for å oppnå steg 2 trenger du strengt talt ikke oppgradere turboen,men klart den er i grenseland da...har faktisk vært borti biler med 340 bremse hk med orginalturbo.... 2 wd med original turbo og intercooler og 340 bremsehk ? Hvor ble den bremset da ? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 12, 2005 Author Share Posted March 12, 2005 med andre ord så er jo steg 1 turboen godt nok til mitt bruk hvist det er mulig med samme trimmen med org turbo...?? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 kjøp steg tre du! blir vel mere trim senere sikkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted March 12, 2005 Author Share Posted March 12, 2005 kjøp steg tre du! blir vel mere trim senere sikkert hehe ja du skal ikke se bort ifra det nei, begynner ihvertfall med steg en, det er jo bare en chip og aquator, bestillt meg rs500 coller oxo så da blir det vel bra Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest espen_cosworth Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Kjøp steg 3.. er ikke så mye tregere Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 for å oppnå steg 2 trenger du strengt talt ikke oppgradere turboen,men klart den er i grenseland da...har faktisk vært borti biler med 340 bremse hk med orginalturbo.... 2 wd med original turbo og intercooler og 340 bremsehk ? Hvor ble den bremset da ? en std 2wd turbo klarer AAALDRII levere nok luft til 340 hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Ikke ærlig og korrigert effekt, nei. Men som du ser, hvem bryr seg. Det høyeste tallet er det som gjelder og folk tror på det, lettlurt som de ofte er. 360 hk steg 3 cossie anyone ? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 ja med fullt steg 3 kan du nå 360 hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Og du er klar over at 803 dysene ofte oppgis til 382 ccm/min, eller som Porche oppgir : 390 ccm/min v/2,7 kg/cm bensintrykk ???? Og at vi snakker om korrigert (eller ærlig) effekt ? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now