Jump to content

Sikring til kjølevifte ryker


Guest jompa

Recommended Posts

Guest jompa

Plages med at sikring i sikringsboks ryker når kjøleviften starter,er dette et typisk problem eller?kopler jeg kun inn den ene vifta går ikke sikringa,men med en gang begge er påkoplet går sikringen....Har prøvd å kople direktestrøm,å da går begge....Noen som har opplevd noe lingnende?

Link to comment
Share on other sites

Typisk problem detta med ledningsnettet til kjøleviftene på cosworth. Det er underdimmensjonert. Og når det attpåtil blir gammel så blir det dårlig kontakt og da blir det veldig varmt og ledninger smelter.

 

Det du bør gjøre er å kjøpe eller lage et nytt ledningsnett til viftene :) Fikk kjøpt sånne ledningsnett på ebay før veit jeg :)

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at sikringen ryker er at den eine vifta kan være stam! ikkje sett inn større sikring! da brenner det i boksen din!

Gjør som Bjørn Halvor sier, kjøp eget ledningsnett :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Garantert ledningsnettet ditt som er råttent og ***** :) Hadde akkurat samme problem men fant heldigvis ut hvor bruddet var så klarte å fikse det uten å bytte hele dritet..

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Drit i hele ledningsnettet og legg opp tvangsstyring av vifter, med av varsellampe når tempen er ca 95grader. så er det bare å vippe en bryter. kan også legge opp et rele som blir styrt av lampa sånn hvis du er litt opphengt av noe annet, slik at de starter når lampa tennes.. mye bedre løsning enn det som er der orginalt, mener nå jeg

Sierra -91 cosworth 4x4

Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...