vestan Posted February 28, 2010 Share Posted February 28, 2010 hei..jeg er ute etter en "oppskrift" på hvordan lage shorth shift på t5 kasse selv?har hørt om flere som har jort det tidligere, og etter det jeg hører er de svært fornøyd ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth91 Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Hei du.Hvorfor lage den selv, når du kan kjøpe en av meg. 600.- pluss frakt , pm om du er intr daps. den er NY Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Hvorfor shortshift på T5 når de ikke liker raske giringer uten shortshift engang. De ryker fort nok uten å montere det. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Er bedre å gire med shortshift enn med det orginale roret. MÅ ikke rive og slite i den bare fordi det heter shortshift. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Trådstarter: Hvorfor ikke kjøpe en ferdilaget løsning? Koster ikke mange kronene Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Shortshift er ubrukelig på T5. Ikkje alt som kan modifiseres er en oppgradering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Og begrunnelsen for det er? At det er ubrukelig altså . Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Shortshift er helt konge på T5. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Har rasa plenty med synk ringer og bøyd skiftegafler på t5 uten shortshift, så jeg mener det er helt ubruklig på en t5. De er for trege til å henge med selv uten. Men selvfølgelig kan det fungere fint om bestemor skal en tur i butikken på lørdagen, men på bane med horna tvers igjennom hjelmen er det bare ett tidsspørsmål. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Hvor mange dager i året kjører man på bane da? 2-3? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Hvor ofte? Mest mulig. Ett år hadde jeg forbruk på ei kasse pr helg 3 helger på rappen. Ekke best det i lengden. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Eg har T5 og shortshift i min escort. Og eg monterte ikke den pga banekjøring. Men med en strøken kasse så går girskiftene upåklagelig lett og "litt" kortere enn vanlig. Er det noe poeng i dette?? Ja er min mening. Men skal det gires aktivt på bane så klarer de fleste å ødelegge disse kassene om man har shortshift eller ei. Eg synes ihvertfall det var greit med litt kortere giring. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now