Slåstad RS Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Hoi , Vil en HVLP sprøyte være ok til tynnerbasert lakk? Lurer litt på denne : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-DeVILBI...omotiveQ5fTools Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ford Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Hoi , Vil en HVLP sprøyte være ok til tynnerbasert lakk? Lurer litt på denne : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-DeVILBI...omotiveQ5fTools Denne funker fint til tynner base;) Devilbiss er jo et bra merk også,aldrig prøvd denne typa men brukt fra GTI serien og dem funker knall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 devilbiss er kjempe merke.. HVLP er vell stortsett det eneste som bruke til bil reprasjoner pr i dag, så vitt meg bekjent.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted February 27, 2010 Author Share Posted February 27, 2010 Takker for svar!Er det vanskelig å gå over til hvlp da en er vant med "gode" gamle tåkeheimen sprøyte? Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bana_iøra Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Jeg syns ikke det var noe problem, men så lakker jeg somregel bare til industri.Har en U-POL sprøyte du kan få låne, hvis du vil se hvordan det er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted February 27, 2010 Author Share Posted February 27, 2010 Takker for tilbudet , men jeg tror jeg hopper i det og går for ei hvlp. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ford Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Takker for svar!Er det vanskelig å gå over til hvlp da en er vant med "gode" gamle tåkeheimen sprøyte? Om sprøyta brukes som såkalt "high volum low pressure" bestemmer du egentlig selv siden det er trykket på sprøyta som gjør at det blir HVLP.Funker fint og kjøre på med trykk og stå der i tåke røyken men er ikke noe poeng hehe.Eneste problemet du kan få er at det ikke blir noe tåke røyk forran deg når du sprøyter hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted March 2, 2010 Author Share Posted March 2, 2010 Er 1,4 mm dyse ok til base og klarlakk? Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 bruker det på mi selv, ikke no problem det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Jeg er mest glad i de gamle høytrykkspylerne jeg.. Devilbiss JGA er en klassiker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts