Jump to content

Recommended Posts

Posted

En kamerat sliter med vingebilen sin, og har igrunn prøvd det meste...

 

Slik er situasjonen: Ved flytting av bilen, døde den bare helt ut ved ett smell... Etter å ha fått den hjem, har han byttet tenningsmodul, coil, sensor ved reimhjul på veiv, vanntempføler bak på toppen, trigger inni fordeler, hjerneboks...

Bilen har fortsatt null gnist... Noen som har noe forslag? Bilen er som sagt helt original, og km.stand knappe 55000km.

 

-Tormod

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

Styreenhet, forklar... Ikke fått feilsøkt ang jordingsfeil, men mulig han får gjort det imorra...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted (edited)

Som nevnt i første post, den er allerede byttet... han har en sedan-cosworth også, så prøver deler fra den som han veit funker...

 

Viser seg at det ikke kommer strøm inn til coil i det hele tatt... Slik jeg kjenner til, skal det jo komme strøm inn til coil så fort tenning slås på, uten å dra rundt starter... Er det en skjult smeltesikring på vingebil originalt??? Eller er det andre som har opplevd samme???

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

Ta av dekslet rundt rattstammen og se på koblingsstykke til tenningslåsen. Kan høres ut som det har brent seg no der.. Ganske vanlig på de.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
Som nevnt i første post, den er allerede byttet... han har en sedan-cosworth også, så prøver deler fra den som han veit funker...

 

Viser seg at det ikke kommer strøm inn til coil i det hele tatt... Slik jeg kjenner til, skal det jo komme strøm inn til coil så fort tenning slås på, uten å dra rundt starter... Er det en skjult smeltesikring på vingebil originalt??? Eller er det andre som har opplevd samme???

 

Har hatt samme problem, men det var på en sedan. Da var den en slik smeltesikring/ledning rett ved batteri som var røket.

  • 1 month later...
Guest Nordeidet
Posted
En kamerat sliter med vingebilen sin, og har igrunn prøvd det meste...

 

Slik er situasjonen: Ved flytting av bilen, døde den bare helt ut ved ett smell... Etter å ha fått den hjem, har han byttet tenningsmodul, coil, sensor ved reimhjul på veiv, vanntempføler bak på toppen, trigger inni fordeler, hjerneboks...

Bilen har fortsatt null gnist... Noen som har noe forslag? Bilen er som sagt helt original, og km.stand knappe 55000km.

 

-Tormod

 

Har dere skjekket g-kraft sensoren. På de fleste biler etter 86 står det en g-kraftsensor i bagasjerommet som skal kutte strømmen til coilen dersom bilen blir utsatt for en ulykke. Jeg vet at sierra og scorpio var/er plaget med at disse ryker.

Posted

MAP ???

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
Ta av dekslet rundt rattstammen og se på koblingsstykke til tenningslåsen. Kan høres ut som det har brent seg no der.. Ganske vanlig på de.

 

jeg støtter denne teorien jeg. men holder en tanke på de 2 rele'ene vid siden av hjernen. er en sikring i det ene.

den g-føleren er bare til bensinpumpa og ikke tenning.

Posted (edited)

Vi har finni ut av problemet. Bytta map sensor`n så var i orden igjen :)

Edited by Bjørn_H

88 Sierra Cosworth 2wd

Posted

Må ikke glemme at vi også bytta motor pga gjennomslag da... hehe

 

Lærte iallefall noe nytt ang map sensor... stor takk til bjørn h ;)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...