Maarius Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 Motoren i Mondeoen til en jeg kjenner havarerte nylig, en 1.8 liter, som har mista kompresjon på alle 4 sylindre samtidig! helt merkelig... men vi skal ialfall til og bytte den, har fått tak i en 2.0, og den motoren er jo utseendemessig helt lik. Hvordan er det med ledningsnett og slikt på motoren, er det bare og klipse på, eller er det noen store forskjeller ute og går?Noe spesielle forskjeller jeg må være klar over? Begge bilene er første type mondeo... 95 modeller.. stasjonsvogn, mens donorbilen er en sedan, der er det vel ingen forskjell uansett.
Escort RST WRC Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 (edited) Tipper den har fått ventilheng, så ville først prøvd å utbedre problemet Få den inn i varmen, bytt olje på den, og se om du kan få gang på den Og det er ikke bare å bytte over, er en god del forskjeller hva angår motorstyring etc.Flere som har gjort dette her inne, som sikkert kan fortelle mer om dette Edited February 25, 2010 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
bard Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 Jeg tipper ledningsnettet er likt, men ECU er forskjellig. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Maarius Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 (edited) Escort RST WRC said: Tipper den har fått ventilheng, så ville først prøvd å utbedre problemet Få den inn i varmen, bytt olje på den, og se om du kan få gang på den Og det er ikke bare å bytte over, er en god del forskjeller hva angår motorstyring etc.Flere som har gjort dette her inne, som sikkert kan fortelle mer om dette Ventilheng? Er det noe som kan skje på disse motorene? Den har hatt et problem tidligere.... at på sylinder nr 2 så knakk det av en liten bit av ene ventilen, husker ikke om det var innsug eller utblås ventil, men ialfall, den biten knakk engang, så skifta han ventil, den knakk igjen, og da skifta han topp, så kjørte han en stund til, og da kom plutselig kompresjonen vekk på samme sylinderen igjen, etter dette har han kjørt på 3 sylindre en stund.. hehe... men nå en dag så laga motoren en del skrapelyder, også plutselig stoppa den helt! Når en kinner den så hører vi at det er kompresjonsløst....hadde på en komptester og det var såvidt 4,5 bar på en sylinder, så gidder ikke legge noe arbeid i den motoren der... er en slik Zetec maskin bare ræva eller? Har virka slik på denna her ialfall Edited February 26, 2010 by Maarius
Gompie Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 tror det meste ved ombyggingen er plug and play men ECU må byttes ledningsnett skal passe 1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524 2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line 2008 VW Caddy 1,9tdi 198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)
Maarius Posted March 20, 2010 Author Posted March 20, 2010 Gjorde dette motorbytte for et par uker siden nå. Motornettet som stod på 2 litern hadde annen plugg imot bilens ledningsnett. Så da flytta jeg bare over ledningsnettet som stod på 1.8 litern. Alt var plug & play! Bare å sette den i og fyre opp! Gikk som smurt
escortcosw Posted June 1, 2015 Posted June 1, 2015 Hei prøvde å sende deg pm Maarius men gikk ikke kan du sende meg ett pip så kan jeg ringe deg oppEv gidder noen å forklare fremgangsmåte på å ta ut motor i mondeoMotor opp/ned osw
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now