Jump to content

Solgt!


Rs-Heggem

Recommended Posts

Jeg har en orginal 86 vingebil som jeg kjøpte for over to år siden, som jeg vurderer å selge til fordel for annet prosjekt.

Kmstand på den står på 83000, som slett ikke er urimelig.

Kjøpte bilen uten motor og gir, men siden jeg hadde en vingebil før som jeg hugget, så har jeg motor og girkasse fra den. Motoren ble i 2003 overhalet på østlanske motorverksted på Hamar, og har desverre ikke vert startet etter dette. Det ble satt inn nye deler for mange penger, men har ikke kvitteringen her akkurat nå. Husker bare at regningen var på 38000,-

Den eneste rusten jeg har funnet er ved batterikassen. Den har jeg fjernet, og hatt inne til taksting hos Ford på Otta. De skulle ha 14000 ca for å bytte batterikasse, fjerne parkeringsbulker på sjåførdør, og en liten bulk bak på høyre hjørne over baklykt.

Av nye deler som følger med bilen har jeg; Diverse powerflex foringer til forstilling. Helt ny motorcraft clutch. Nye orginale motorfester. Håndbrekkvaier. Har et orginalt, et 265+ og ett 330 chip. Orginal hjerne tilhørende vingebil motor.

Bilen står da som sagt uten motor, og motor står nedpakket i garasje. Det som jeg hadde tenkt å gjøre var å fjerne rust og bulker, og montere motor og gir.

Bilen er kun momset inn, så det må betales engangsavgift før bilen kan skiltes. :(

 

http://i307.photobucket.com/albums/nn315/frode82/bilde2.jpg' alt='bilde2.jpg'>

045.jpg

bilde1.jpg

237.jpg

238.jpg

247.jpg

246.jpg

245.jpg

244.jpg

243.jpg

242.jpg

241.jpg

240.jpg

239.jpg

248.jpg

249.jpg

250.jpg

251.jpg

252.jpg

253.jpg

254.jpg

.

Har en kamerat som er interesert, og har satt en prisantagelse på 120000,- med alt tilbehør til han. Men det er som sagt høyeste bud som får den. Har egentlig ikke lyst til å selge, og heller ikke bruk for. Men jeg synes det er synn at en så fin bil skal bli stående uten at noe skjer, så jeg håper en entusiast vil sette den sammen. Ellers må bare jeg vente til jeg får tid.

 

Selger er da meg, Frode Heggem, og bilen står nord i Oppland. Interessenter får vite nøyaktig hvor ved å kontakte meg.

Prisantagelse er da 120000,- og høyeste bud gjelder.

Jeg nåes på telefon 95037699, eller på pm inne her. Er du interesert, så ser jeg helst du ringer for en trivelig bilprat.

ps: flere bilder kommer etter helga.

Edited by Rs-Heggem
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ser absolutt ut som et bra utgangspunkt dette her. Men det er jo dessverre akkurat det det er.

At bilen ikke er komplett og kjøreklar trekker prisen ned en god del, siden kjøper ikke kan "glede" seg av bilen med en gang.

Men her har man jo det man trenger for å få en helt topp vingebil da :)

Lykke til med salget :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

trekker nokk ned en del ,nå bilen er i deler ;)

den km. stand ,har du dokumentasjon på den?

 

Har ingen dokumentasjon på km stand. Så muligens har den jo gått 180 og, men det burde man vel sett bedre på bilen? Den har jo også stått i over 5 år i norge uten å ha vært kjørt nå. Kjøpt fra legend cars srl i Firenze. Har litt problemer med å fårstå det italienske vognkortet.

Og det er klart det trekker ned at den er i deler, men virker som en fra steinkjær har bestemt seg for den. Skulle isåfall plukke den helt ned, og restaurere.

 

@Escort RST WRC

Takk for det. Tror det skal være en kurant bil å sette sammen igjen, og da få en meget pen vingebil. Men trengs selvfølgelig en del arbeid først.. Hadde man ennå hatt kapasitet.. :(

Link to comment
Share on other sites

Om den er komplett, byr jeg 70 000,- for den.

 

Mvh. Kjetil Hauge

Tlf. 911 914 99

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

er ikke et dårlig bud syntes jeg bilen har verken skilt å er helt ribba :)

 

Kanskje ikke du syns det, men får jeg ikke mere så setter jeg den i stann selv. Mangler jo bare turbo, så har du en bil som går..

Og en motor som ikke har vert startet etter overhaling på motorverksted. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kanskje ikke du syns det, men får jeg ikke mere så setter jeg den i stann selv. Mangler jo bare turbo, så har du en bil som går..

Og en motor som ikke har vert startet etter overhaling på motorverksted. :rolleyes:

Og 7 år uten smak av olje betyr nok at den må overhales/sees over igjen, desverre.

Så 120000 pluss 40-50t i engangs, også arbeidstimer i tillegg. Begynner å koste litt da.

 

Lykke til med salget forresten.

Link to comment
Share on other sites

Og 7 år uten smak av olje betyr nok at den må overhales/sees over igjen, desverre.

Så 120000 pluss 40-50t i engangs, også arbeidstimer i tillegg. Begynner å koste litt da.

 

Lykke til med salget forresten.

 

Takk for det du..

Pakninger og oljeringer må nok skiftes nå igjen ja. Men slipper å sette inn nye stempel, råder, omslip av veiv og slik denne gangen da.. ^_^ Så ja, det koster en del ja.. Så da får jeg heller bare innse at jeg må sette den sammen selv..

Men som sagt, det er en som er seriøst interesert, så da får jeg se til neste helg om det blir noe med han. :rolleyes:

 

Da fikk jeg telefon fra vedkommende, og fikk bekreftet at de kommer til helgen. Spennende å høre hva en bilkyndig person sier om bilen irl..

Edited by Rs-Heggem
Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at dette slett ikke er noen u-pris!

 

Denne bilen vil komme på rett oppunder 200K ferdigstillt med skilter, og da være et skjeldent godt eksemplar av en Original vingebil.

 

Om du sikkler etter å eie en slik bil, men ikke er intressert i å skru, så bør en overhode ikke vurdere en Legendarisk Cosworth-utgave som denne.

 

Å finne et eksemplar av den Originale stand den der er i, er ingen hverdagskost nå lengre. Den der ser jeg mer på som en mulighet til å få seg noe som ytterst få vil kunne si de har i garagen i all evighet.. ;)

 

Den er absolutt verdt 120K m.t.p at karosset ikke er "ihjelpimpet" som de fleste Mk1 Cosworth'er i dag.

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at dette slett ikke er noen u-pris!

 

Denne bilen vil komme på rett oppunder 200K ferdigstillt med skilter, og da være et skjeldent godt eksemplar av en Original vingebil.

 

Om du sikkler etter å eie en slik bil, men ikke er intressert i å skru, så bør en overhode ikke vurdere en Legendarisk Cosworth-utgave som denne.

 

Å finne et eksemplar av den Originale stand den der er i, er ingen hverdagskost nå lengre. Den der ser jeg mer på som en mulighet til å få seg noe som ytterst få vil kunne si de har i garagen i all evighet.. ;)

 

Den er absolutt verdt 120K m.t.p at karosset ikke er "ihjelpimpet" som de fleste Mk1 Cosworth'er i dag.

 

Takk! Der kom det kloke ord, fra en som har greie på ting.

 

Denne bilen er som sagt en mulighet for en som vil ha en vingebil i så nær orginal stand det går ann.

 

Og det er akkurat en sånn som kommer i morgentidlig får å se på den. Så fårhåpentligvis vil denne bilen bli strøken,

og de nye eierne kan nyte den lenge. :D

Link to comment
Share on other sites

Takk! Der kom det kloke ord, fra en som har greie på ting.

 

Denne bilen er som sagt en mulighet for en som vil ha en vingebil i så nær orginal stand det går ann.

 

Og det er akkurat en sånn som kommer i morgentidlig får å se på den. Så fårhåpentligvis vil denne bilen bli strøken,

og de nye eierne kan nyte den lenge. :D

 

Du vil nok neppe få problemer med å selge denne til ønsket sum, er bare snakk om å finne en kjøper som ser verdien i det du faktisk har der.

 

For de andre som ikke gjør det, altså de som like gjerne kunnet lakket bilen opp igjen i lilla og klistret den full i klistremerker av typen fabrikat støtdemperne er av osv, er ikke verdig bilen din, de har ødelagt nok av de bilene allerede.

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Du vil nok neppe få problemer med å selge denne til ønsket sum, er bare snakk om å finne en kjøper som ser verdien i det du faktisk har der.

 

For de andre som ikke gjør det, altså de som like gjerne kunnet lakket bilen opp igjen i lilla og klistret den full i klistremerker av typen fabrikat støtdemperne er av osv, er ikke verdig bilen din, de har ødelagt nok av de bilene allerede.

 

Derfor den ikke selges til hvem som helst.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Derfor den ikke selges til hvem som helst.. ;)

 

Suresure.. :)

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...