ksveggen Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Noen som har satt inn ZF kasse fra E36 3,2M3 i Cosworth her? Lei av å lete etter T-5 kasse nå, overpriset og nyovermalte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 De slarkete kassene der kan vel umulig være noe bedre enn T5en? Kjøp et T5 vrak og få det overhalt selv så har du kontrollen på tilstanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Slarkete?? Det jeg har kjørt av M3 (og det har blitt noen) har hatt tightere kasse en noen Ford jeg har vært borti. Nydlige kasser som tåler plenty med pulver. Kan ikke si det samme om T5n akkurat. Tåler litt om du har tid til å gire skikkelig, noe jeg ikke har. Tok tre stk på 2 sessonger. Hvordan ZF kassa passer har jeg ingen ide om men det har blitt gjort før har jeg sett.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 (edited) På ruud bilen stod det vel en gang en getrag fra m5 om jeg husker rett? Om det er getrag i de da Edited February 25, 2010 by Fakeworth -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Var det ikke en kar her inne som satte bmw kasse på en granada med v6 turbo eller noe sånt? kan vel ikke være så vanskelig å bytte clutch huset, Er ikke noe t5 ekspert men siden det har vært gjort før så.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Hvis det er en sånn zf kasse som han svenske figuren(bakaksel.se) bygger om til røde og hvite volvo blokkerer dem hvertfall helt rå og gire med..tight og finEn kompis smekka en sånn inn i 242 sin....den kan du gire dobbelt så fort som med en t5 kasse ..uten vare-telling... Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Når vi først er inne på girkasse alternativer til cosworth, hvordan er det å sette 2wd MT75-kasse på cosworth? Må jeg bruke trøstelager fra cosworth? Hvilken starter skal jeg bruke? Mulig jeg drar det litt offtopic nå, så evt. svar kan sendes på PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Når vi først er inne på girkasse alternativer til cosworth, hvordan er det å sette 2wd MT75-kasse på cosworth? Må jeg bruke trøstelager fra cosworth? Hvilken starter skal jeg bruke? Mulig jeg drar det litt offtopic nå, så evt. svar kan sendes på PM Jeg kjører med den på min cossie.den holdt jo greit... jeg måtte mekke til litt med utløserlager selv.. visst jeg ikke husker feil måtte dette "spaces" litt ut Og jeg brukte 4x4 starter med litt jallamekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Når vi først er inne på girkasse alternativer til cosworth, hvordan er det å sette 2wd MT75-kasse på cosworth? Må jeg bruke trøstelager fra cosworth? Hvilken starter skal jeg bruke? Mulig jeg drar det litt offtopic nå, så evt. svar kan sendes på PM bruk Søkefunksjonen, og du vil finne det du trenger av info. Har ikke per olav bmw kasse i sin sierra? "lettere modifisert" riktignok.Han vet kanskje litt mer om hva som må gjøres. 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Hva med Tremec tko-600? Er helt ok og gire med med vanlig synkroringer (etter inkjørings perioden), og Liberty gears leverer kassa med Dog shift system uten rettskårene drev. Kan vist geares med på 10000rpm. Du kan da få en kasse som tåler mye moment, er ny, lett og tilpasse cosworth og koster 20000-26000.-Er ikke mange t-5 kasser eller halvslitte zf kasser du får for den prisen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 TKO600 er absolutt ett godt valg, eneste er som nevnt det jeg har hørt om hurtige girskift på høyt turtall. Per Olav har vel en m5 kasse med innsveist clutchhus og forkorta girspakstell på sin v6 twin turbo sierra, og den hadde vel mer enn nok moment Enda ett valg er skylinekassa fra r32. Men da plusser det på seg i arbeid/farbrikasjon og 40kg + hvis jeg ikke husker feil. Reyland solgte disse en stund, og kan sikkert få lagd flere hvis det skulle være interessant. Da har man også muligheten til å velge 2wd eller 4x4 Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 (edited) TKO600 girer som **** på høyt turtall den, det er ved hjulspinn problemene kommer. Ingen synkronisert kasse tåler å gire som en dogkasse, få inn det i hodet a. Skal dere smelle gir, gå for liberty. Har prøvd både dog og synkro tko600, og går for synkro for å bruke bilen på gata. ***** slitsomt å sitte å hamdre den i gir når cruiser, men det er morro å spinne piruetter med dog På en banebil er dog helt klart råest. Husk at du havner på 10-12000 for ombygginga du trenger for å få montert en sånn kasse. Edited March 1, 2010 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now