Guest Fjeldstad Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 kompis av meg har en cosworth som ikke vil starte, det er bensin, gnist og plugga er våte..motor sviver fint rundt og er på nippet til å starte.. noen forslag til hva jeg kan sjekke for å finne noe feil? Mvh KHF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 har du litt mere info? bare stoppa bilen? eller er d satt cosw motor i en annen bil og ikke vil fyre osv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fjeldstad Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 den bare stoppa igår kveld.. har ikke noe mere info om dette, snakket bare med han på tlf har ikke sett bilen selv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Prøvd anna tenningsmodul? Den kan være gåen selvom du får gnist når den drar på starteren... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworthfrelst Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 var under pådrag på 4gir at den bare stoppet. har skjedd 2ganger før under pådrag og da var det pågrunn av tenningsmodulen som løsnet. Så kanskje jeg skal prøve å få byttet den da den kanskje har tatt kvelden nå!! forrige gang var det bare og sette den tilbake så fyra den. Sierra 87(mk1) 3dørs Sierra 82(cosworth) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 sjekk mapsensor og triggerføler Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworthfrelst Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 sjekk mapsensor og triggerføler Men ville det fortsatt vært tenning visst triggerføler var gåen?Har en 3bars mapsensor liggende,kan prøve den Sierra 87(mk1) 3dørs Sierra 82(cosworth) Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Nei. Trigger forteller bare hvor motoren står. Ikke svakt signal=svak gnist. Tipper tenningsmodul ell coil. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworthfrelst Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Noen måte å søke på det uten og måtte bytte det? Sierra 87(mk1) 3dørs Sierra 82(cosworth) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworthfrelst Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Bytta tenningsmodul og fortsatt vil den ikke starte. Når jeg holder gassen helt inne så merker du det tenner eller hva jeg skal kalle det og er den så nær ved og starte, holder jeg ikke gassen inne så kommer det i ny og ne at den tenner men starter heller ikke. Men siden det er gnist så er vell coilen i orden? Sierra 87(mk1) 3dørs Sierra 82(cosworth) Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 At du ser en gnist betyr ikke at det er en bra gnist. Energien i den kan variere enormt og orginalt 20 år gammelt cosworth er som regel rett og slett søppel. Har du en annen coil du kan prøve med? byttet du MAP sensoren? Kan være den og.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS_Hage Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 prøv å ta av vanntemp eller luft temp kontakt å prøv da får mye bensin når vanntemp ike er i orden. Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworthfrelst Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Nei. Trigger forteller bare hvor motoren står. Ikke svakt signal=svak gnist. Tipper tenningsmodul ell coil. At du ser en gnist betyr ikke at det er en bra gnist. Energien i den kan variere enormt og orginalt 20 år gammelt cosworth er som regel rett og slett søppel. Har du en annen coil du kan prøve med? byttet du MAP sensoren? Kan være den og.. Ja byttet mapsensoren å. Hmm,blir vell til at jeg må kjøpe en ny coil tenker jeg. skal få en som har litt mere peiling enn meg heldigvis til og komme og se på bilen på torsdag så håper han finner ut hvorfor. prøv å ta av vanntemp eller luft temp kontakt å prøv da får mye bensin når vanntemp ike er i orden. Men jeg tror ikke bilen bare hadde stoppet under pådrag visst den får for mye bensin? kan jo hende jeg tar feil.Ja kan prøve.er verdt et forsøk!! Sierra 87(mk1) 3dørs Sierra 82(cosworth) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworthfrelst Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Noen som vet hva komp skal være på 2wd?? Sierra 87(mk1) 3dørs Sierra 82(cosworth) Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodohc Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 om alt er orginalt bør komp. trykket ligge på ca 8 bar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworthfrelst Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Fant ut grunnen til at den ikke starte, det var reg.reima som hadde hoppet over. da jeg starta den opp rasla det noe jævelig.Å så når jeg tok av toppen så har ventila knekt på syl.2-4 så det er blitt hull i stempelene! Bare og bygge/kjøpe ny motor Sierra 87(mk1) 3dørs Sierra 82(cosworth) Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Deilig og skru litt så du lærer litt....he he Mvh Fant ut grunnen til at den ikke starte, det var reg.reima som hadde hoppet over. da jeg starta den opp rasla det noe jævelig.Å så når jeg tok av toppen så har ventila knekt på syl.2-4 så det er blitt hull i stempelene! Bare og bygge/kjøpe ny motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 uh, får håpe toppen overlevde da :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Fant ut grunnen til at den ikke starte, det var reg.reima som hadde hoppet over. da jeg starta den opp rasla det noe jævelig.Å så når jeg tok av toppen så har ventila knekt på syl.2-4 så det er blitt hull i stempelene! Bare og bygge/kjøpe ny motor Heldig du da. Jeg tok alle 16 ventilene, stemplene, og fikk riper i sylinderveggene. I tillegg tok jeg noen ventilstyringer. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Heldig du da. Jeg tok alle 16 ventilene, stemplene, og fikk riper i sylinderveggene. I tillegg tok jeg noen ventilstyringer. og ventil fjær. må få med alt! ikkje enkelt å bli gammel. hehe 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 og ventil fjær. må få med alt! ikkje enkelt å bli gammel. hehe Jepp knakk en dobbel ventilfjær! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworthfrelst Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Hehe,sylinderene overlevde visst men toppen har takket for seg. Så da er det egentlig mest fristende å få tak i en ny motor enn og bygge opp den gamle. kjører 270oppsett å hadde ikke planer om noe mere enn det egentlig så trenger ikke bygge noe rå motor,bare ha noe originalt no Sierra 87(mk1) 3dørs Sierra 82(cosworth) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 oppgrader til grønne dyser stor forskjell har et sett med tilhørende chip du kan få for 1800kr 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworthfrelst Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 kjører bare 270chip blå dyser,3"mongoose. og jeg har hatt problem etter 2uker så fikk jeg noe feiltenning så bilen gikk som ei dass, når dette blei retta opp i synes jeg fortsatt ladetrykk kommer altfor sent å kjører jo bare original T3 turbo. grønne dyser og 330chip? Sierra 87(mk1) 3dørs Sierra 82(cosworth) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 jepp grønnikker.jepp 330chip laget av rune haldorsen. en kompis av meg kjørte grønnedyser med t3 turbo, 1,5bar i lading. funket gull. 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now