Zykotec Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Kompen er vel akkurat 9:1 hvis alt er på stell. Kompresjonstykk 10-12 bar med startmotorturtall. Gjelder 114hk motoren. PS!Passet bunnrammen(e)? Regnet litt på 2,8 motorn min, og med toppakning o.l. ligger den rett under 9:1,(er oppgitt til 9,5:1) ,så regner med denne har enda mindre Bunnrammene passet så vidt jeg kunne se beklager at jeg glemte gi tilbakemelding på de ja Har prøvd å teste bilen skikkelig et par ganger i dag, og virker som den blir bedre og bedre (tør ikke si det sikkert, Murphy sitter nok og lytter) så kan hende den bare har vært skikkelig ihjelsota inni Edited March 30, 2010 by Zykotec '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 (edited) Ja det er riktig at ventilene er justert strammere enn hva det som det "skal være"For når jeg justerte dem slik dem "skulle" være så var det helt voldsomt til lyd!Men du bør justere dem igjen, for det ble ikke bra sist heller! Dette sa jeg jo til deg?At utløserlageret bråka sa jeg også til deg?Og at du merka noen forskjell med nye tennkabler tror jeg ikke noe på, dem som stod på er jo nye Bosch kabler jeg kjøpte et par uker før du fikk bilen! Husker du ikke at jeg fortalte deg det heller? vekkasta penger! Har også stussa litt på at eksosen er så hvit... men toppakningsbytte er skikkelig gjort, er også kjørt varm og dratt til bolter igjen etterpå, slik som det skal gjøres. Skal nevnes at når forrige eier hadde den, så frøs vannet og sprengte toppakninga, den ble så starta og kjørt videre til den fosskoka, så det er mulig at den har hatt det litt varmt og kanskje dette har gått utover kompen.... skulle nok vært hona igjen. Edited March 30, 2010 by Maarius Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Ja det er riktig at ventilene er justert strammere enn hva det som det "skal være"For når jeg justerte dem slik dem "skulle" være så var det helt voldsomt til lyd!Men du bør justere dem igjen, for det ble ikke bra sist heller! Dette sa jeg jo til deg? Joda, er ikke så lett å justere de på disse når vippearmene og støtstengene blir slitt At utløserlageret bråka sa jeg også til deg? Hehe, gjorde vel trodde ikke det var slik tikking bare, hadde forventa ulingOg at du merka noen forskjell med nye tennkabler tror jeg ikke noe på, dem som stod på er jo nye Bosch kabler jeg kjøpte et par uker før du fikk bilen! Husker du ikke at jeg fortalte deg det heller? vekkasta penger! Liker ikke Bosch, hadde det på escorten min, over 10 Ohm motstand i de Har også stussa litt på at eksosen er så hvit... men toppakningsbytte er skikkelig gjort, er også kjørt varm og dratt til bolter igjen etterpå, slik som det skal gjøres. Bytta du topplokksboltene? Husker ikke sikkert hvilken type som kun skal brukes en gang Skal nevnes at når forrige eier hadde den, så frøs vannet og sprengte toppakninga, den ble så starta og kjørt videre til den fosskoka, så det er mulig at den har hatt det litt varmt og kanskje dette har gått utover kompen.... skulle nok vært hona igjen. Ingen fare, jeg vil bare være helt sikker på at alt er i orden Edited March 30, 2010 by Zykotec '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Hehe, okey, trodde ikke du hadde fått med deg alt bare Nei topplokksboltene er ikke bytta, ifølge Autodata så skulle ikke disse med sekskanthode byttes. Dem ble bare nøye rengjort og olja før montering, så bra ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Fått kjørt litt mer med bilen i dag, og nå virker det som den er over det verste. Mangelen på bunndrag og tvilen til turtellern kan nok ha endel med den gubbevennlige 3,38:1 utvekslinga bilen har (ifølge Haynes hvertfall) Noe som gjør at jeg har 2000 omdreininger i 80 på 5.gir, så er vel ikke så unaturlig at den tviler på gasspådrag i motbakke '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 TRor jeg har tatt knekken på den nå. TRykket i kjølevannet ble etter hvert så ille (til tross for halvveis brukbart sylindertrykk på kompresjontest) at den tømte seg for vann, og ble sjukt varm. Så nå er trykket i kjølevannet enda verre...(fremdeles til tross for halvveis brukbart sylindertrykk på kompresjontest) ... '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Nei å nei! Hva kan ha skjedd da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 mulig toppene har slått seg og burde vært plana, eller så tar autodata feil angående boltene. Har alle symptomer på toppakningsbrudd hvertfall. Kan og hende at den bare har blitt kokt pga luft i systemet.... '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 jeg hadde ikke verktøy for handa så jeg sjekka aldri om toppene var helt plan. Satsa på at dem var ok. mulig det som har gjort det da.. Litt rart siden den har funka som den skal en stund nå da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 ja ,syns det er ganske merkelig sjøl og, akkurat som om toppakningene holdt helt til den begynte å gå fint Tror bare jeg skal bytte hele motoren nå, si fra om du ser en 2,3 eller gjerne en 2,8 liggende en plass '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted April 11, 2010 Author Share Posted April 11, 2010 Skulle vel være lett og finne en slik motor rundt om. Men ***** kjedelig at den tok kvelden da. Forstår ikke helt dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 Ja, er litt irriterende, spesielt når den går helt fint så lenge den er kald og med nok vann, bruker den enda på småturer '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Hr plukket av toppene, og den ene var det en pen bue på (kan nok godt ha skjedd etter at jeg ulykkelig nok kjørete den tom for vann ) men fant ingen sprekker. Får muligens planet toppene til uka (tar en god halvmillimeter så den ubrukelige lave kompen øker litt og) så får vi se '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 0,5 mm vil øke kompresjonsforholdet fra 9,0:1 til ca. 9,35:1 Her er mye GOD og anvendelig info angående denne type motorer: http://www.vsaab.com/SportRally/Chapter_6/Ch6Pg25.htm Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Absolutt en link å spare på det der ja. Siden jeg allerede har et småtøft 2,8 prosjekt på gang blir nok denne 2,3'en beholdt som en morsom ,rimelig original kuriositet fortsatt (kan forresten definitivt si meg enig i at 60mm slag ikke gir mye bunndrag ) '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 Hr plukket av toppene, og den ene var det en pen bue på (kan nok godt ha skjedd etter at jeg ulykkelig nok kjørete den tom for vann ) men fant ingen sprekker. Får muligens planet toppene til uka (tar en god halvmillimeter så den ubrukelige lave kompen øker litt og) så får vi se Jeg sjekka jo aldri om toppene var plan eller ikke... så det kan hende den ble slik ved første varmkjøring..Satsa på at dem var ok bare jeg Håpe det gjør susen med litt mere kompresjon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now