rubenl Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 (edited) Noen som har en fin metode for å få festa røret som holder peilepinnen på ohc blokka? Det løsna nede ved blokka og hvordan få dette tett og sterkt så røret holdes på plass, så helst å slippe noe jallaløsning med gjengetape\loctite osv.. Hvordan er dette festa originalt?edit: ser ut til at det bare er pressa nedi..men den "presspasninga" passer ikke lenger... Edited February 16, 2010 by rubenl Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyku Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Jeg lurer forsovidt på det samme da min har løsnet. -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 jeg kjøpte en slik i rett str i forhold til røret, borret opp skrue hullet, og satte den på bakerste bolt på innsuget. og så gjorde jeg rent nedi hullet i blokken, og røret, satte røret nedi og fyllte sprekken mellom blokk og rør med aralditt, 2komp lim prøvde å finne bilder, men det hadde eg ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Loctite, faktisk Og nei, det er ikke ei jallaløsning. Bruker man rett type lim,og bruker det med vett, så får man ei sterk sammenføyning. Skal det limes må du uanstt gjøre godt reint. Og mi erfaring er at loctite holder bedre i de omgivelsene det er snakk om enn f.eks aralditt. Lima fast ett peilerør med loctite for 3 år siden, og det sitter enda som støpt. Kunn limt, og ikke skrudd fast. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubenl Posted February 17, 2010 Author Share Posted February 17, 2010 Okei:) Takker for svar. har fundert litt på om det ble å gå med loctite så skal prøve det idag, funker ikke det bra nok blir det ford neste, om det er å få tak i nytt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 har limt peilerøret mitt oxo med loctite, funker fint som snus d Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts