ford87 Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 jeg lure på hvor masse tåler orginale rs turbo innmaten av hester før en burde oppgrader den? Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)
dohcboy Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 å dra ut 200hk ut av en std rst motor er ikke noe problem.. MEN skift lager å ringer.. veivlagrene har en tendes til å bli litt leie med åra.. mens rammelagrene som regel er fine Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
ford87 Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 hva med bremsene på rs turbo. hvor masse hesta er det før en ikke greier å bremse? Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)
Tombra Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 133 Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
escort rs turbo Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 eller 233 alt etter kjøre mønster -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
Tombra Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 Orginale RST bremser med ABL er ikke noe jeg ville beholdt i en trimmet bil, men jeg er ikke helt frisk heller da Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
ford87 Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 Orginale RST bremser med ABL er ikke noe jeg ville beholdt i en trimmet bil, men jeg er ikke helt frisk heller da hva ville du anbefalt av bremser til en motor som er 180-200hk då? Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)
fastford79 Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 cosworth 4x4 calipere\klosser og 2wd cosworth skiver foran så har du en god start. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)
dohcboy Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 (edited) @fastford79. hva tror du skjer med bremse ballansen om man setter såpass store skiver forran uten å gjøre noe bak ? d blir heilt mongo å litt til..ser selv på bruks bilen min. har 260mm skiver forran og std tromler bak.. d bremser GODT forran å heller lite bak iforhold til før, låser framhjula LENGE før bakhjula ang bremsene på RST. S1 rst har 240mm skiver forran å veldi små tromler bak. mens S2 rst har 260 og 9" tromler bak, dem igjen funker veldi bra, skal du bygge om til cosworth bremser forran så MÅ du bygge om bak oxo til litt større. ellers blir bremseballansen kokko Edited February 15, 2010 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
ford87 Posted February 15, 2010 Author Posted February 15, 2010 jeg må kjøpt alt nytt av bremser og sånt pluss overhaling av calipter uansett. jeg har høyrt at en kan gange hesten med 1.3 så finner ne ut hvor masse bremsen tåler. stemmer det då? Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)
fastford79 Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 @fastford79. hva tror du skjer med bremse ballansen om man setter såpass store skiver forran uten å gjøre noe bak ? d blir heilt mongo å litt til..ser selv på bruks bilen min. har 260mm skiver forran og std tromler bak.. d bremser GODT forran å heller lite bak iforhold til før, låser framhjula LENGE før bakhjula ang bremsene på RST. S1 rst har 240mm skiver forran å veldi små tromler bak. mens S2 rst har 260 og 9" tromler bak, dem igjen funker veldi bra, skal du bygge om til cosworth bremser forran så MÅ du bygge om bak oxo til litt større. ellers blir bremseballansen kokko Da er isåfall bilen min helt mongo for hadde ikke noe problemer med nedbremsing ifra høy fart. Er ikke noe vekt bak på disse bilene. Ser jo folk i england som kjører med S2 tromler bak og 330 mm AP racingbremser foran. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)
dohcboy Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 ja men d er fordi det er gode bremser orginalt på S2 rst. + at d er mye brems bak i utgangspunktet Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
2.8turbo Posted February 17, 2010 Posted February 17, 2010 orginale Rådene er problemet på RST stempler er gode for 300hk råder ikke noe mer enn 200hk mens veiva holder! bruk cossi bremser å man får komplett ombygnings sett til casskivebremser bak på burton 5lapper ca det er ALT til bak ESCORT RST/ Sierra IST
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now