Jump to content

problermer med cluth pedalen

Guest bjørnis

Recommended Posts

Guest bjørnis

har et problem med cluth pedalen på min sierra doch.. kan trykke pedalen halvis inn oxo er det akuratt som om den stopper der.. når den stopper tråkker jeg litt hardere så går den i bånn.. oxo må jeg dra pedalen tilbake!!!

noen som har hatt dette probleme????

noe lignende skjedde med bruksbilen til kompis for litt siden og da hadde det brukket av en del på selve pedalboksen inne i bilen.

ta av nedre deksel under rattstammen og se om pedalboksen er hel eller knekt.

i kompis sitt tilfelle var det bare å ta av den knekte delen og kjøre videre :)

Cosworth!

Guest bjørnis
noe lignende skjedde med bruksbilen til kompis for litt siden og da hadde det brukket av en del på selve pedalboksen inne i bilen.

ta av nedre deksel under rattstammen og se om pedalboksen er hel eller knekt.

i kompis sitt tilfelle var det bare å ta av den knekte delen og kjøre videre :)

titta under der i går men så ikke noen skader eller noe sånt da! men skal sjekke det ut etter på..

Guest kjetil ford
titta under der i går men så ikke noen skader eller noe sånt da! men skal sjekke det ut etter på..

dette skjedde på en jeg hadde, trudde det var clutchen, men da jeg hadde byttet den, var prop der for det. tok av clutch wiren fra pedalen, og prøvde å trykke den inn, samme prob var der da også uten wiren, så pedal feste var knekt, gjorde det enkelt med å sveise på ett flattjern på torpedo veggen. for å "stive opp" pedalen der wiren går igjen torpedoveggen:)

Og dette holdt så lenge jeg hadde den:)

Har noe lignende på min, men bare hos meg hopper den utav tannhjulet liksom, så jeg kan trampe pedalen i bunn, da går den ikke i gir visst bilen står å på tomgang. Men visst jeg tar pedalen helt opp, og presser tannhjulet mot meg så hukker den tak. Men den slipper når den føler for det igjen. Har prøvd to pedalbokser nå.

Guest bjørnis
Har noe lignende på min, men bare hos meg hopper den utav tannhjulet liksom, så jeg kan trampe pedalen i bunn, da går den ikke i gir visst bilen står å på tomgang. Men visst jeg tar pedalen helt opp, og presser tannhjulet mot meg så hukker den tak. Men den slipper når den føler for det igjen. Har prøvd to pedalbokser nå.

fikk et tips av en makaniker nå.. utløser armen nede på kassa som kan være slitt eller svingjulslageret.. han mente det var mest sannsynlig het for det på min bil. skal ta ut kassa i morgen og se litt. så kan jeg fylle inn vis jeg finner problemet..

Guest kjetil ford
fikk et tips av en makaniker nå.. utløser armen nede på kassa som kan være slitt eller svingjulslageret.. han mente det var mest sannsynlig het for det på min bil. skal ta ut kassa i morgen og se litt. så kan jeg fylle inn vis jeg finner problemet..

det er lettere å bare vippe av clutch wire å sjekke om pedalen er i orden, før du tar ut kassa.

Guest bjørnis
det er lettere å bare vippe av clutch wire å sjekke om pedalen er i orden, før du tar ut kassa.

veti men fant proplemet.. utløserlagert var helt gåent så fått byttet det og satt inn ny clutch samtidig...

takk for alle forslag

Guest kjetil ford
veti men fant proplemet.. utløserlagert var helt gåent så fått byttet det og satt inn ny clutch samtidig...

takk for alle forslag

bare hyggeli:) må hjelpe andre ford eiere i nød vettu:) hehe