Slåstad RS Posted February 13, 2010 Posted February 13, 2010 Noen som har prøvd / hørt noe om denne ? http://www.trucktrend.com/features/gear/16...l_v6/index.html Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
BR Racing V6 Posted February 13, 2010 Posted February 13, 2010 Er en shimsa org pumpe tror jeg. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Slåstad RS Posted February 13, 2010 Author Posted February 13, 2010 Får vel bare høyere trykk av å shimse? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
BR Racing V6 Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 de leverer mye mengde orginalt. eksentrisk type. mye fløde på lave trykk. Ble jeg fortalt av Autronic her inne. Jeg shimsa en slik med 5mm .og da leverte den 5bar på tomgang. kald motor. med 6 stk oljedyser med 1mm hull konstant . 7bar ved 2000rpm. og økende. monterte en extern trykkreg ved oljekjøler. med 6bars fjør. så med varm motor. 10-60w. castrol. hadde jeg 4bar på varm tomgang. og 6bar fra 4000rpm. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
RS 1000 Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Noen som har prøvd / hørt noe om denne ? http://www.trucktrend.com/features/gear/16...l_v6/index.htmlFør man begynner med slikt så kan man fokusere på masseproduserte overgangen mellom oljepumpe og motorblokk. Kanalen ut fra oljepumpen er dobblet så stort som kanalen inn i blokken og denne store, stygge og kvasse motkanten struper oljeflødet og gir trykkoppbygging i pumpen. (Ikke rart man trenger høyt trykk inne i pumpen.) En lett porting her vil hjelpe mye og man kan gjerne ser over resten av blokken med samme fokus også. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Cortiworth Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Før man begynner med slikt så kan man fokusere på masseproduserte overgangen mellom oljepumpe og motorblokk. Kanalen ut fra oljepumpen er dobblet så stort som kanalen inn i blokken og denne store, stygge og kvasse motkanten struper oljeflødet og gir trykkoppbygging i pumpen. (Ikke rart man trenger høyt trykk inne i pumpen.) En lett porting her vil hjelpe mye og man kan gjerne ser over resten av blokken med samme fokus også. Er helt enig med de synspunktene. Det er like mye, om ikke mer, å hente på å "porte" oljekanaler og kjølevannskanaler for økt effektivitet sammenliknet med topplokk. Væsker har mye mer tap i flow pga ugunstige kanaler en luft. I tillegg til redusert flow og trykk brukes unødvendig mye motoreffektpå å pumpe mot hindringer i systemet. Ikke allverden, riktig nok, men målbart. Tipper på 1-2hk. Det er bedre å spare dette tapet eller bruke det til effektiv pumping.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now